Cross FM néven indulhat új rádió Budapesten
A jelenleg használaton kívüli Budapest 98,6 MHz-en indulhat új körzeti közösségi rádió Cross FM néven, miután a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa a Manna Vision Media Kft. ajánlatát nyilvánította nyertesnek eheti ülésén. Napokon belül véleményezhetők lesznek a 90,9 MHz és a 99,5 MHz fővárosi frekvenciák pályázati felhívásainak tervezetei. A testület túl hangos reklámok miatt bírságot szabott ki két kereskedelmi televízió szolgáltatójára.
Döntések fővárosi körzeti közösségi rádiós frekvenciák ügyében
A Budapest 98,6 MHz-es körzeti rádiós frekvencia közösségi célú hasznosítására kiírt pályázati eljárásban két vállalkozás – a Manna Vision Media Kft. és a Scaletta Kft. – nyújtott be ajánlatot. A pályázati felhívásban részletezett szempontrendszer alapján a Médiatanács az előbbi pályázót nyilvánította nyertesnek, amely Cross FM néven tervezi a műsorsugárzást. A hatósági szerződés megkötésére 45 nap áll rendelkezésre, ami után a szolgáltatónak 120 napja lesz az adás megkezdésére. Az új rádió a pályázatában megjelöltekkel összhangban elsősorban felekezetközi hitbéli értékrendet közvetítő, családcentrikus csatorna kíván lenni, hírekkel, magazinműsorokkal és minőségi könnyűzenei kínálattal, a helyi és tematikus közösségekkel együttműködve.
A Médiatanács elfogadta a Dél-Budapest 90,9 MHz és a Budapest 99,5 MHz körzeti rádiós frekvenciára vonatkozó pályázati felhívások tervezeteit, a dokumentumok június 26-ától olvashatók a hatóság honlapján.
Bírság túl hangos reklámok és a vállalttól eltérő műsorrend miatt
A testület 600 ezer forint bírság megfizetésére kötelezte két kereskedelmi televízió, a TV4 és a Galaxy4 – a vizsgált időszakban még 4-es csatorna és Galaxy TV – médiaszolgáltatóját, miután az az év első negyedévében a két csatornán összesen tizenkétszer tett közzé túl hangos reklámot vagy műsorelőzetest. A médiatörvény a nézők védelme érdekében egyértelműen előírja, hogy a reklámok, televíziós vásárlást célzó műsorszámok, műsorelőzetesek, illetve az ezekre vonatkozó figyelemfelhívás hangereje nem lehet nagyobb, mint a környező műsorszámoké.
A debreceni helyi közösségi FM90 Campus Rádió szolgáltatójára a Médiatanács 80 ezer forint bírságot szabott ki, ugyanis az a vizsgált áprilisi adáshéten a szerződésében vállaltnál kevesebb szöveget, helyi műsorszámot, illetve rövidebb időtartamú hírblokkot sugárzott, valamint túllépte az ismétlések maximális arányát is. Nem teljesítette a közszolgálati műsorszámokkal kapcsolatos vállalását és az erre vonatkozó törvényi minimumkövetelményt sem. A Médiatanács a bírságok kiszabásakor minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az ügyek összes körülményét figyelembe véve állapítja meg a jogkövetkezmények adott formáját, mértékét.
Kapcsolódó cikkek
- Egyre bátrabban mobilinterneteznek a magyarok uniós országokba utazva
- NMHH Médiatanács: 110 millió forint közösségi tévék, rádiók műszaki fejlesztésére
- NMHH: Retro Rádió néven indulhat majd az új országos kereskedelmi rádió
- A Magyar Telekom reagálása az NMHH határozatára
- NMHH: Visszaélésekre alkalmas, ha SMS-üzenettel telefonegyenleget lehet feltölteni
- Médiatanács: összesen 45,7 millió forint hangjáték- és online sorozatokra
- A Médiatanács döntött az országos kereskedelmi rádiós pályázat nyerteséről
- Teret nyert az online média az országgyűlési választásokkal kapcsolatos tájékozódásban
- Átadta az NMHH elnöke az idei Magyari Endre-díjakat Győrben
- Ugrásszerűen megnőtt a hatvan éven felüli internetezők száma
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Az LG 2025-ös QNED evo termékcsaládja jelentős technológiai fejlődésen ment át
Az LG Electronics (LG) bemutatja a megújult, 2025-ös QNED evo termékcsaládját egy újonnan szabadalmaztatott, széles színskálát biztosító technológiával. A készülékek valódi 4K felbontású képet és akár 144 Hz*-es képfrissítési rátát tesznek lehetővé vezeték nélküli kapcsolódással, ultraalacsony késleltetéssel. Emellett a széria tagjai továbbfejlesztett mesterséges intelligencia alapú kép- és hangfeldolgozást, és személyre szabhatóságot biztosítanak a webOS 25-ön keresztül.