Ötödször indítja el ’Aki ver, az nem haver’ c. kampányát a Cartoon Network
A Cartoon Network csatorna a Nemzeti Bűnmegelőzési Tanáccsal karöltve idén ötödik éve indítja el nagyszabású, Aki ver, az nem haver kampányát a bullying, gyermekek egymás közötti bántalmazása ellen az iskolák, a média, valamint egy népszerű kampánynagykövet és influenszerek bevonásával.
A kampány részeként mától két hónapon keresztül láthatók a vadonatúj, Aki ver, az nem haver c. kampányfilmek a Cartoon Network csatornán, valamint az a komplex weboldal, amely szpotokkal, kisfilmekkel, szakértői tanácsokkal, iskolai tananyaggal és tesztekkel segítik a gyerekeket. A kampány nagykövete, Kapás Boglárka, (olimpiai bronzérmes, világbajnok, hétszeres Európa-bajnok úszónő, pszichológus hallgató), akinek missziója, hogy minél több gyermekhez eljusson az üzenet: a bántalmazás semmilyen formában, semmilyen körülmények közt nem elfogadható, fontos, hogy a gyerekek támogatóak és elfogadók legyenek egymással szemben, illetve hogy az aktivitás, a célok és a sikerek olyan lelkierővel, önbizalommal vértezik fel őket, amely segít a bántalmazás feldolgozásában. A Boglárkával készült interjú és kampányfilm itt tekinthető meg.
A bántalmazás legtöbbször az iskola falai közt zajlik, vagy onnan indul ki, ezért a szervezők idén is az iskolai szemléletváltást, illetve az iskolások edukációját tűzték ki célul. A Nemzeti Bűnmegelőzési Tanács egy olyan interaktív, online programot készített, amely játékos formában tanítja meg a gyermekeknek, mi is a bullying, milyen formában, szituációkban szembesülhetnek vele, és hogyan oldhatják meg ezeket a nehéz helyzeteket. Abban, hogy a játék az ország valamennyi érintett 3-4., és 5-6. évfolyamához eljusson, a Klebelsberg Központ segítségét kérték. A játékhoz egy pályázat is társul: a részt vevő osztályok közül hármat a legnépszerűbb YouTube gamerek és véleményvezérek (zsDav, Attis, Baluka) látogatnak meg, hogy együtt játsszanak, készítsenek készítsenek ’anti-bullying’ vlogot, amelyet az egyik legnépszerűbb videós találkozón, a MineCinemán be is mutatnak decemberben.
Tekintve, hogy a leginkább érintett korosztály többnyire az interneten érthető el, mozgósítható, egy úgynevezett #jofejvagyok c. közösségi média mozgalom is társul a kampányhoz: a résztvevőknek egy jó cselekedetet, gesztust kell tenniük egy társuk felé. valamint a kampány szimbólumait, az ‚Aki ver, az nem haver‘ karkötőt, pólót viselni, és másokat is erre buzdítani.
Malgosia Chapman, a WarnerMedia Közép- és Kelet-Európa gyermekcsatornáinak vezetõje, valamint márka és a tartalom elkötelezettségi alelnöke elmondta: „Mivel az ’Aki ver, az nem haver’ kampányunk jelentős, ötödik évadjához ért, fontosnak tartottuk, hogy kezdeményezésünket az iskolákkal való együttmûködésekkel erõsítsük. A tanárok segítségével szeretnénk ösztönözni a gyerekeket a pozitív viselkedésre, hogy barátságos és kedves emberekké váljanak. Köszönjük partnereinknek, hogy mellettünk állnak ebben az erőfeszítésünkben, és szakmai segítséget nyújtanak. ”
Dr. Hatala József, az Nemzeti Bűnmegelőlzési Tanács elnöke így nyilatkozott az együttműködésről: „A biztonság nem magától keletkezik. Minél többen dolgozunk érte, annál több van belőle. A Nemzeti Bűnmegelőzési Tanács ezernyi szakembert képez, akik a gyerekeket készítik fel az élet kihívásaira. Sok programot indítunk azért, hogy a gyermekek számára élmény legyen a suliban töltött idő. A Cartoon Network csatorna ’Aki ver, az nem haver’ programjához azért csatlakoztunk, hogy játékosan zárjuk ki az erőszakot a suliból.”
A bullying bárkit érinthet, ezért fontos tudatosítanunk a gyermekekben, hogy erről beszélni kell, nem szabad tabuként kezelni. Ezért a mozgalomhoz idén minden eddiginél több civil és közszereplő is csatlakozott, többek közt a Star Network influenszer ügynökség jóvoltából. Tabár Andrea (Doggy Andi, influenszer) története például klasszikus iskolai történet: Andiról negatív pletykákat terjesztett egy osztálytársa, ami miatt végül el kellett hagyni az iskolát, míg Dóczi Attilát (Attis, Tanulom magam vlog) kiskorában kövérségéért, csúfolták, zsDav (gamer, vlogger) pedig a diszlexiájából eredő negatív megítéléstől szenvedett a legtöbbet, Baluka (vlogger, influenszer) felnőtt fejjel már bánja, hogy nem lépett közbe, amikor társait igazságtalanul bántották. Kapás Bogit azért érte támadás, kirekesztés, mert másképp élte az életét, mint osztálytársai: gyakran kimaradt a közösségi programokból, hiszen az ideje nagy részét az úszás töltötte ki.
További közéleti személyiségek is a kampány mellé álltak és megosztották a témával kapcsolatos gondolataikat:
Vágó Piros, műsorvezető, gasztrovlogger: "Nagyon fontosnak tartom az Aki ver, az nem haver kezdeményezést. Manapság nincs olyan család, akit valamilyen formában ne érintene az iskolai kirekesztés, kiközösítés, bántalmazás témája. Sajnos közvetve mi is voltunk már érintettek, ugyanis a fiam iskolája közelében történt az a boxeres bántalmazás, amely a híradásokba is bekerült. Azt gondolom, hogy erről a témáról nem lehet eleget beszélni, minden eszközt meg kell ragadni az erőszak visszaszorítására"
Szögeczki Ági (műsorvezető): "Szívügyem a gyerekek védelme, így nagyon nagy megtiszteltetés számomra, hogy az 'Aki ver, az nem haver' kezdeményezés mellé állhatok. Sajnos előfordult, hogy azt láttam egy-egy gyerekkel szemben jogtalanul, kirekesztően vagy épp büntetően lépnek fel. Nagyon örülök, hogy ez a kezdeményezés minderre felhívja a figyelmet és segíti az érintetteket - legyen az szülő, gyerek vagy maga az iskola - egy ilyen helyzet kezelésében"
Singh Viki, énekesnő: "Saját bőrömön tapasztaltam meg, hogy milyen érzés célkeresztben lenni, hiszen a származásom miatt gyerekként nem egyszer kellett megtapasztalnom, hogy milyen érzés, amikor kirekesztenek. Ezt egyetlen gyereknek sem lenne szabad átélnie, remélem sikerül teljesen kiszorítani az ilyen és ehhez hasonló helyzeteket a gyerekek életéből"
Lóránth Eni, modell: "Örömmel álltam az 'Aki ver, az nem haver' kezdeményezés mellé. Fontosnak tartom, hogy beszéljünk erről a témáról, ez az első lépés a megoldáshoz vezető úton."
Kapcsolódó cikkek
- Öt hasznos tipp, hogy biztonságban tudd gyermeked az interneten
- A Fujitsu többfelhős internetes biztonsági csomaggal lép piacra
- Cél a káros digitális tartalmak csökkentése
- Újra a hálózatsemlegesség védelmében hozott döntést az NMHH
- Komplex önvédelmi program ifjú netezőknek
- Egy app lehet a híd a szülő-gyerek közötti digitális szakadék felett
- Mit mér és mire panaszkodik a magyar netező?
- Elindult az orvosi szolgáltatások online piactere
- Gyorsabb lesz a net néhány baranyai iskolában
- Így játszik egy magyar gamer
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Az LG 2025-ös QNED evo termékcsaládja jelentős technológiai fejlődésen ment át
Az LG Electronics (LG) bemutatja a megújult, 2025-ös QNED evo termékcsaládját egy újonnan szabadalmaztatott, széles színskálát biztosító technológiával. A készülékek valódi 4K felbontású képet és akár 144 Hz*-es képfrissítési rátát tesznek lehetővé vezeték nélküli kapcsolódással, ultraalacsony késleltetéssel. Emellett a széria tagjai továbbfejlesztett mesterséges intelligencia alapú kép- és hangfeldolgozást, és személyre szabhatóságot biztosítanak a webOS 25-ön keresztül.