Társasjáték a biztonságos internetért
A biztonságos internet megteremtésében kiemelt prioritás, hogy már a legkisebbek is tisztában legyenek az online tér kockázataival és azzal, hogy milyen módon kerülhetik el a rájuk leselkedő veszélyeket. A Biztonságos Internet Napján a Microsoft Magyarország olyan offline társasjátékot mutatott be, amely játékos módon tanítja meg a gyerekeket arra, hogyan kell biztonságosan közlekedni a virtuális térben.
A gyermekek több mint kétharmada saját bevallása szerint már találkozott veszélyhelyzettel az interneten – hangzott el a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat által a Safer Internet Day kapcsán megrendezett konferencián, amelyhez szakértőivel, önkénteseivel és egy új edukációs játékkal idén is csatlakozott a Microsoft Magyarország.
„A veszéllyel találkozó gyerekek 89 százaléka bízott szüleiben és tanáraiban, és jelezte nekik a problémát. Mindez pedig azt mutatja, hogy kiemelten fontos a legkisebbek edukációja annak érdekében, hogy felismerjék a veszélyes helyzeteket. Emellett természetesen a szülők felkészítésére is figyelmet kell szentelni” – mondta a Biztonságos Internet Napja kapcsán Csanak Gabriella, a Microsoft Magyarország marketing- és operatív igazgatója.
A rendezvényen készült videó:
Társas tesztelés, álhír kvíz, robotépítés, VR kerékpárszimulátor, szakmai beszélgetések és online tananyag várta a kisiskolásokat, tanáraikat, szüleiket és a szakembereket a Biztonságos Internet Napja rendezvényen, amelynek minden évben aktív résztvevője a Microsoft Magyarország. Idén egy új offline társasjátékot is bemutatott a Microsoft, amelynek segítségével a kisgyermekek felismerhetik a leggyakoribb online kockázatokat és azt, miként kezelhetik a veszélyhelyzeteket. A Kígyók és Létrák társasjáték speciális kiadásában a tudáskártyákon a biztonságos internethasználattal kapcsolatos feladványokat kell megválaszolniuk a gyerekeknek, és így haladhatnak a társasjáték tábláján. A társasjáték bárki számára elérhető, a részei letölthetőek az alábbi linkekről:
A rendezvényen Perlaki Gyula a Microsoft szakértője az online játékokról beszélt a szülőknek és pedagógusoknak, miközben a szoftvercég önkéntesei a gyermekekkel játszottak az új társasjáték segítségével. A Microsoft részvétele a Biztonságos Internet Programban annál is inkább fontos, mert 2018-ban a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat a Microsoft segítségével bővítette a Safer Internet programját. A ’Digital Skills for Youth’ nemzetközi program CashGrant pályázatának segítségével a gyerekek, köztük hátrányos helyzetűek is, immár nem csak az online biztonságról tanulhattak, hanem elsajátíthatják a kódolás alapjait is.
Az idei Biztonságos Internet Napjának aktív résztvevője volt a Nemzeti Kibervédelmi Intézet és a Digitális Jólét Program is. A megjelent szakemberek egyetértettek abban, hogy mivel a gyermekek utánozzák a felnőtteket, ezért utóbbiak felelőssége megmutatni a helyes utat a helyes internethasználat terén. A Microsoft Magyarország a gyermekeknek és fiataloknak szóló edukációval, a pedagógusok képzését célzó programok támogatásával, digitális tananyagok fejlesztésével, valamint nemzetközi és magyar kutatások támogatásával áll a közös cél mellé. Az összefogás jelentőségét mutatja, hogy Magyarország sereghajtó a tekintetben, hogy a felhasználók mennyire értékelik biztonságosnak a kiberteret. A Microsoft által nemrég közzétett Digital Civility Index (DCI) idei adatai azt mutatják meg, mennyire érzik veszélyeztettnek magukat az online térben az adott ország felhasználói. Magyarországon két év előrelépés után most ismét rosszabbnak érzik a helyzetet a felhasználók.
Kapcsolódó cikkek
- Csak a tudatos nethasználattal védhetők meg a gyerekek
- Szülőknek szóló weboldalt készít az NMHH a biztonságosabb internetezés támogatására
- 5 gyakorlati tipp a gyerekek biztonságáért
- Együtt egy jobb internetért!
- Innováció a képzelet szárnyán – Imagine Cup már középiskolásoknak is
- Ingyenes fedélzeti wifi a Telekom havidíjas ügyfeleinek
- A Microsoft 2030-ra karbon-negatívvá válik
- A Fujitsu a Microsofttal közösen ösztönzi a helyben telepített infrastruktúra modernizálását
- Új internetes infrastruktúrát fejleszt a Cisco
- Az LG a Microsofttal közösen fejleszti üzleti megoldásait
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat
Idén 20. alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat, rekordszámú, 83 videós és fotós pályázat érkezett, melyek közül a zsűri öt videós és egy fotós alkotást díjazott, továbbá a Yettel különdíjjal ismert el egy videós alkotást. Az idei díjakat többek között a Telex, a 24.hu, a Szabad Európa és az RTL újságírói kapták.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.