Nem vagy egyedül a karantén alatt sem, ingyenesen segítenek a szakemberek
A koronavírus által kialakult helyzetben az összefogás, egymás segítése, fizikális és mentális védelme váltak a legfőbb feladatokká. Az utóbbi kihívásra pillanatok alatt született hiánypótló megoldás. Segítő szakemberek tucatjai gyűltek össze egy online felületen, hogy ingyenesen álljanak rendelkezésére mindazoknak, akik a karantén alatt úgy érzik, szükségük van mentális, lelki támogatásra. Bárki jelentkezhet a témával, amivel foglalkozni szeretne, az időpont megjelölésével és a számára optimális kommunikációs forma megadásával, az önkéntesek pedig a lehető legrövidebb időn belül a megfelelő szakemberhez irányítják.
Az elmúlt hetekben, hónapokban kirobbant koronavírus világjárvány nem csak a fizikai immunrendszerünket teszi kockára, lelkileg is megterhelést jelentenek a pillanatról pillanatra szóló változások.
Alkalmazkodunk azonban kell hozzájuk, ami különösen azoknak okoz nehézséget, akik egyedül élnek, esetleg az új helyzet megoldhatatlannak tűnő anyagi vagy emberi kihívások elé állította őket. Hiába mondjuk ilyenkor azt a nyilvánvaló tényt: nem vagy egyedül. Az érzéseink, félelmeink, szorongásaink megjelennek vagy felerősödnek, és korántsem mindegy, hogy mihez kezdünk velük.
Milyen érzések jelentkezhetnek leggyakrabban a karantén idején?
A médiából és a közösségi felületekről felénk áramló kontrollálatlan információ hullám, ami nem minden esetben építő, a kiszolgáltatottság és tehetetlenség érzéseit keltheti bennünk. A pánik, a szorongás és a stressz testi tünetekben is megnyilvánulhat: az alvási nehézségek, az étkezési szokások megváltozása, a libidó csökkenése csak néhány példa ezek közül.
Ez a jelenlegi helyzet mindannyiunkra hatással van és lesz, új körülményeket teremt, és bármennyire optimisták vagyunk is, tény most a bizonytalanság. A kontrollérzetünk hiánya pedig egyénenként másként hat.
Azok, akik egyedül vannak ebben a helyzetben, esetenként még egy családtagjukat, szerettüket sem tudják felhívni, magukra maradhatnak a gondjaikkal, hiába hallják, látják, hogy más is hasonló cipőben jár.
De az óvodák, iskolák és munkahelyek bezárása sem feltétlenül a felhőtlen együttlétnek ad lehetőséget. Egy-egy amúgy is feszült családi légkörben a kényszerű összezártságot konstruktívan megélni komoly kihívást jelent.
Lássuk meg a pozitívumokat is!
A krízishelyzetekben már megannyi alkalommal bebizonyosodott, hogy képesek vagyunk az összefogásra, az önös érdekek helyett egymás szükségleteire figyelve cselekedni, jót tenni.
Ki-ki a maga módján járul most hozzá mások életéhez – például taxisok ajánlották fel, hogy munkába vagy munkából ingyen szállítják az egészségügyi dolgozókat. Mások online csatornákon élő közvetítésekkel látják el követőiket korábban fizetős tartalmakkal.
Bevásárlások szerveződnek, hogy az idős embereknek ne kelljen kimozdulniuk otthonukból, és gyűjtések fertőtlenítőszerek vásárlásáért és eljuttatásáért oda, ahol nem maradt.
Az otthon maradóknak az egészségükért nem kell aggódniuk, a mentális jóllétükért pedig egy szintén nemrégiben indult támogató kezdeményezés született, a meghallgatunk.online.
Kihez fordulhatunk, ha úgy érezzük, szükségünk van egy támogató beszélgetésre?
Sok esetben egy kívülálló tud objektív szempontokat adva visszaterelni minket az egyensúlyunkhoz, főként ha egy képzett, magas empátiával bíró szakemberről van szó. A félelemtől beszűkült nézőpontok helyett egy tisztább, konstruktívabb világlátást kaphatunk, amivel felvértezve könnyebben találunk vissza egyensúlyunkhoz, és vesszük észre a lehetőségeket a korlátok, nehézségek helyett.
A meghallgatunk.online felület Gilányi Attila mentálhigiénés szakember ötletéből született, akihez pillanatok alatt több mint 70 segítő szakember csatlakozott, hogy ingyen ajánlja fel az idejét és szolgáltatását azoknak, akik úgy érzik, bajba jutottak.
A weboldalon a segítséget kérő regisztrációnál megadva az adatait - a témát, amivel foglalkozni szeretne, a számára alkalmas időpontot és a kapcsolatfelvétel módját – tud jelentkezni a segítő beszélgetésre. Kérését szintén önkéntesek irányítják a legrövidebb időn belül a megfelelő szakember felé.
Napról napra többen élnek a lehetőséggel, ami bizonyítja fontosságát annak, hogy ne csak a fizikai szükségleteinkkel törődjünk, hanem amennyire tehetjük, figyeljünk oda a saját és környezetünk lelki, érzelmi egészségére is. Ha pedig megtehetjük, keressük a lehetőségét annak, mit tudunk adni, tenni. Mi is többek leszünk általa.
Kapcsolódó cikkek
- Arcpajzsokkal védi az egészségügyi dolgozókat a reklámügynökség
- A HP 3D nyomtatással küzd a koronavírus ellen
- Több ezer processzor és több terabájt memória a járvány elleni küzdelemre
- A koronavírus miatt bajba került a vállalkozásod? Ingyenes webinarral segítenek!
- Az áramszünettel járó munkái többségét elhalasztja az E.ON
- Rászoruló szerzőknek és előadóművészeknek segít az EJI és az Artisjus
- Múzeumok online jelenléte vészhelyzetben
- Koronavírus: Hogyan dolgozzunk az irodától távol?
- Elindult az Ötpróbával otthon kampány
- Kriptopénz jár az otthon maradásért
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.