Kedvet csinál a tanuláshoz és közösséget épít a digitális oktatás

forrás: Prím Online, 2018. június 14. 13:53

Átadták a Magyar Telekom és a T-Systems Magyarország LEGYÉLTEIS! Alkotó.Elme játékának díjait az Akvárium klubban megrendezett záróeseményen. 

Ebben öt héten keresztül középiskolásokból és mentortanárokból álló csapatok mérték össze tudásukat és kreativitásukat. A projekt legfontosabb célja az volt, hogy megmutassa, hogyan lehet digitális megoldásokkal színessé, bevonóvá és szórakoztatóvá tenni a tananyagok átadását és elsajátítását. 

 

A csapatoknak négy tantárgy, az Instatöri, a Prismarajz, a Slowmokémia és az Excelfoci feladatait kellett megoldaniuk digitális eszközeik és alkalmazások segítségével. A történelem feladatban helytörténeti tudásuk bővült és Instagramot használtak, a rajzban a művészettörténeti irányzatokhoz kerültek közelebb a Prisma alkalmazással. A kémia sikeres teljesítéséhez egy kísérletről kellett lassított felvételt készíteniük, az informatikában az Excelt kellett behatóan megismerniük a diákoknak egy iskolai focibajnokság megszervezésével. A közönségdíjért versenybe szállók pedig a saját iskolájukról készítettek egy bemutatkozó videót.

 

A játék talán legfontosabb tanulsága, hogy érdemes új irányból közelíteni egy-egy tantárgyat: az indulókat mentorként kísérő, tapasztalataikról egy kérdőíves felmérésben valló tanárok többsége, 80%-a szerint a diákok sokkal motiváltabbak voltak a megmérettetés során, mint a hagyományos iskolai feladatoknál. Több pedagógus kiemelte, hogy a próbatételek lelkesítették és csapatmunkára ösztönözték a diákokat, akik gyakran a szabadidejüket áldozták ötleteik megvalósítására. 

 

A játékba összesen 183 iskola jelentkezett, végül országszerte 70 településről, 86 csapat, ugyanennyi mentortanár és 344 diák vágott bele a versenyzésbe. A kémiafeladat 100 diákot aktivizált, akik lassítottfelvételes videót készítettek a kísérletből. A közönségdíjas feladatot 30 csapat végezte el, és a szavazáson közel kilencezer ember adta le a voksát kedvenc videójára.

 

A válaszadó pedagógusok 75 százaléka a gyakorlati oktatásba is beépíthetőnek tartja az LEGYÉLTEIS! feladatait, tízből nyolcan pedig szívesen színesítenék digitális eszközökkel a tanóráikat a jövőben. „Az idei programunkban nemcsak a diákokat akartuk a digitalizáció lehetőségeinek kihasználására sarkallni, hanem a tanároknak is meg akartuk mutatni, hogyan csatornázhatják be a technológia lehetőségeit az oktatásba” – mondta Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom vezérigazgatója. A pedagógusok többsége hasznos ismeretekkel gazdagodott a játék során, sok inspirációt merített a feladatokból. „A koncepció alkalmazkodik a XXI. század pedagógiájához: a diákok az oktatási céloknak megfelelően használhatják az okostelefonjukat, és a meglévő ismereteiket könyvtári, valamint internetes kutatással ötvözhetik. Megfelelő szervezéssel kiváló kooperatív módszer válhat ebből a gyakorlatból. Én a későbbiek során biztosan több appot fogok használni oktatási célra, mert ez a módszer kreatív, sokszínű és diákbarát, továbbá képes netes kultúrára nevelni a Z-generációt” – összegezte tapasztalatait az egyik megkérdezett mentortanár. 

 

 

A záróesemény moderátora Kiss Imi vlogger volt, aki a kampány indulásakor egy népszerűsítő videóban maga is kipróbálta a játék próbatételeit, a Legyél te is informatikus! program létrejötte óta pedig folyamatosan támogatja a kezdeményezést. Az eseményen Frankó-Csuba Dea jövőkutató tartott inspirációs előadást, aki arról beszélt a jelenlévő diákoknak, hogy hogyan találhatják meg szupererejüket a digitalizáció által, valamint mennyit segíthet a technológiai tudás a pályaválasztásban. 

 

 

A heti fordulók győztesei DJI Tello drónokat és Samsung Gear Fit2 okoskarpántokat nyertek, a végleges rangsorban pedig a Szentendrei Móricz Zsigmond Gimnázium diákjaiból álló KaCsapat bizonyult a legjobbnak. A Sárospataki Barnabás által mentorált csapat tagjai, Bálint Gergő, Dudás Norbert, Érfalvy Dávid és Prónai Sára öt DJI Spark drónt vihettek haza. A játék kiírásakor a szervezők csak egy fődíjat hirdettek meg, de a csapatok olyan magas színvonalon teljesítették a feladatokat, hogy végül ezüst- és bronzérmeket is osztottak.

 

 

Második helyen az Orosházi Táncsics Mihály Gimnázium, Szakgimnázium és Kollégium tanulóiból álló HUGESTS csapat végzett, a dobogó harmadik fokára pedig a Budapest V. Kerületi Eötvös József Gimnázium Micro-Huge Band nevű csapata állhatott fel. A bronzérmesek kiemelkedő színvonalon oldották meg a negyedik forduló excel-feladatát, így kiérdemelték a T-Systems Magyarország Ötletcampus részvétellel járó különdíját. Külön értékelték a tanárokat: ebben a kategóriában Szűcs István, a nagykállói Korányi Frigyes Görögkatolikus Gimnázium és Kollégium pedagógusa nyert, aki a GörKori csapatot mentorálta a versenyen. A nyereményeket Christopher Mattheisentől, a Magyar Telekom vezérigazgatójától, Kaszás Zoltántól, a T-Systems Magyarország vezérigazgatójától és Nagy Györgytől, a kezdeményezést támogató DJI ARS Budapest ügyvezető igazgatójától vehették át a díjazottak.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Széchenyi István Egyetem közreműködésével magyar műhold vizsgálja az aszályos területeket

Hiánypótló kutatás zajlik a győri Széchenyi István Egyetem részvételével, amelynek keretében egy műhold ad rendszeresen távérzékelt adatokat Magyarország területéről. A konzorciumban megvalósuló európai uniós projekt során az intézmény Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Kara az űrből érkező információkat elemzi és kontrollálja az aszályos időszakok hatásainak enyhítése érdekében. 

2024. november 2. 15:26

Élje át a "Yes" Moment Élményt az electronica-n

Jubileumi évében, november 12-15. között a világ vezető elektronikai szakvásárán minden a „Minden elektromos társadalom” körül forog – ideális helyszín a Conrad Sourcing Platform lehetőségeinek megismerésére! A Conrad Electronic beszerzési platformként személyre szabott digitális megoldásokat kínál üzleti ügyfeleinek, hogy még hatékonyabbá tegye a beszerzést. Különösen, ha rövid időn belül nem tervezett műszaki igények fedezéséről van szó. 

2024. november 2. 13:31

Számos MI-t használó alkalmazással ismerkedhettek meg a résztvevők a Mobile Broadband Forum kiállításon

Már több mint három millió mesterséges intelligenciára képes alkalmazás készült világszerte, túlszárnyalva a hagyományos alkalmazások számát – derült ki a 2024-es Isztambulban megrendezett Global Mobile Broadband Forum (MBBF) során. 

2024. november 2. 11:54

Még két hétig jelentkezhetnek az IT hallgatók a K&H STEM ösztöndíjpályázatára

Meghosszabbítja két héttel STEM pályázatának leadási határidejét a K&H bank, hogy minél több egyetemi hallgató vehessen részt a kezdeményezésben. Az új határidő szerint november 17-én éjfélig fogadja a pénzintézet a pályamunkákat. A pályázatra – amelyben nyolc aktuális, innovatív téma közül választhatnak a jelentkezők – hazai IT képzést nyújtó egyetemek hallgatói jelentkezhetnek két kategóriában: mesterképzés és alapképzés. A nyerteseket szakmai zsűri választja ki, és akár 500.000 forint értékű díjazásban is részesülhetnek.

2024. november 2. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06

Megnyitott a Vatera Galéria, a válogatott műtárgyak új platformja

2024. október 22. 15:25

Egy év alatt 45 milliárd forintot loptak el tőlünk a digitális bűnözők

2024. október 15. 16:51

Idén már ezernél is több résztvevőt várnak a Service Design Day-re

2024. október 7. 09:59