A Sony a következő fő termékeit mutatta be az idei évben
A Sony az idei évben is bemutatta legújabb termékeit és élvonalbeli fejlesztéseit az augusztus 31-én kezdődő berlini IFA szórakoztató elektronika kiállításon.
Augusztus 30-án az IFA hivatalos megnyitója előtt tartott sajtótájékoztatót a Sony, ahol Kenichiro Yoshida, a Sony Corporation elnök-vezérigazgatója mutatta be, hogyan kívánja a vállalat ösztönözni a tartalomgyártók és a végfelhasználók közötti interakciót, valamint a legújabb vállalati irányzatot, amely arra épül, hogy még közelebb vigye a termékeket az emberekhez. “Az általunk gyártott elektronikai termékek létfontosságú, egyfajta összekötő szerepet játszanak a tartalomgyártók és a felhasználók között, hiszen eszközeink nem csak a jobbnál-jobb audio és vizuális élmények megszületésekor vannak jelen, hanem segítenek a felhasználóknak abban, hogy pontosan úgy élvezhessék a tartalmakat, ahogy alkotóik megálmodták. Továbbra is azon dolgozunk, hogy a Hi-Fi audio és a nagy felbontású videotechnológiák segítségével még közelebb hozzuk a “valóságot” felhasználóinkhoz, és valódi értékeket állítsunk elő. A valós idejű szórakoztatás az “az adott pillanat megélésén” és az “életszerűségen” alapul.” Ezután Ichiro Takagi, a Sony otthoni szórakoztató- és hangtermékekért felelős senior ügyvezető alelnöke vette át a szót, aki elmondta: “Legfőbb célunk, hogy termékeink a lehető legjobb kép- és hangminőséggel, maradéktalanul közvetítsék az alkotók szándékait a felhasználók felé, akiknek így páratlan audiovizuális élményekben lehet részük” - majd bemutatta a Sony legújabb televízió és audio termékeit. Végül Mitsuya Kishida, a Sony Mobile Communications Inc. elnöke lépett a színpadra, hogy bemutassa az új Xperia okostelefon modellt. “A Sony Mobile úttörő szerepet játszik az 5G mobilhálózati technológia bevezetésében a telekommunikáció terén. Hisszük, hogy a legnagyobb sikert akkor érhetjük el, ha minden eddiginél szorosabbra fűzzük a kapcsolatot az alkotók és a felhasználók között, hogy a vásárlók úgy élvezhessék kedvenc tartalmaikat, ahogy azokat a tervezőasztalon megálmodták.”
Otthoni szórakozás és hang
A Sony bemutatta az 1000X vezeték nélküli, zajszűrős fejhallgató termékcsalád legújabb tagját, a WH-1000XM3-at. Az új modell a piacvezető zajszűrő technológia továbbfejlesztett változatával, az új fejlesztésű QN1 HD zajszűrő processzorral érkezik, amely négyszer erősebb teljesítményre képes, mint elődje. A technológia nem csak a repülőgépek rotorjának mély hangját semlegesíti, de az olyan közép- és magas hangokat is kiszűri, mint az utca nyüzsgése vagy az emberi beszéd. A QN1 HD zajszűrő processzor belső erősítője kiváló hangminőségre képes. A felhasználók kényelmesen elmerülhetnek zenéjükben bárhol, bármikor. A valóban vezeték nélküli fülhallgatók kategóriájában a Sony bemutatta egy másik modelljét is, a WF-SP900 sport fülhallgatót. A víz és porálló WF-SP900 belső memóriával érkezik, így a felhasználók Bluetooth kapcsolattal telefonjukról vagy eszköz nélkül tudnak zenét hallgatni, akár úszás közben is.
A Signature Series a Sony legkiválóbb hangzású és a legkifinomultabb technológiákat magába foglaló termékcsaládja. A kategória két új terméke a DMP-Z1 digitális lejátszó és az IER-Z1R sztereó fülhallgató, amelyek együttesen, az alkotó szándéka szerint keltik életre a zenét. A tökéletes hangzás érdekében a DMP-Z1 egy nagy kimeneti teljesítményű analóg erősítőt és egy egyedi, független hangrendszert használ. Az IER-Z1R 100 kHz-ig terjedő válaszfrekvenciája páratlan élményt nyújt viselőjének.
A Sony bemutatta az IER-M9 és IER-M7 színpadi fülhallgatókat is, amelyek először az Egyesült Államokban és Ázsiában lesznek elérhetők, ősztől. A két termék azt a hangminőséget, hangszigetelést és stabil illeszkedést biztosítja, amire a művészeknek szükségük van egy élő fellépés közben.
Televízió kategóriában a Sony bejelentette a BRAVIA MASTER Series európai megjelenési dátumát. A szeptemberben induló sorozat célja, hogy a tartalmak az alkotók eredeti szándékát jelenítsék meg a felhasználók előtt. A 4K OLED televíziókhoz tartozó AF9 és a 4K LCD televízókhoz tartozó ZF9 sorozatok X1 Ultimate képprocesszorral érkeznek, amellyel a mostani csúcskategóriás termékek valós idejű feldolgozási sebességénél kétszer gyorsabb teljesítményre képesek. Ez a legjobbat hozza ki a OLED és LCD kijelzők funkcióiból.
A Pixel Contrast Booster-el ellátott AF9 sorozat valósághű fényerővel jeleníti meg a mély fekete színeket is. Merüljön el az egyedi Acoustic Surface Audio+ hangtechnológia kiváló hangminőségébe, amely a képernyő közepén elhelyezkedő hangrezonátorok és a TV Center Speaker Mód segítségével a képernyő közepétől bocsátja ki a hangokat.
A Sony a helyszínen élőben mutatta be a hangvezérléssel működő AV lejátszóit is, amelyek képesek zene lejátszásra, hírek és más információk közlésére, valamint az IoT eszközök (például szobavilágítás) irányítására.
A bemutatón látható továbbá a WH-1000XM3 vezeték nélküli zajszűrős fejhallgató, a beépített mikrofonoknak köszönhetően hanggal vezérelhető BRAVIA televíziók, az EXTRA BASS sorozathoz tartozó SRS-XB501G okos hangszóró beépített Google Asszisztenssel, valamint az Amazon Alexa kompatibilis HT-ZF9 sound bar. A Sony eddigi legkényelmesebb és legsokszínűbb hangvezérelt eszközei különböző beltéri és kültéri helyzetekben mutatkoznak be.
Xperia okostelefonok
A Sony Mobile Communications legújabb zászlóshajója, az Xperia XZ3 bejelentésével folytatja az új generációs Xperia készülékek mérnöki és formatervezési evolúcióját, amelyben a mindkét oldalon hajlított 3D üveg felület és az OLED kijelző tökéletes egységet alkotnak. Az Xperia XZ3 2018. október 5-én válik elérhetővé a kijelölt országokban.
Az Xperia XZ3 okostelefont egy HDR kompatibilis, 6” hüvelykes 18:9 képarányú QHD+ (2880x1440) OLED kijelzővel látták el. A BRAVIA OLED televíziók technológiájának köszönhetően a felhasználók lenyűgözően mély feketéket, élesebb képeket és élénkebb színeket láthatnak a telefon képernyőjén. Az X-Reality for mobile technológia még az SDR tartalmakat is közel nagy dinamikatartományúra javítja, így még az online videók is kiváló minőségben, nagyobb felbontással élvezhetők. Mindemellett a még erősebb elülső hangszórópár és a Dynamic Vibration System rezgési funkció együttesen páratlan szórakozási élményt biztosítanak.
Az XZ3 továbbá egy teljesen új felhasználóbarát kezelőfelülettel, a Side sense funkcióval is bővült, ami mesterséges intelligencia segítségével biztosít könnyű és egyszerű hozzáférést kedvenc alkalmazásainkhoz a képernyőn. Ha készülék bármelyik oldalára kétszer koppintunk, a funkció a felhasználó életstílusának, az aktuális napszak, helyszín és a használat gyakorisága alapján megjósolja, majd egy könnyen elérhető helyen meg is jeleníti a legszükségesebb alkalmazásokat. Az kezelőfelület segítségével könnyedén indíthatók az alkalmazások vagy készíthetők fényképeket, akár egy kézzel is.
Az előlapi kamera helyén a Sony 19,2 effektív megapixeles Motion Eye rendszere foglal helyet. Az új Smart launch funkcióval ezentúl nem lehet lemaradni a váratlan pillanatokról, hiszen vízszintesen tartva a készülék azonnal előkészíti a kamerát a mesterséges intelligenciának köszönhetően. Mindemellett a készülék egy új, rendkívül felhasználóbarát kezelőfelületet is kapott. A 19 megapixeles fő kamerát egy kategóriájában kiemelkedő 13 megapixeles F1.9 előlapi szelfikamera egészíti ki, mellyel az új bokeh és a szépségeffektet használva még gyönyörűbb szelfiket készíthetünk portré módban.
Az Xperia XZ3 zászlóshajó modellt a legújabb Android 9 Pie operációs rendszerrel, egy modern Qualcomm Snapdragon 845 mobil platformmal, víz- és porálló védelemmel, Qi vezeték nélküli töltővel és sok egyéb más funkciókkal látták el.
Az Xperia XZ3 teljes specifikációja az alábbi weboldalon található: https://www.sonymobile.com/global-en/products/phones/xperia-xz3/
Digitális képalkotás
A Sony bemutatta a a Cyber-shot termékcsalád két legújabb tagját, a DSC-HX99 és a DSC-HX95 fényképezőgépeket, amelyek 2018 októberétől érhetők el Európában. Mindkét modell a világ legkisebb, vázával rendelkezik, amelyekben egy ZEISS Vario-Sonnar T* 24-720mm nagyítású zoomobjektív foglal helyet. Ultra kompakt méretük ellenére képesek a széles látószögtől egészen a szuper telefotó tartományig felvételeket készíteni, így ezek a fényképezőgépek tökéletes kiegészítők lehetnek utazásokhoz vagy a mindennapi élet megörökítéséhez. A beépített belső memóriára 4K felbontású videofelvételek menthetők, valamint a legújabb képfeldolgozó rendszer gyors sorozatfelvételt tesz lehetővé, akár 10 képkocka/másodperces sebességig. A rendkívül pontos Fast Intelligent AF mellett a fényképezőgépek támogatják az Eye AF technológiát, a RAW felvételi formátumot, az érintő fókuszt és exponálást, valamint képesek GPS adatokat elküldeni Bluetooth kapcsolaton keresztül.
Seed Acceleration Program
A FES Watch U karórát a Sony Seed Acceleration Program (SAP) kezdeményezése ihlette, amelynek célja, hogy startup projekteket hozzon létre és támogassa üzleti tevékenységüket. A termék 2018. szeptember közepétől vásárolható meg Németországban, az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Olaszországban és Spanyolországban. A FES Watch U egy egyedülállóan divatos karóra, amelynek számlapjához és szíjához e-papír technológiát használtak fel, így a felhasználók csupán egy gombnyomással kiválaszthatják a nekik megfelelő dizájnt. Mindemellett a Sony bemutatja további fejlesztéseit, amely megmutatja milyen lehetőségek rejlenek a technológia és a divat ötvözésében. Ezek egyike a 247v2 típusú cipő prototípus a New Balance-tól, amelynek talpa és a rajta lévő N logo dizájnja is ízlés szerint változtatható.
A FES Watch U hivatalos weboldala: http://www.sony.co.uk/electronics/fes-watch-u-collection/fes-wa1
A cipő prototípus weboldala: https://fashion-entertainments.com/nb247/en/
Mesterséges intelligencia és robotika
Európában először Berlinben látható a Sony ikonikus robotkutyájának, aibo-nak legújabb verziója. Az Egyesült Államokban szeptembertől kapható robotkutyából eddig több mint húszezer darabot gyártottak és szállítottak le a 2018. januári japán bemutató óta. A mesterséges intelligencia és robotika részleghez tartozó projektek folyamatos fejlődést mutatnak, ezért a Sony továbbra is új ötleteket mutat be, amelyek ötvözik az elektronikát a képalkotó és audio technológiákkal, érzékelőkkel, a mesterséges intelligenciával ellátott mechatronikával és robotikával, valamint a mobilkommunikációs eszközökkel.
Kapcsolódó cikkek
- Élethű képi és hangi élmény
- Limitált őszi kollekciót mutatott be a Bang & Olufsen
- Az LG piacvezető pozícióra tör a prémium televíziós technológiák terén
- A Sony bemutatja az otthoni televíziózás csúcsát jelentő készülékeit
- Nélkülözhetetlen Sony hangtechnikai felszerelések egy jó bulihoz
- A Sony bemutatta a népszerű RX100 sorozat kompakt kiadását
- Elindult az Xperia XZ2 és XZ2 Compact magyarországi előrendelési akciója
- Sony okostelefonok mutatkoztak be az MWC-n
- Egyedülálló fejhallgatók és limitált kiadású E8 fülhallgatók a CES-en
- A CES-en mutatta be legújabb termékeit a Sony
Kütyük ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Mesterséges intelligenciával felszerelt mosodai megoldásokat mutatott be az LG
Az LG Electronics (LG) a Frankfurtban megrendezett Texcare nemzetközi kereskedelmi mosodai és textilápolási kiállításon mutatta be PROFESSIONAL LAUNDRY termékcsaládját. Az energiahatékonyságot előtérbe helyező új termékcsaládban számos nagy kapacitású megoldás, például 30 kg kapacitású mosó- és szárítógépek és egy 25 kg-os maximális mosási és 16 kg-os szárítási kapacitású hőszivattyús mosó-szárítógép is helyet kapott. A PROFESSIONAL LAUNDRY termékcsalád bevezetésével az LG célja, hogy mind Európában, mind pedig világszerte megerősítse pozícióját a kereskedelmi ruhatisztítási megoldások piacán.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.
Könnyed kialakítással és fejlett funkciókkal érkezik az új HONOR okosóra
Decemberben Magyarországon is kapható lesz a HONOR legújabb okosórája, a HONOR Watch 5, amely a modern technológia és a kecses dizájn kiváló ötvözete. A 35 g súlyú, mindössze 11 mm vastagságú óra könnyű és kényelmes, így egész nap lehet viselni. Az 1,85”-os színes AMOLED kijelző 390x450 pixeles felbontással és 340 PPI-vel támogatja a teljes képernyőt lefedő érintéses működést, élénk vizuális élményt nyújtva amellett, hogy kifejezetten fluid a 60Hz-es képfrissítésnek köszönhetően.
A ViewSonic új szintre emeli a konzolos játékélményt
A ViewSonic Corp., a vizuális megoldások egyik globálisan vezető vállalata bemutatja két új projektorát – az X1-4K Prót és az X2-4K Prót. A még jobb konzolos játékélményre tervezett projektorok QHD (1440p) felbontású képet nyújtanak villámgyors 120 Hz-es frissítési gyakorisággal, ultra sima játékélményt és részletes vizuális megjelenítést biztosítva egy 100 hüvelyknél is nagyobb képernyőn. A natív 4K-s UHD vizuális teljesítményt kiegészítő, beépített Harman Kardon hangsugárzók mozi minőségű hangzást nyújtanak, míg az integrált Google TV zökkenőmentes hozzáférést biztosít számos streaming lehetőséghez, valóban lenyűgöző és mindent magába foglaló otthoni szórakoztatási élményt teremtve.
Igényes és strapabíró órák a japán márkától
A Casio karóra részlege idén ünnepli 50 éves fennállását. A márka továbbra sem fogyott ki az újdonságokból, ennek ékes példája a legújabb GM-2110-es széria. „Ez az öt lenyűgöző modell a nyolcszögletű lünettával, vibráló színű fém számlapokkal a stílus és a rugalmasság határait feszegeti” – hangsúlyozta Nagy Sándor, a Casio termékmenedzsere.