Hogyan készüljön a fesztiválszezonra a szülő és hogyan a gyerek?
A Telenor felkérésére a Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány négy generáció képviselőit kérdezte meg arról, hogy milyen bulizási szokásaik voltak/vannak, illetve hogy mit gondolnak a biztonságos fesztiválozásról, és hogyan változtatta meg a bulizási szokásokat a mobilok elterjedése. Itt vannak az eredmények és az alapítvány által megfogalmazott jó tanácsok szülőknek és fiataloknak a fesztiválszezonra.
Miben látja másképp a bulizást szülő és gyerek?
Egyre fiatalabb korban kezdik a gyerekek a bulizást és alapvetően biztonságban érzik magukat, amikor elmennek otthonról. A szüleik viszont aggódnak amiatt, hogy egyre több és az éjszakában is egyre intenzívebb élményeket keresnek a fiatalok, ami összességében bajba sodorhatja őket. A fiatalok azt gondolják, hogy szüleikhez képest valóban máshogyan vágnak bele az éjszakába, de alapvetően csak a külsőségek változtak – ők ma is úgy buliznak, mint ahogy a szüleik tették azt 10-20 évvel ezelőtt.
A megkérdezett tizen-, huszonévesek alapvetően a technikai eszközökben látják a különbséget: “….a mobil miatt könnyebb összeszervezni a találkozókat. Megtudni, hogy ki, hol, merre van, könnyebb informálódni a bulikról, hova érdemes menni, mi van aznap a városban”. A ma harmincas, negyvenes korosztály a mai bulik, fesztiválok hangulatát látják másmilyennek: “Szabadabb és ezzel veszélyesebb lett a környezet. Sokkal tágabbak a határok, az erkölcsi értékek lazábbak. Nagyobb, durvább, több, gyorsabb élményekre van szükség ahhoz, hogy a fiatalok jól érezzék magukat. Nagyobb nyomás alatt vannak a mai fiatalok, mint régen, és ezt csak fokozott bulizással tudják kompenzálni.” Az idősebbek, akik gyakran már maguk is szülők, hangot adtak félelmeiknek és aggodalmaiknak, ami a drogok elterjedtségét, vagy a túlzott alkoholfogyasztást illeti.
Mi az, amiben az idősebb és a fiatalabb is egyetért, ha fesztiválozásról van szó?
Egy dologban minden generáció egyetértett: egy fesztiválon a mobiltelefonok sokkal inkább segítenek, és biztonságot nyújtanak, mint amekkora kockázatot jelentenek. A felsorolt pozitívumok között kiemelkedőek a biztonságot adó, a szervezést és tájékozódást segítő funkciók – mint az általános elérhetőség, a helymeghatározás és a fényképező hasznossága. Fesztiválokon a mobilhasználat hátrányaként alapvetően az illuminált állapotban való posztolás és telefonálás, valamint a rablásnak való áldozattá válás jelent meg a válaszok között.
A fiatalok válaszaiból az is kitűnt, hogy a tudatos mobilhasználattal a buli is szabadabb: „Ha valaki a telefonján lóg, ahelyett, hogy megélné a pillanatot, azzal elveszi a buli élményét.”; ill. “Nem egymással foglalkozunk, hanem sokszor egymás mellett nyomkodjuk a telefont, fotózunk, lessük a reakciókat a social média tevékenységünkre. Egymással bulizzunk, ne a mobilunkkal!”
A kutatás alapján videóban a jó tanácsok a szülőknek és a fiataloknak a fesztiválszezonra
5 tipp szülőknek a fesztiválszezon nyugalmáért
5+1 tipp fiataloknak a fesztiválszezon kimaxolásáért
A kutatásról készült rövid jelentés itt ismerhető meg.
Kapcsolódó cikkek
- „2025-re veszi fel a versenyt az önjáró villanyautó a robbanómotorossal”
- Nők mindennapi szerepben a Telenor új emoji készletében
- Huawei és Samsung okostelefonok a Telenor ajánlatában
- Készülékbiztosítás is köthető a Telenornál
- Hamarosan indul az előrendelés a Telenornál az iPhone 8 és az iPhone 8 Plus telefonokra
- Korlátlan mobilinternet a Telenortól
- A Telenor MobilPass révén elérhetővé válik az érintéses fizetés
- Mi az a szex? Ha lefeküdtünk, akkor járunk?
- Lehull a lepel a Telenor karácsonyi ajánlatairól
- A jövő munkahelye okosbicikli flottát biztosíthat munkatársainak
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.