Ernyőmegállapodás segíti a hazai startupok globális terjeszkedését
A hazai startupok nemzetközi piacra lépését segítő megállapodást írt alá egymással a KKM háttérintézményeként működő Magyar Exportfejlesztési Ügynökség (HEPA), a Hello Tomorrow, a Hiventures, az MVM- Smart Future Lab, a Startup Campus, a Tungsram és a Valor Hungariae. A december 18-án, a Budapesti Corvinus Egyetemen a HEPA és a Startup Campus közös évzáró gáláján létrejött együttműködéssel a felek az induló innovatív vállalkozásokat képzésekkel, üzleti túrákkal és piacra lépési programokkal készítik fel a globális terjeszkedésre.
A HEPA és a Startup Campus közös nemzetközi piacra lépési programjának, a Startup Campus Hungary powered by HEPA pilot időszakát lezáró gálán, Magyarországon szolgáló külföldi és hazai szakdiplomaták, a hazai startup ökoszisztéma állami és piaci szereplői előtt jelentették be a sikeres együttműködés kibővítését.
A szeptemberben indult program itthon edukációs képzéseket biztosít a külpiacra lépés iránt érdeklődő startupok számára, külföldön pedig komplex piacra lépési szolgáltatásokat nyújt külterjeszkedésre érett, növekedési fázisban levő cégeknek a Startup Campus berlini és londoni irodáján keresztül folyamatosan, illetve a külkapcsolatok révén eseti jelleggel is az innovációs export szempontjából legjelentősebb országokban.
“A program keretében ősszel több mint 50 vállalkozást segítettünk oktatási-képzési programokkal. A világ olyan jelentős innovációs csomópontjaiban nyílt lehetőségük megméretni magukat a cégeknek, mint London, Berlin, Dél-Kelet Ázsia vagy Izrael, emellett az innovációs hubok közötti kötelékeket is erősíteni tudtuk Kínában, Dél-Koreában és a V4-országokban, valamint olyan, itthon kevéssé felfedezett piacokkal is sikerült megalapozni a kétoldalú kapcsolatokat, mint például Görögország.” – foglalta össze Kovács Zsolt, a Startup Campus ügyvezető igazgatója.
“Az innováció exportja kiemelt feladatunk, ehhez pedig elengedhetetlen a hazai kkv-k célzott fejlesztése, és a különböző külpiaci elvárásokra való felkészítése. Ezt a folyamatot a magyar startup ökoszisztéma szereplőinek mind szélesebb összefogásával sokkal hatékonyabbá tehetjük. Arra törekszünk, hogy a többoldalú együttműködések keretében minden arra érett céget segíteni tudjunk és megtaláljunk minden potenciális globális exportőrt” – fejtette ki Hendrich Balázs, a HEPA vezérigazgatója.
A HEPA, a Hello Tomorrow, a Hiventures, az MVM- Smart Future Lab, a Startup Campus, a Tungsram és a Valor Hungariae között létrejött hétoldalú megállapodással a jövőben a Startup Campus Hungary powered by HEPA programban illetve bilaterális együttműködések keretében ösztönzik a magyar találmányok, innovatív vállalkozások és startupok nemzetközi piacra lépését. A konzorcium tagjai meglévő szakértelmükkel, eszközeikkel és kapcsolati rendszerükkel segítik a magyar cégeket és egymás programjait. Továbbá a megállapodás értelmében szakmai workshopokkal (b2b tréningek, pitch felkészítés, stb.), célpiaci képzésekkel, nemzetközi programokba való becsatornázással, üzleti és tanulmányutakkal valamint 4 hónapos soft landing programokkal támogatják a legpiacképesebb innovatív vállalkozásokat.
Kapcsolódó cikkek
- Vállalkozási ötletek kerestetnek
- Chatbotban száguldó cégadatok magyar fiatalok jóvoltából
- Hat magyar cég is bemutatkozott a világ egyik legnagyobb fintech eseményén
- 7 egyetemi ötlet kapott 15 millió forintos befektetést a Hiventures-től
- Hello Tomorrow: Négy magyar vállalkozás a világ legígéretesebb deep tech startupjai között
- Athéni csúcstalálkozóval éledtek fel a magyar-görög startup kapcsolatok
- Magyar kezdeményezés vitte Európa legjobb női startupjait ismét Londonba!
- Magyarok pörgetik fel az eurázsiai startup ökoszisztémákat
- Sikeresen mutatkoztak be a magyar startupok az ázsiai fintech csúcstalálkozón
- Stratégiai együttműködési megállapodás a Magyar Innovációs Szövetség és a Tungsram között
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.