A Samsung az űr határára repíti a felhasználókat
A Samsung bejelentette legújabb, földön kívüli projektjét, az Űrszelfi küldetést, melyben egy Galaxy S10 5G okostelefont küld a sztratoszférába, amellyel a felhasználók a saját képüket is eljuttathatják az űrbe.
Az elmúlt 50 évben a Samsung kijelzőinnovációk sorát hozta el a felhasználóknak az ívelt tévéktől kezdve a keretmentes kijelzőkig és a kihajtható okostelefonig. A vállalat most pedig együttműködik a légi fotózással foglalkozó Flightline Films-zel, hogy legújabb technológiáit eljuttassa a világűr határára, ahol a felhasználói számára lehetővé teszi, hogy egy kis szerencsével elkészülhessen a saját „űrszelfijük” egy Samsung eszközzel.
A Samsung az űrszelfikkel is megmutatja a márkában rejlő folyamatos innovációt, és most pedig új mércét állít fel a mobiltechnológiában. Az atmoszféra határán eltöltött 200 óra alatt a Galaxy S10 5G megmutatja a vállalat innovatív megoldásainak erősségét, amelyekkel a felhasználók többet hozhatnak ki magukból. „Szeretnénk megünnepelni a nagyszerű élményeket, amelyek Samsung kijelzőkhöz kötődnek, ezért új szintre emeljük a szelfiket, és elvisszük a felhasználókat az űrbe – mondta el Benjamin Braun, a Samsung európai marketingvezetője. – A Samsung újításai folyamatosan újabb mérföldköveket érnek el, a SpaceSelfie pedig megmutatja, milyen lenyűgöző dolgokra vagyunk képesek a legújabb technológiákkal. Akár a világűr határán is.”
Hogyan működik a Samsung SpaceSelfie Küldetés?
Egy fél kosárlabdapálya nagyságú (10,5 m x 18 m), nagy magasságú ballonrendszer emelkedik fel a dél-dakotai indítóállásról, amely az S10 5G készüléket is tartalmazó csomagot viszi magával, egészen 20 kilométeres magasságba.
A rendszert úgy tervezték, hogy a lehető legjobb minőségű fotók készülhessenek el vele, figyelembe véve a Föld alakját és a visszaverődő napsugarakat is, amelyek egy napelem segítségével energiával is ellátják a szerkezetet és az okostelefont.
Eközben a Földön a felhasználóknak lehetőségük lesz saját fotóikat űrbéli környezetben viszontlátni. Ehhez elég egy szelfit készíteni az okostelefonjukkal és fel feltölteni azt az Irányítóközpont weboldalára.
Az Űrszelfi küldetés sikerét két, erre a célra fejlesztett alkalmazás is segíti. Az első a földi vezérlést támogatja, ezzel küldhet és fogadhat szelfiket az Irányítóközpont és a levegőben lévő eszköz.
A második applikáció egyedileg készült az S10 5G-hez, ez kommunikál a külső szerkezethez rögzített kamerával, amely fotót készít a telefon kijelzőjén megjelenő szelfiről. Az S10 alkalmazás ezután a földi irányításon keresztül visszaküldi a képet a földre, onnan pedig vissza a felhasználóknak, hogy megoszthassák azt a közösségi média felületeiken.
Hogyan készül fel az S10 5G az űrutazásra?
Az S10 5G okostelefont a Samsung úgy alkotta meg, hogy az szigetelés és különleges tokok nélkül is ellenáll a szélsőséges környezeti viszonyoknak és nyomásnak a világűr határán.
Az S10 5G a kilövés előtt szigorú teszteken esett át, amelyek során akár -65°C-os hőmérsékletet is kibírt. A telefon 6,7 colos Dinamikus AMOLED kijelzője azokat a teszteket is sikerrel vette, amelyek a törésállóságot, vagy a magasban történő párásodást vizsgálták.
Töltésmegosztási képességeivel, AI alapú teljesítmény optimalizációval és intelligens Wi-Fi technológiájával az S10 5G a Samsung egyik legintelligensebb, legerőteljesebb és legtartósabb eszköze.
Mostanáig az űrben készített szelfi az asztronauták kiváltsága volt. Most a Samsung technológiájával a felhasználók is láthatják magukat ebben a különleges környezetben a telefonjuk képernyőjén.
Az Irányítóközponton keresztül bárki jelentkezhet űrutazásra a saját szelfijével. A képeket a www.samsung.com/spaceselfie weboldalon tölthetik föl az érdeklődők.
Kapcsolódó cikkek
- A mobiltelefonok az érzelmi biztonságunkban is fontos szerepet játszanak
- Újragondolt klasszikus műalkotások az Insta-generáció számára
- A Samsung Galaxy S10 telefonok szoftverfrissítésével már egyes Galaxy Note10 funkciók is elérhetők
- Jó választás a Samsung Galaxy Note10 sorozat
- A Samsung Galaxy Note10+ 5G első helyezést ért el a DxOMark kamera tesztjén
- Bemutatkozik a Samsung Galaxy Note10
- Boltokban a Samsung Galaxy A80
- Szeptemberre várható a Samsung Galaxy Fold
- NMHH: kitárul a kapu az 5G-s frekvenciák értékesítése előtt
- A várakozásokat túlszárnyalva terjed az 5G
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.