Okosautós infotainment-rendszert mutatott be az LG
Az LG az idei Frankfurti Autószalonon (IAA) mutatja be a Microsoft hálózatba kapcsolt járműplatformját (Microsoft Connected Vehicle Platform, MCVP) integráló, járművekbe szánt új LG webOS infotainment-rendszert (Auto In-Vehicle Infotainment, IVI). A webOS Auto és az MCVP kombinált erősségeinek kihasználásával az IVI sokféle információt gyűjt és továbbít többek között a vezető állapotáról, az ajtó helyzetéről vagy akár az alkalmazáshasználatról.
Az új rendszer a felhőn keresztül a Microsoft Power BI elemzőszolgáltatáshoz továbbítja a jármű által generált adatokat, illetve az audio, video és navigációs (AVN) felhasználási előzményeket, amelyek segítenek a felhasználói élmény fokozásában, illetve a jármű biztonságának és élettartamának növelésében. A felhőszolgáltatást a hamarosan megjelenő webOS Auto platformba is beépítik, hogy lehetővé váljon a járműven belüli felhasználói élmény fejlesztése. Frankfurtban a webOS IVI rendszerében elérhető partnerszolgáltatásokat is bemutatják.
Az LG szoftverplatformján, az intelligens eszközök millióin futó webOS-en alapuló webOS Auto egy okosautókhoz fejlesztett, Linux alapú IVI platform. Az okosotthonokban szerzett tapasztalatra alapozva az autógyártóknak és a beszállítóknak biztosítja azt a szoftverek fejlesztéséhez szükséges hatékonyságot és rugalmasságot, amely segítségével megteremthető a járműbe épített élmény következő generációja.
„A Microsofttal való együttműködés révén arra törekszünk, hogy megerősítsük az LG autóipari IVI platformját, és az MCVP által biztosított technológiák kihasználásával felgyorsítsuk az okosjárművek elterjedését” — mondta Helen Choi, az LG Electronics CTO részlegének alelnöke. „Mind több partnerünk révén szolgáltatások széles körét kínáljuk, ezzel folytatva a webOS Auto ökoszisztéma fejlesztését.”
„Az okosautók gyorsan növekvő világában az LG webOS Auto és a Microsoft Connected Vehicle Platform integrálása — a járműadatokat tartalmazó digitális visszacsatolások hozzáadott értéke révén — jelentős előnyökkel jár majd az autógyártók számára" — mondta Tara Prakriya, a Microsoft MCVP és mobilitás partnerprogramjaiért felelős programmenedzsere. „Együttműködésünk az LG-vel kibővíti ökoszisztémánkat, és a teljesen új, AI-alapú tapasztalatok és funkcionalitások segítségével a járművekben konténer alapú digitális szolgáltatások nyújtása is lehetségessé válik."
A világ legnagyobb autóipari kiállítását (IAA, Nemzetközi Autókiállítás) szeptember 12. és 23. között Frankfurtban rendezik meg.
Kapcsolódó cikkek
- Az új családtag a mesterséges intelligencia
- Intelligens mosóporhoz intelligens mosógép
- Az LG a 2019-es IFA-n mutatja be új, 1 milliszekundumos válaszidejű UltraGear IPS monitorait
- Az LG 8K kijelzői meghaladják a felbontásra vonatkozó iparági szabványok elvárásait
- Az ABB szoftvermegoldása segít javítani Japán energiaellátásának megbízhatóságát és hatékonyságát
- Európában is bemutatkoznak az LG új prémium CineBeam 4K projektorai
- Az LG új AI-megoldásával a háztartási gépek maguk adnak tanácsot arról, hogyan érdemes használni őket
- Már Magyarországon is kapható az LG G8s ThinQ okostelefon
- Az LG és a NAVER kifejlesztette a Whale böngészőt
- Az LG még kényelmesebbé teszi az okosotthon-eszközök hangalapú vezérlését