Ezek voltak a legnézettebb hazai weboldalak 2018-ban
Egyetlen nap alatt 30 millió alkalommal nézik meg a 100 legnézettebb magyar weboldalt. A lista élén a hírportálok állnak, de egy torrentoldal is felfért a TOP10-be.
Élen a hírportálok
Az ite.hu SEO portál immár második alkalommal készítette el a 100 legnézettebb hazai weboldal listáját. A listát az Index, az Origo és a Startlap vezeti. Ez a három oldal, amelyik naponta 1 milliónál is több látogatást regisztrál átlagosan.
A vezető oldalak jellemzően magazinok és hírportálok, de egy-egy blogoldal, vagy e-mailszolgáltató is felfért a listára, és meglepő módon itt találjuk az egyik legnépszerűbb hazai torrentoldalt és a gyakorikerdesek.hu oldalt is.
A hirdetőoldalak közül a jofogas.hu, a hasznaltauto.hu és az ingatlan.com vezeti a listát. A receptoldalak esetén a három vezető márka a Nosalty, a Mindmegette és a Receptneked.
A meteorológiai oldalaknál nem változott a sorrend; az Időkép után a Köpönyeg és a met.hu következik.
Bankok és oktatási oldalak
A listán szép számmal vannak jelen az oktatási oldalak, a Sulinet mellett, az egyetemek weboldalai, sorrendben az ELTE, a BME és a Debreceni Egyetem található meg a élmezőnyben.
A négy évvel ezelőtt felméréshez hasonlóan a nagy bankok oldalai és a telefontársaságok is felfértek a 100-as listára:
A szürke zóna
Nem csak legális, de legalábbis a szürke zónában mozgó oldalak is szép számmal megtalálhatóak a magyarok által legkedveltebb oldalak között. A két nagy torrent oldal mellett négy online filmeket kínáló weboldal is felfért a listára.
Visszaszorulóban a like-blogok
Örömteli hír, hogy a korábbi évek adataihoz képest visszaszorulóban vannak az un. likeblogok, amelyek közül néhány, olykor hamis hírek terjesztésével elsősorban a Facebookról kapták látogatóikat.
Korosodik a lista
Érdekesség, hogy a négy évvel ezelőtti felmérésünkhöz képest korosodik a lista. Míg 2014-ben a weboldalak átlagéletkora alig volt több, mint tíz év, most már a 13 évhez közelít a listán szereplő weboldalak életkora.
Mindez azonban nem jelent állandóságot, hiszen a 2014-es felméréshez képest 44 új weboldal került fel a toplistára és értelemszerűen ennyi is tűnt el. Új oldalak a listán például a nagy webáruházak, az Emag, vagy az Edigital, ami jól mutatja a vásárlói szokások megváltozását és az e-kereskedelem térhódítását.
De nem csak webáruházak, hanem hírportálok és magazinok is be tudtak törni a TOP100-as listára; a Bien, a 888, vagy a Ripost új szereplők a listán.
Ötvenezren hivatkoznak rá
Keresőoptimalizálási szempontból érdekes adat, hogy egy-egy weboldalra hány másik weboldal hivatkozik. E téren a blog.hu a vezető, amire 50 ezer másik weboldal hivatkozik. Ezt a nagy egyetemek, illetve az Index és az Origó követi. Ezt követően nagy törés van a listában, a TOP100-as listán lévő oldalakra jellemzően tízezer, vagy annál is kevesebb másik oldal hivatkozik.
A teljes 100-as lista itt található.
Kapcsolódó cikkek
- Pár tipp, hogy milyen domain nevet válasszon weboldalához
- Tizenéves jövőtervezőket keres a UPC
- Elindult a Sony α Universe Europe
- Viszlát papír, helló digitális megoldások
- Online térképen láthatóak a tervezett áram- és gázszünetek az E.ON oldalán
- A Jófogás 29. lett az apróhirdetési oldalak globális százas ranglistáján
- Az Emirates lebilincselő 3D-s, 360 fokos betekintést ad a repülőgépeinek belsejébe
- Környezetvédelmi honlapot hozott létre az iASK
- Az ország legjobb ételeit keresik Magyarország első gasztrovlogjában
- Utazások még több pixelben
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.