Új oktatási módszer a Budapesti Metropolitan Egyetemen
Hazánkban is gyakorlati oktatási módszerként jelent meg az üzleti gondolkodást igénylő hackathon. Az eredetileg a startup-szférában alkalmazott metódus nem csak kiegészíti az akadémiai tudást, de akár egy-egy saját vállalkozás ötletének alapját is jelentheti. A Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) a Nestlével közösen szervezett hackathont.
A MetuNest Hackathon néven rendezett eseményt hatalmas érdeklődés kísérte: sokszoros volt a túljelentkezés. A résztvevő hat diákcsapat négy téma közül választhatott. Két téma általánosabb vállalati kihívásokat feszegetett: az első a fenntartható munkahelyet, a második pedig a jövő tehetségmenedzsmentjét. A másik két terület, ahol a diákok ötleteit várták, a kávéfogyasztás jövője, illetve a 21. század reggelije volt.
A hallgatók az Egyetem és a Nestlé képviselőiből álló zsűri szerint nagyon értékes szakmai munkákat raktak össze, és a döntés is nagyon kiélezett volt: az első és utolsó helyezett között is alig pár pont volt a különbség. Az ötletek között volt: VR-alapon működő iroda, a reggelit és a közösségi irodát ötvöző szolgáltatás, hínár alapú környezetbarát csomagolás, környezettudatos instant kávé, illetve reggelizőautomata is. Az első MetuNest Hackathon győztese az Altius elnevezésű, a vállalatoknak előfizetéses alapon működő, képesség alapú, toborzási platform lett - a zsűri aszerint döntött, hogy melyik projektbe fektetne be pénzt, ha akkor és ott kellene dönteni.
A hackathon alkalmas arra, hogy a felsőoktatásban kiegészítse az akadémiai tudást. Az egyetemi képzések esetében nem véletlenül egyre erősebb hívószó a „tapasztalati” kifejezés, az elmélet ugyanis önmagában nem elég a munkaerőpiacon. A vállalatokkal közös hackathonokon a diákok belekóstolhatnak a céges munkastílusba, hiszen a közös munkán keresztüli tanulás, a meghatározott szűk ütemterv szerinti feladatmegoldás, kritikus gondolkodás, olyan képességek, amelyekre szükség van a folyamatosan változó élet- és munkakörnyezetben.
Az eseményről készült videó:
„A hallgatók a hackathon során átélhetnek, kipróbálhatnak egy speciális munkaformát. Attól speciális, mert fókuszált figyelmet, gyors reakciót, a helyszínen kialakított együttműködési formát, toleranciát, innovatív gondolkodást, bevonódást és bátorságot igényel. Ez a program a METU újszerű képzési rendszerének – a myBRAND-nek – csak az egyik alkotóeleme. Folyamatosan keressük azokat a lehetőségeket, amelyek a hallgatóknak különleges, egyedi megéléseket adhatnak, ezzel biztosítva számukra a tapasztalati tanulás lehetőségét" – mondta Major Szilvia, az egyetem Tréning Központjának és myBRAND irodájának vezetője.
A cégek számára is kedvező ez az együttműködés. Egyrészt a hallgatóktól friss, más szemléletű ötleteket kaphatnak a különböző piaci vagy szervezeti kihívások kezelésére, esetleg egy-egy ötlet bétatesztelésére. Ami talán még ennél is fontosabb, hogy hozzájárul a munkáltatói márkaépítéshez, és a cégek akár egy-egy rendezvényen jövőbeli munkatársaikat is megtalálhatják.
„A Nestlénél hiszünk abban, hogy a jövő generációinak és munkaerőjének fejlesztése nem csak az oktatási intézmények feladata. A kollektív versenyképességhez elengedhetetlen, hogy a fiatalok már a munkaerőpiacra lépés előtt fel legyenek vértezve a gyorsan változó környezethez szükséges tudással és készségekkel" – mondta Tarczali Patrícia, a Nestlé Hungária Kft. szervezetfejlesztési szakembere. – „A METU a vizsgacentrikus rendszer helyett olyan alternatív képzést biztosít a hallgatói számára, amely valós tapasztalatot nyújt, így adta magát, hogy közösen létrehozzuk az első MetuNest Hackathont. A Nestlé számára az ilyen együttműködés üzleti, utánpótlási és vezetőfejlesztési szempontból is kiváló lehetőség."
Az együttműködésnek köszönhetően a hallgatók – amellett, hogy valós üzleti problémákon, tapasztalt Nestlé szakemberekkel dolgozhattak együtt – a nyereményük részeként workshadowing és gyárlátogatási lehetőségen keresztül betekinthetnek egy nagyvállalat működésébe is.
Kapcsolódó cikkek
- Jubilál a továbbtanulók nagyrendezvénye
- Egyetemi felvételi: ezt kell átgondolnia a családoknak
- Megvan az év digitális tanári csapata
- Idén is nyolc tanár kapta meg a Rátz Tanár Úr Életműdíjat
- Ezzel kell számolnia a felsőoktatásba jelentkezőknek
- Csapatok fejlesztését is oktatják a METU coach képzésén
- Idén lehet utoljára nyelvvizsga nélkül egyetemre jelentkezni
- Már pálinka-turisztikát is tanulhatunk az egyetemen
- Mit mond rólad a digitális profilod?
- A Z és az Y generáció számára a Facebook a munkaerőpiaci iránytű
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Az LG 2025-ös QNED evo termékcsaládja jelentős technológiai fejlődésen ment át
Az LG Electronics (LG) bemutatja a megújult, 2025-ös QNED evo termékcsaládját egy újonnan szabadalmaztatott, széles színskálát biztosító technológiával. A készülékek valódi 4K felbontású képet és akár 144 Hz*-es képfrissítési rátát tesznek lehetővé vezeték nélküli kapcsolódással, ultraalacsony késleltetéssel. Emellett a széria tagjai továbbfejlesztett mesterséges intelligencia alapú kép- és hangfeldolgozást, és személyre szabhatóságot biztosítanak a webOS 25-ön keresztül.