Többszörösére nőtt a Viber üzenetküldő – és hívó alkalmazás használata
A Rakuten Viber, a világ egyik vezető kommunikációs platformja növelte alapvető funkcióinak kapacitását, és számos új kezdeményezést indított az összetartozás és a pozitív hozzáállás jegyében a COVID-19 járvány globális kitörése óta. Ezek a fejlesztések és törekvések a használat kiugró növekedését eredményezték világszerte.
Az elmúlt hetekben a platform teljes egészén növekedett a felhasználás mértéke. A legnépszerűbb funkciók jelenleg a mindennapi kommunikációhoz kapcsolódnak – a csoportos üzenetek, illetve hívások a legkeresettebbek. Az elküldött csoportüzenetek száma 134%-kal emelkedett, és az átlagos Viber-felhasználó által fogadott csoporthívások száma az elmúlt két hétben 370%-kal nőtt. A Community-kben (közösségekben) való részvétel átlagosan 78%-kal növekedett, leginkább az olyan kezdeményezésekkel, amelyek segítenek a járványhoz kötődő biztonsági eljárásokkal kapcsolatos értékes információk terjesztésében a Viber felhasználói bázisában.
A koronavírus-járvány kitörése óta:
- a napi új, aktív Viber felhasználók száma 18%-kal nőtt (március hónapban)
- az alkalmazásba naponta regisztráló új felhasználók száma 25%-kal növekedett
- a felhasználók hosszabb ideig aktívak
- a hívások időtartama 35%-kal nőtt
- a felhasználók 75%-kal több videót küldenek
„Ebben a kihívásokkal teli időszakban alkalmazkodunk és azonnal reagálunk annak érdekében, hogy a családok és barátok, a diákok és a tanárok, a munkatársak és a partnerek állandó kapcsolatban maradjanak egymással. Felhasználóink támaszkodnak ránk, miközben az embereket szabadon és biztonságosan összekötjük.” - mondta Djamel Agaoua, a Rakuten Viber vezérigazgatója.
Az elmúlt időszakban az alábbi fontos változások történtek az alkalmazáson belül:
1. A Viberen keresztüli hanghívásokon egyszerre résztvevők száma 5-ről 20-ra nőtt;
2. A jelenlegi egészségügyi útmutatások fontosságát hirdetve, a WHO biztonsági utasításaival több millió ember számára küldött üzenetet a Viber - 22 nyelven;
3. Annak érdekében, hogy az emberek megkülönböztethessék a koronavírusról szóló hamis híreket a valódi tényektől, a Viber hivatalos WHO botot indított, és együttműködik az Unicef U-Reports-szal, hogy valós idejű frissítéseket és információkat szolgáltasson a koronavírusról több nyelven;
4. A COVID-19-ről szóló hivatalos információk terjesztése érdekében a Viber a helyi egészségügyi hatóságokkal együtt 12 országban indított hivatalos Community-ket, ahol a felhasználók hiteles és megbízható információkat kaphatnak a pandémiáról és az óvintézkedésekről;
5. Az alkalmazás új, „Maradj otthon” matrica kampányt indított, hogy felhasználóit felvidítsa ezekben az embert próbáló időkben.
Kapcsolódó cikkek
- A VCC Live díjmentesen ajánlja fel felhőalapú contact center szoftverét
- Már elérhetők az államilag támogatott kurzusok a Codecoolnál
- Az informatikusok 30%-a egyáltalán nem fél attól, hogy elveszíti munkáját
- Koronavírus, információbiztonság, GDPR!
- Koronavírus infógombbal és értesítésekkel bővül az ÉletMentő applikáció
- Magyar fejlesztésű szoftver mentheti meg a szabadulószobákat
- Tízezer könyvvel támogatja a Libri a Kórházszövetséget
- Így dolgozik egy értékesítő csapat a koronavírus idején
- Adatvédelem az online oktatási időszakban
- Elindult Magyarország első virtuális tőkebefektetési piactere