Év végi újdonság a Jobs & Advertstől
- Két új termékkel jelenünk meg a piacon, alapvetően mindkettő a munkaerő felvételét, rendszerezését, a cégek átfogó humánerőforrás-gazdálkodását támogatja. FastTrack néven egy honlapunkon elérhető új alkalmazást kínálunk ügyfeleinknek, amellyel 6-12 hónapra előre ütemezhetik a munkatársak felvételét. Komplexebb megoldást kínál a V-Recruiter elnevezésű szoftvercsomagunk, amely lényegében egy web alapú rendszer, melyet egy vállalat humánerőforrás-szakemberei bármikor, bárhonnan elérhetnek, s melyen keresztül a teljes HR-munkafolyamatot irányítani tudják.
- Konkrétabban milyen szolgáltatásokat nyújtanak ezek a rendszerek a humánpolitikus szakmának?
- A két szoftverrendszer jelentős mértékben megkönnyíti a humánerőforrás-menedzsment munkaerő-tervezési, -toborzási és -kiválasztási folyamatát. A program lehetővé teszi a leendő pozícióval szemben támasztott követelmények kidolgozását, a kiválasztási kritériumok felállítását, az egyre népszerűbb munkaalkalmassági vizsgálat (assessment rendszer) kialakítását, a beérkező önéletrajzok, pályázatok megadott szempontok szerinti rendszerezését, rangsorolását, azok tárolását és későbbi visszakeresését. Elősegíti az interjúmenedzsmentet is (interjúkérdések összeállítását, eredmények értékelését stb.), valamint álláshirdetések készíthetők, és linkek segítségével azok eljuttathatók a kiválasztott médiumhoz. A szoftver nagy előnye, hogy a munkaerő-felvételhez szükséges valamennyi adat egy helyen, könnyen és gyorsan elérhető bármely vezető vagy HR-munkatárs számára, akinek szüksége van rá.
- Milyen felhasználói körnek ajánlják ezeket a termékeket?
- A szoftvert elsősorban fejvadászcégeknek és multinacionális vállalatoknak ajánljuk, mert hozzájuk érkezik be havonta a legtöbb álláspályázat, nekik kell feldolgozni a hatalmas adathalmazt. Azonban a rendszer felépítésének köszönhetően kisebb szervezetek is adaptálhatják a szoftvert, így bármely cég előnyösen tudja alkalmazni azt.
- Kik végezték a szoftverek fejlesztését, és milyen együttműködés alapján forgalmazzák őket?
- Mivel a rendszereket fejlesztő brit Virtual Village szoftverház ez évben a Jobs & Adverts tulajdonába került, ezért a hazai forgalmazást kizárólagosan a Jobs & Adverts Magyarország Kft. végzi.
- Van-e lehetőség a rendszer előzetes kipróbálására?
- Az egyszerűbb - kevesebb munkafolyamatot tartalmazó - szoftveralkalmazás a Jobs & Adverts Kft. honlapján (www.jobpilot.hu) található beépítve, míg a másik, internet alapú teljes program bérbe vehető, illetve CD-ROM-on is megvásárolható. A rendszer hazai adaptálásában egy Magyarországon is működő multinacionális cég segít majd, ehhez a munkához teljes körű tanácsadást nyújt a kft. Az adaptálás és a szoftver honosítása 2001 első negyedévében fejeződik be.
- Az idei év az online álláskeresők magyarországi boomjának esztendeje volt. Hogyan tekint vissza az Jobs & Adverts erre az évre, elégedettek-e az elért piaci pozíciójukkal?
- A társaság németországi anyavállalata 1995-ös alapítása óta kínálja internet alapú szolgáltatásait, és ma Európa legnagyobb internetes álláshirdetője. Piacvezetőnek tartjuk magunkat, és ezt az állításunkat látogatóink, a weblapunkon közzétett hirdetések és regisztrált felhasználóink számára, valamint önéletrajz-adatbázisunk méretére alapozzuk. Az 1999 végén megnyitott magyarországi irodával együtt (amely Magyarország legnagyobb internetes álláshirdető cége) a Jobs & Adverts már 18 országban van jelen, mi vagyunk az egyetlen olyan hazai internetes állásközvetítő, amely nemzetközi adatbázissal rendelkezik. A 18 országban több mint 12 000 céggel állunk kapcsolatban, a magyarországi vállalkozásnak több mint 250 ügyfele van, amelyek rendszeresen álláshirdetéseket helyeznek el honlapunkon, s 50-60 körüli a folyamatosan hirdető ügyfeleink száma.
- A munkavállalók közül hányan látogatják rendszeresen a honlapot? Van-e információjuk arról, hogy a látogatók hány százaléka talál magának munkalehetőséget?
- Magyarországon már közel tízezer regisztrált álláskeresőnk van. A www.jobpilot.hu internetes honlapjáról havonta több mint félmillió oldalt töltenek le, január óta az álláskeresők több mint 6500 álláshirdetést nézhettek meg. Az eredményességre vonatkozóan nehéz pontos adatot találni, hiszen a nyomtatott álláshirdetéseket megjelentető médiához hasonlóan mi sem nagyon kapunk visszajelzést a munkát keresőktől. Annyit azonban észlelünk, hogy a tipikusan interneten keresett állások kategóriájában különösen hatékonynak bizonyul az online hirdetés.
- Mit várnak az új évtől az online szolgáltatások népszerűségét, illetve az állásközvetítők közötti versenyt illetően?
- Örülünk annak, hogy a hazai internetfelhasználók száma lassan eléri azt a kritikus tömeget - a legújabb információk szerint ma már a lakosság mintegy 10%-ának van valamilyen módon hozzáférése -, amely az ideinél is dinamikusabb növekedést hozhat az online piacon. Jó jel az ingyenes internetszolgáltatók megjelenése, ami segít az internet és egyben az online szolgáltatások népszerűsítésében. Együttműködést tervezünk kiépíteni a munkaügyi központokkal és internetkávézókkal. Ami az internetes állásközvetítő-piacot illeti, véleményünk szerint átrendeződés várható, hosszú távon 4-5 szereplő fedi majd le a piac nagy részét, és ebben a versenyben a nemzetközi háttérrel rendelkező szolgáltatók érhetnek el kedvezőbb pozíciót.
Kapcsolódó cikkek
- Szerverbérlet a SunShop.hu online áruházon keresztül
- RSS az NHH honlapján: Automatikusan láthatóak az újdonságok
- Anonim keresések az Ask.com-mal
- Két év után automatikusan kitörlődnek a Google sütik
- Sun-nal gyorsul a Vatera.hu
- Megújult a Prim.hu hírlevél!
- Kínai rakétahordozó tengeralattjáró a Google Earth-ön
- Új szolgáltatások HR szakembereknek és álláskeresőknek
- MSN: online nézettségi rekord a Live Earth koncerttel
- Kínában is szolgáltathat tartalmat a Google