Mi foglalkoztatja az IT-s fiatalokat?
Több mint 3000 órát dolgoztak összesen a kihívásokon a hétvégi JunctionX Budapest résztvevői. Magyarország legnagyobb hackathonján 80 csapat mérte össze tudását, hogy kiderüljön melyik csapat méltó az 1 millió forintos fődíjra és ezzel együtt melyikük nyeri el a lehetőséget, hogy az eredeti Junction hackathonon is részt vegyen Helsinkiben.
A JunctionX Budapestre fejlesztők, designerek és vállalkozók gyűltek össze 80 országból világszerte, hogy gyakorlati megoldásokat hozzanak létre valós, a nemzedéket foglalkoztató problémákra. A sokszínű nemzetközi közeg egyetlen közös pontja a technológia és a benne rejlő lehetőségek iránti szeretet és kíváncsiság volt.
Az együttműködő partnerek kihívásai releváns képet adnak arról, mi foglalkoztatja a mai fiatalokat és milyen célokkal terveznek fejlődni a legnagyobb hazai és globális cégek.
A JunctionX Budapest 5 legégetőbb kérdése, melyre a fejlesztők javasoltak megoldásokat:
1. A Google budapesti mérnökei által hozott kihívás egy, a civilizáció kezdete óta jelen levő problémára fókuszált, az ember és az állatvilág életterének ütközésére. Az állatok vonulási útvonalaira ugyanis sokszor keresztbe épülnek az autóutak. Legismertebb példa erre, amikor az őzek, szarvasok átszaladnak az utakon, ami az állatokra és az emberekre is veszélyes, hiszen az ütközésben gyakran mindkét szereplő életét veszti. Megvalósítható a nagy terv, miszerint a rendelkezésére álló rengeteg információt felhasználva könnyítsük például az építkezések tervezését, hosszútávon pedig az élővilág és az emberek harmóniáját?
2. A Nokia kihívása a vonatbalesetek megelőzését tűzte ki célul, felismerve, hogy az okoseszközök használata milyen veszélyeket rejt magában. A képfelismerés segítségével és azonnali információátadással lehetséges a balesetek megelőzése?
3. A Telekom feladatában a közösségi élet megkönnyítését kérte a versenyzőktől, de vajon segíthet-e egy applikáció abban, hogy egy több száz embert foglalkoztató cég munkatársai jobban megismerjék egymást?
4. A Tesco Technology évek óta dolgozik azon, hogy kevesebb, a még emberi vagy állati fogyasztásra alkalmas élelmiszer kerüljön a szemetesbe. A vállalat kihívása arra ösztönözte a fejlesztőket, hogy technológiai elemek bevonásával segítsék őket célkitűzésükben, például, hogy könnyen tájékoztatni tudják a még fogyasztható termékekről a jótékonysági szervezeteket. Tudjuk arra használni az informatikai eszközöket, hogy hatékony legyen az élelmiszerfelhasználásunk?
5. A Varian Medical Systems a rákos gyerekeknek szeretné elmagyarázni, hogy mi történik szervezetükben és milyen kihívások várhatnak még rájuk a sugárkezelés során. Vajon, a felnőttek számára is nehezen követhető folyamat játékosítása, segíthet a gyereknek abban, hogy feldolgozzák a velük történő nehézségeket?
Az ambiciózus versenyzők számára a válasz egyértelműen igen volt és energiájukat nem kímélve 48 órán át dolgoztak az általuk választott cég feladatán, hogy bemutassák, ők miként oldanák meg a felmerült problémát.
A legsikeresebb a szegedi Shooting Stars csapat lett, akik a Business Finland kihívásában a kapott adatokat felhasználva modellezték a skandináv térség népességvándorlásának különböző folyamatait.
„Fantasztikus élmény volt látni, ahogy a sok hónapnyi szervezés megvalósul és végre személyesen is találkozhattunk a résztvevőkkel, hiszen az emberek azok, akik miatt különlegessé válik az egész JunctionX Budapest. A hangulat az, amely egyedivé és meghatározóvá tette ezt a 48 órát és boldogan konstatáltuk, hogy mindenki megtalálta a saját céljainak megfelelő eseményt, mint például karaoke, jóga, Google workshop vagy más fejlesztő tréningek. Mind a résztvevőknek, mind pedig a támogatóinknak is nagyon hálásak vagyunk.” – magyarázza Gedai Bence, a Tech Embassy vezetője.
A rendezvény sikerében még olyan neves partnerek működtek közre, mint a Microsoft, a Bosch, az OTP Bank vagy az MKB Fintechlab.
A JunctionX Budapest záró ceremóniájáról készült élő közvetítés:
Kapcsolódó cikkek
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.