NMHH Médiatanács: tovább szólhat a Jazzy Rádió
Ismét a Jazzy Rádió működhet majd a Dél-Budapest 90,9 MHz rádiós frekvencián a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsának döntése értelmében. A testület a Zalaegerszeg 88,9 MHz pályázatán az LB Rádió Kft.-t nyilvánította nyertesnek.
Rádiós pályázatokkal kapcsolatos döntések
A Dél-Budapest 90,9 MHz rádiós frekvencia pályázatán az egyetlen ajánlatot benyújtó, jelenleg is műsort sugárzó pályázót, a Magyar Jazz Rádió Kft.-t nyilvánította nyertesnek a Médiatanács. A médiaszolgáltató továbbra is közösségi jelleggel, 90,9 Jazzy Rádió néven sugároz majd műsort. A Zalaegerszeg 88,9 MHz pályázatán a testület döntése alapján az LB Rádió Kft. nyert, amely kereskedelmi jelleggel ad majd műsort. A nyertes pályázók a szerződéskötéstől számított, legfeljebb hét évre nyerik el a jogosultságot – a médiatörvény feltételeitől függően –, amely további öt évvel megújítható.
A testület véglegesítette és a honlapján közzétette a Dunaújváros 99,1 MHz-es helyi, és a Győr 96,4 MHz körzeti rádiós frekvenciák pályázati felhívásait, előbbit közösségi, utóbbit kereskedelmi jellegű hasznosításra. Az ajánlatokat február 11-én és 20-án lehet majd benyújtani.
A médiaszolgáltatók közös kérelmére a tanács engedélyezte a Zalaegerszeg 95,8 MHz-en sugárzó Rádió Zala Egyszemélyes Kft. hálózatba kapcsolódását a Radio Plus Kft. budapesti jogosultságával, valamint azt, hogy a rádió 95,8 Rádió 1 néven szóljon tovább. Az LB Rádió Kft. médiaszolgáltató kérésére a Médiatanács engedélyezte a hajdúböszörményi, hajdúszoboszlói, hajdúnánási és derecskei vételkörzetekben szóló 98,9 Rádió 1 elnevezés módosítását Hajdúsági Rádió 1-re. A szolgáltató kérését azzal indokolta, hogy Hajdúböszörményen kívüli többi településen nem a 98,9 MHz-en fogható az adó, így a jelenlegi megnevezés megtévesztő.
Médiafelügyeleti döntések
A székesfehérvári és a hajdúnánási Rádió 1 adásában egy szeptemberi adáshéten kevesebb helyi közélettel foglalkozó, helyi mindennapi életet segítő műsorszámot tett közzé, utóbbi ezen felül számos esetben a hatósági szerződésében vállalttól eltérő szignált, és kevesebb magyar zenét tett közzé. A Médiatanács a hajdúnánási rádió szolgáltatóját 50 ezer forintra bírságolta, a székesfehérvári szolgáltatót pedig felszólította a jogkövető magatartásra.
A Karc FM egy októberi adáshéten amellett, hogy többet ismételt, a közszolgálati, illetve a helyi közélettel foglalkozó, a helyi mindennapi életet segítő műsorszámból, a budapesti közlekedési hírekből, valamint gazdasági, pénzügyi és üzleti témájú műsorból is kevesebbet tett közzé, mint amennyit a szerződésében vállalt. A testület 40 ezer forintos bírságot rótt ki a szolgáltatóra.
A Médiatanács a bírságok kiszabásakor minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az ügyek összes körülményét – köztük a szolgáltató által korábban elkövetett hasonló jogsértéseket is, és a veszélyeztetett korosztályra vonatkozó nézettségi, hallgatottsági arányokat – figyelembe véve állapítja meg a jogkövetkezmények adott formáját, mértékét.
Kapcsolódó cikkek
- Online tartalmakról és rádiós frekvenciákról döntött az NMHH
- Médiatanács: több mint százmillió forint helyi és körzeti televíziók rendszeresen jelentkező műsoraira
- A Vodafone Magyarország 2027. június 23-ig megkapta a frekvenciahasználati jogosultságot
- Az NMHH 2027 közepéig meghosszabbította a Magyar Telekom frekvenciahasználati jogosultságát
- A Médiatanács idén is figyelemmel kíséri a Való Világ új szériáját
- Médiatanács: nem volt megfelelő a Szenzációs Négyes korhatár-besorolása
- Médiatanács-támogatás nyolc magyar animációs sorozat bővítésére és egy új önálló filmre
- Médiatanács: kétszázmillió forint kortárs animációs sorozatok további fejlesztésére
- Továbbra is naponta hatmillió körüli a rádióhallgatók száma
- November végéig pályázható a Médiatanács idei rádiós hangjátékpályázata
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.