Magyarországon a fiatalok többsége fotózásra használja a telefonját
Egy fogyasztói felmérés - amit a Honor számára Kantar Millward Brown készített – mintegy 1800, 15 és 35 év közötti okostelefon-használó körében hat európai országban bemutatja, hogy az okostelefonok tradicionális mobiltelefonok feletti dominanciája hogyan változtat azon, ahogyan az emberek a mobil kommunikációs eszközöket használják. Fényképezés, közösségi oldalak használata, internetezés, e-mailek olvasása – ezek a legfontosabb funkciói a modern okostelefonoknak. A Honor 10 az AI kamerájával erre egy kiváló példa.
Az európai fiatalok legfőképpen telefonhívásra (92%) és sms küldésre (83%) használják a telefonjukat, de megjelölték emellett a fotózást (87%), a közösségi média használatát (78%), e-mailek olvasását (83%) és internetezést (80%) is. A válaszadók csaknem fele ezeket a legfontosabb funkciók közé sorolta.
Kevésbé fontosként említették a műholdas navigációt, szórakoztató funkciókat, online applikációkon történő kommunikációt és a mobilos fizetést. Az MMS-ek és az egészség vagy fitnesz applikációk általában kisebb népszerűségnek örvendenek.
Nemek és korosztályok közötti különbségek
A nők a közösségi oldalakat sokkal gyakrabban böngészik a telefonjukon, mint a férfiak (83% vs. 73%), ugyanígy magasabb az arány a fotózás (91% vs. 84%) és sms küldés terén is (90% vs. 77%). A Z generáció tagjai (15 és 24 év közöttiek) többet használják a telefonjukat szórakozásra, játékokra és így tartják a kapcsolatot a közösségi média oldalain is. Az idősebb, 25 és 38 év közötti felhasználók (az Y generáció) főként kommunikációs vagy munkaeszközként használják az okostelefonjukat.
Az okostelefon-funkciók használata a következő kérdésre: Miért használja ön leginkább az okostelefonját? Sorolja fel az összes indokot. A válaszok korosztályok alapján lettek csoportosítva – Z Gen (15-24) és Y (25-38). A zöld színezés azt jelzi, hogy hol volt a korosztályok közötti különbség jelentős (95%-os megbízhatósággal)
A magyar fiatalok körében nemigen terjed el az sms és az MMS küldése. Ez a csoport említi az sms-ezést és a multimédiás üzenetküldést a legkevesebbet a hat ország közül. Valószínűsíthető, hogy az sms-ezés helyett inkább az okostelefonok instant üzenetküldő szolgáltatásait részesítik előnyben, amelyet mintegy 61 százalékuk használ. Az egészség és fitnesz alkalmazásokat használják a legkevesebbet.
Az okostelefon-funkciók használata arra a kérdére alapozva,hogy: Mire használja leginkább az okostelefonját? Sorolja fel az összes indokot. Az országok szerinti táblázatban a zöld jelölés azt jelenti, hogy az érték az átlagnál jelentősen magasabb, a piros jelölés azt jelenti, hogy az érték jelentősen alacsonyabb.
Kreatív és társaságkedvelő – ilyen a fiatal, európai okostelefonhasználó
A modern telefonok használói leggyakrabban kreatívnak, nyitottnak, gondoskodónak, egyedinek és önállónak írták le magukat. A fiatal magyarok gondoskodó és megbízható embereknek látják magukat, akik a szabadidejüket legszívesebben otthon töltik.
Honor okostelefonok az örök-fiatal, aktív közösségi média használóknak
“A Honor a “Bátraknak” szlogenjével a digitális bennszülöttek igényeit figyelembe véve lett kialakítva, az internet-optimalizált termékeivel. A legújabb, Kantar Millward Brown által készített felmérés megmutatja, hogy a fiataloknak olyan eszközre van szükségük, amivel a legtöbb lehetséges módon tudnak kommunikálni a világgal – a legegyszerűbb hívástól és sms küldéstől kezdve a gyors böngészésen és e-mailezésen át a magas minőségű fényképek készítéséig és megosztásáig. A legújabb zászlóshajó okostelefonunk, a Honor 10, az AI kamerájával, és GPI Turbóval egy remek és megfizethető eszközt kínál számukra.” – mondta Kim Jin, a Honor CEE & Nordic vezetője.
A felmérésről
A fogyasztói felmérést a Honor megbízásából Kantar Millar Brown készítette. A felmérés internetes interjúk segítségével készült, 1800 15 és 38 év közötti okostelefon használó körében hat országban: Magyarországon, Lengyelországban, Csehországban, Finnországban, Szerbiában és Görögországban. (N=300 országonként)
Kapcsolódó cikkek
- Berlinben bemutatták a Honor Play-t
- A Honor Magic 2 bemutatkozott az IFA-n
- A Honor legújabb csúcskészüléke tökéletesen illeszkedik a fiatal generáció egyéniségéhez
- Három új Honor készülék érkezik a magyar piacra
- A Honor két nagyszabású frissítéssel erősít augusztusban
- 150%-ot nőtt a Honor 2018 első felében
- Ezeket az elképesztő dolgokat fogja tudni a jövőben a telefonod
- A Honor 10 amatőr és a profi fotósok számára egyaránt hasznos lehet
- A Honor 10 készülékkel a kezdők is profi fotókat készíthetnek
- Pár hét alatt több mint 1 millió Honor 10-et adtak el világszerte
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.