NMHH Médiatanács: 30 millió forint közösségi rádiók és televíziók működési költségeire
Három tévé, két közösségi és két kisközösségi rádió éves üzemeltetési költségeihez járul hozzá, és két azonnali helyszíni forgatást támogat a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa, továbbá 500 ezer forintos különdíjat ajánl fel a Lakiteleki Filmszemlén. A Veszprém 95,1 MHz helyi rádiós frekvencia pályázatán a tanács az egyetlen jelentkező FM 4 Rádió Kft.-t nyilvánította nyertessé, amely Mária Rádió Völgyhíd néven tervezi szolgáltatását.
Mecenatúraprogramos támogatások és filmszemledíj-felajánlás
A Médiatanács Magyar Média Mecenatúra Programjában a működési és üzemeltetési költségeket támogató pályázat idei negyedik fordulójában a testület összesen 30,3 millió forinttal támogat hét sikeresen pályázó közösségi médiumot. Az összegből két kisközösségi rádió – a gyomaendrődi Rádió Sun és a gyöngyösi MaxiRádió –, valamint a közösségi kisvárdai Friss FM és a fővárosi Trend FM rádió kap rezsitámogatást. Rajtuk kívül győztes pályázó a Komló és Térsége Televízió, a Kanizsa TV és a biatorbágyi Völgyhíd TV.
Két azonnali helyszíni forgatás költségeihez járul hozzá a tanács ezen a héten a mecenatúraprogram ad hoc események megörökítését támogató Escher Károly-pályázatán. Tóth Zsolt Marcell a napjainkban hazánkba visszatelepülő nagyvadakról tervez ismeretterjesztő filmet, amelyhez az 1,6 millió forintos támogatásból az egyre gyakrabban Magyarországra tévedő medvékről fog forgatni a természetvédelmi őrszolgálatok segítségével. Kövessy Róbert rendező a három évtized után bezáró Wichmann kocsma utolsó napjait rögzíti a hely híres törzsvendégeinek megszólaltatásával; az alkotáshoz 895 ezer forintos támogatással járul hozzá a tanács.
A Médiatanács 500 ezer forintos különdíjat ajánlott fel e heti döntésével a november 14. és 16. között megrendezendő 18., – az idén a Balázs Béla Stúdió emlékére meghirdetett – Lakiteleki Filmszemlére. A szervező intézmények október 1-ig várják a pályamunkákat. A filmeket krónika, korkép, művelődés, portré és fikciós műsorok kategóriákban lehet nevezni. Részletek a szemle honlapján.
Rádiós döntések
A Veszprém 95,1 MHz helyi rádiós frekvencia pályázatán a grémium az egyetlen jelentkezőt, a FM 4 Rádió Kft.-t nyilvánította nyertessé. A pályázó a Mária Rádió Csoport tagjaként a Budapest 88,8 MHz jogosultsággal hálózatba kapcsolódva közösségi jelleggel sugározhatja majd műsorát, Mária Rádió Völgyhíd néven.
A Médiatanács befejezte a rádiók zenei műsorkvótákra vonatkozó kötelezettségének 2017-es teljesítését vizsgáló ellenőrzését: az utolsó szakaszban két fővárosi körzeti rádiónál – a Music FM és a Rádió 1 esetében – állapított meg jogsértést, szolgáltatóikra néhány tízezer forintos bírságot szabott ki. A médiatörvény alapján a rádióknak éves zenei kínálatuk legalább 35 százalékában magyar zenét kell sugározniuk, és a magyar zenének legalább 25 százaléka öt évnél nem lehet régebbi.
Kapcsolódó cikkek
- Cross FM néven indulhat új rádió Budapesten
- Egyre bátrabban mobilinterneteznek a magyarok uniós országokba utazva
- NMHH Médiatanács: 110 millió forint közösségi tévék, rádiók műszaki fejlesztésére
- NMHH: Retro Rádió néven indulhat majd az új országos kereskedelmi rádió
- A Magyar Telekom reagálása az NMHH határozatára
- NMHH: Visszaélésekre alkalmas, ha SMS-üzenettel telefonegyenleget lehet feltölteni
- Médiatanács: összesen 45,7 millió forint hangjáték- és online sorozatokra
- A Médiatanács döntött az országos kereskedelmi rádiós pályázat nyerteséről
- Teret nyert az online média az országgyűlési választásokkal kapcsolatos tájékozódásban
- Átadta az NMHH elnöke az idei Magyari Endre-díjakat Győrben
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.