LEGO módszertan az egyetemi pedagógusképzésben
Átadták Közép-Kelet-Európa első LEGO Education Innovation Studio-ját a Nyíregyházi Egyetemen. A játékos tanulás elvét előtérbe helyező tantermet és módszertani központot szerdán nyitották meg, amelyet már aznap birtokba vettek a tanárok, tanítók és a pedagógusképzésben résztvevő hallgatók és diákok.
„A Nyíregyházi Egyetem innovatív fejlesztéseinek sorába illik be ez a beruházás” – kezdte köszöntőjében Vassné dr. Figula Erika, az egyetem rektora. „Fontos célja az intézménynek, hogy a legmodernebb, leghatékonyabb, innovatív oktatási módszerek alkalmazását ismertesse meg a jövő pedagógusaival. A megnyíló LEGO Education Innovation Studio a logika és a játék módszerére építve segíti majd az ismeretek, logikai készségek fejlesztését, szövegértés, matematika és a robotika elsajátítását, a játékpedagógai módszerek és a közös munka élményének megtapasztalását a gyerekeknél. Ezt az élményt, ezt a módszert fogjuk megtanítani a Stúdió segítségével a pedagógusoknak és a gyerekeknek. Hosszú távú együttműködésünk a nyíregyházi LEGO gyárral, illetve a LEGO Education hálózatával mutatja azt, hogy ebben a régióban sikeresen születhenek meg az innovációk, az itt dolgozó szakemberek fogékonyak az új technikákra, az új módszerekre” – emelte ki az egyetem rektora.
Nyugat-Európa számos, tanárképzést nyújtó egyeteme tagja már annak a nemzetközi hálózatnak, amelyhez immár a nyíregyházi LEGO Education Innovation Studio is tartozik. A módszertani központ a tapasztalati elven alapuló tanulást helyezi előtérbe, amely aktívan bevonja a diákokat a tanulási folyamatba. Az innovációs stúdió emellett egyfajta közösségi központ is, hiszen összehozza az iskolákat, tanárokat, szülőket és diákokat. A jövő kutatói és mérnökei ott ülnek a ma tantermeiben, és csak arra várnak, hogy bátorítsák, lelkesítsék őket. A játék alapú tanulás egyik nagy előnye, hogy segítségével kiemelhetőek a STEM ismeretek (tudomány, technológia, mérnöki ismeretek és matematika) a könyvszagú, klasszikus tantermi oktatásból.
A LEGO Education Innovation Studio keretei között a Nyíregyházi Egyetem tanárképző intézetében dolgozó oktatók az elmúlt hetekben sajátították el azokat a módszertani alapokat, amelyek segítségével egyre több tanárképzésben résztvevő hallgató ismerkedhet meg a haladó, játékos tanítás elveivel és gyakorlatával.
Az egyetemi oktatók, az alapfokú, illetve másodfokú iskolai tanárok bevonásával úgy fejlesztették ki a tanterveket, hogy azok képesek legyenek feléleszteni a diákokban rejlő természetes kíváncsiságot, emellett pedig szórakoztató ésjátékos módon segítsék az alapvető kommunikációs és kollaborációs készségek, a kreativitás, valamint a kritikai gondolkodás elsajátítását.
Maciej Findlik, a LEGO Education feltörekvő európai piacokért felelős ügyfélkapcsolati vezetője a megnyitón elmondta: „Mi itt mind azon dolgozunk, hogy jobb oktatást adhassunk a mai gyerekeknek, de azt is tudjuk, hogy ez csak akkor lehetséges, ha olyan úttörő képzési központok jönnek létre, amelyek képesek felkarolni az új ötleteket és gyakorlatokat. Mivel a világunk folyamatosan változik, az oktatási rendszernek is lépést kell tartania a fejlődéssel. A Nyíregyházi Egyetem üttörő szerepet játszik most Magyarországon, mi a LEGO Education részéről pedig büszkék vagyunk arra, hogy a megoldásaink rendelkezésre bocsátásával tovább erősíthetjük a magyar oktatást.”
Jesper Hassellund Mikkelsen, a LEGO Manufacturing Kft. ügyvezető igazgatója hozzátette: „A nyíregyházi LEGO gyár a világ legfejlettebb műanyagipari termelő egységei közé tartozik. Ehhez folyamatosan fejlesztjük a technológiánkat és a gyártási folyamatainkat. Olyan szakemberekre van szükségünk, akik képesek tanulni, fejlődni, együtt dolgozni másokkal, és kreatívan megoldani a felmerülő problémákat. Örülök neki, hogy a nyíregyházi tanárképzésen keresztül a jövő szakemberei már az iskolában inspirálódnak és játékos formában találkoznak izgalmas természettudományos kérdésekkel”.
Kapcsolódó cikkek
- A tudatos nethasználat oktatása egy messenger-fejlesztéssel
- Sürgősen képeztetné a tanárokat a mérnök szövetség
- Könnyebb tanulás, nehezebb puskázás a digitális tanteremben
- Az év középiskolai tanári csapata a digitalizációért
- 125 iskola iratkozott be a Microsoft Innovatív Iskola Program 2018/2019-es évfolyamára
- Accenture felmérés az oktatási és vállalati képzési rendszerekről
- A recessziónál is nagyobb veszélyt jelent a jó vezetők hiánya
- Ismét lehet pályázni az ABB női műszaki egyetemi hallgatók részére kiírt mentorprogramjára
- Új rektor és új képzési rendszer a Budapesti Metropolitan Egyetemen
- Folyamatos tanulással lehetnek a döntéshozók a globális digitális transzformáció nyertesei