Rádiós döntések a Médiatanács e heti ülésén
Nyertest hirdetett a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa a Velence Meleg-hegy 90,4 MHz és a Veszprém 90,6 MHz rádiós frekvenciák pályázatain, hiánypótlásokat kért a Sopron 94,1 MHz-re benyújtott pályázati ajánlatok alaki vizsgálata keretében, és véglegesítette a Kecel 99,6 MHz hasznosításra kiírt rádiós frekvencia pályázati felhívását. A testület egy bírságot is kiszabott rádiós műsorrendi eltérések miatt.
A Velence Meleg-hegy 90,4 MHz helyi rádiós frekvencia pályázatán a Médiatanács a B & T Kft.-t nyilvánította nyertessé. A pályázó 90,4 Rádió 1 néven a Budapest 96,4 MHz jogosultsággal hálózatba kapcsolódva, kereskedelmi jelleggel sugározhat majd. A pályázati eljárásban egy évvel ezelőtt már eredményt hirdetett a grémium, azonban a döntéssel szemben az egyik pályázó jogorvoslatot kért. A bíróság ítéletét értelmezve a Médiatanács az eljárás egy részét megismételte, és az alakilag érvényes pályázatokat újból értékelte. Tekintettel arra, hogy az értékelés idején a két pályázó közül az egyik esetében tulajdonosváltásra került sor, ami ellentétes a pályázati kiírásban foglaltakkal, a Médiatanács a másik pályázó nyertességét állapította meg, akinek így már egyedüli pályázóként az ajánlata mind a médiatörvénynek, mind a pályázati felhívás rendelkezéseinek megfelelt.
A Veszprém 90,6 MHz pályázatán a testület döntése alapján az LB Rádió Kft. adhat majd helyben műsort, szintén a Budapest 96,4 MHz-cel hálózatba kapcsolódva, 90,6 Rádió 1 elnevezéssel, kereskedelmi jelleggel. A pályázati eljárás az után folytatódhatott, hogy a másik pályázó Regionális Rádió Kft. felülvizsgálati kérelmét a bíróság elutasította.
A tanács a Sopron 94,1 MHz helyi rádiós médiaszolgáltatási lehetőségre benyújtott pályázati ajánlatok alaki vizsgálata keretében hiánypótlásra szólította fel mindkét pályázót: a Pannon-Sopron Kft.-t és a Regionális Rádió Kft.-t.
A Médiatanács véglegesítette és pénteken a honlapján közzéteszi a Kecel 99,6 MHz kereskedelmi hasznosításra kiírt rádiós frekvencia pályázati felhívását. A pályázati ajánlatokat augusztus 31-én lehet majd benyújtani.
A gyöngyösi Maxi Rádió egy vizsgált áprilisi adáshéten kevesebb magyar zenét, közszolgálati és helyi közélettel foglalkozó, a helyi mindennapi életet segítő műsorszámot sugárzott a szerződésében vállaltakhoz és a törvényi előírásokhoz képest, amiért a grémium húszezer forintos bírság megfizetésére kötelezte. A Médiatanács a bírságok kiszabásakor minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az ügyek összes körülményét figyelembe véve állapítja meg a jogkövetkezmények adott formáját, mértékét.
Kapcsolódó cikkek
- A Médiatanács idén is támogatja a Magyar Speciális Független Filmszemlét
- NMHH Médiatanács: 30 millió forint közösségi rádiók és televíziók működési költségeire
- Cross FM néven indulhat új rádió Budapesten
- Egyre bátrabban mobilinterneteznek a magyarok uniós országokba utazva
- NMHH Médiatanács: 110 millió forint közösségi tévék, rádiók műszaki fejlesztésére
- NMHH: Retro Rádió néven indulhat majd az új országos kereskedelmi rádió
- A Magyar Telekom reagálása az NMHH határozatára
- NMHH: Visszaélésekre alkalmas, ha SMS-üzenettel telefonegyenleget lehet feltölteni
- Médiatanács: összesen 45,7 millió forint hangjáték- és online sorozatokra
- A Médiatanács döntött az országos kereskedelmi rádiós pályázat nyerteséről
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.