Drónokat tesztelnek a koronavírus elleni védekezésben
A virginiai Innovációs Technológiai Központ (CIT), a UPS drónkiszállító leányvállalata, a UPS Flight Forward (UPSFF), valamint a DroneUp és a Workhorse Group dróntechnológiával foglalkozó vállalatok közösen tesztelik, miként segíthetik a pilótanélküli légi rendszerek az egészségügyi dolgozókat a koronavírus elleni küzdelemben.
Az egészségügy világszerte versenyt fut az idővel, hogy megfékezzék a vírust és életeket mentsenek. A kormányzatok és az egészségügyi szakemberek egyaránt olyan technológiai megoldásokat keresnek, melyek felgyorsíthatják a betegek tesztelését és kezelését. Ezzel együtt a frontvonalban dolgozók egészsége nap mint nap veszélyben van a fertőzöttekkel való folyamatos érintkezések során. A technológiában járatos szakértők az autonóm drónokban látják a probléma kezelésének egyik módját.
Ezek az eszközök emberi beavatkozás nélkül juttatják célba az egészségügyi szállítmányokat, miközben az emberek a társadalmi távolságtartás szabályai szerint az otthonaikban tartózkodnak. A virginiai tesztek során olyan eseteket vizsgáltak, amik során a kis kereskedelmi drónok segíthetnek felgyorsítani az egészségügyi rendszer munkáját a koronavírus járvány során.
“Korábbi drónprogramjainkból már tudjuk, hogy a hatékonyan szervezett drónos egészségügyi termékkiszállítás jóval gyorsabb, mint a hagyományos közúti szállítás – monta el Scott Price, a UPS stratégiai igazgatója. – A drónok csökkenthetik a kontaktust mind a laboratóriumi minták, mind az egészségügyi termékek szállítása során, ami különösen fontos lehet a sürgős esetek során.”
A szimulációk során összegyűjtött adatok alapján összeállított javaslatok a fehérházi döntéshozók elé kerülnek, akik eldöntik, miként támogathatják a drónoperátorok a vészhelyzeti ellátást és a betegek kezelését.
Az együttműködésben résztvevő partnerek háromnapos tesztsorozatot végeztek a Virginia állambeli Lawrenceville jelenleg üresen álló St. Paul's College főiskolai kampuszán. A létesítmény biztonságos, ugyanakkor összetett közösségi teret biztosított a kísérletek során. A tesztek lakossági és kereskedelmi területekre való kiszállításra egyaránt fókuszáltak, miközben a következőkre igyekeztek választ adni:
- Hogyan lehet biztonságosan üzemeltetni a drónokat a jelen helyzetben a meglévő technológiák, szabályok és személyi és környezeti megkötések között
- Milyen légtér- és üzembiztonsági előírások szükségesek a magasfokú, biztonságos kapacitáskihasználás érdekében
- Milyen folyamatok, előírások és képzések szükségesek a hatékony és biztonságos kiszállítás érdekében a nap bármely szakában
- Milyen szabályozásbeli változtatások javasolhatók, amelyek előmozdítanák a drónok használatát
“Együttérzünk a vírus által leginkább sújtott embertársainkkal. Az Innovációs Technológiai Központ célja, hogy innovatív válaszokat adjunk a COVID -19 pandémiához hasonló nehézségekre is. Nagyra becsüljük, hogy a UPS, a DroneUp és a Workhorse partnerünkül szegődtek a megoldás keresése során.” - mondta el Ed Albrigo, a CIT elnök-vezérigazgatója.
A DroneUp végpontok közötti légtéri adatgyűjtés-szolgáltatást biztosít ügyfeleinek, valamint drónpilótákat képez ki, akik számos különböző iparágban látnak el szolgálatot. A Workhorse elektromos haszongépjárműveket és egyéb kiszállító eszközöket, többek között drónokat gyárt. 2017-ben a UPS és a Workhorse sikeresen tesztelt kiszállító drónokat, melyeket UPS járművek tetejéről indítottak el.
A UPS a tavalyi év során indította el a világ első kereskedelmi drónkiszállító szolgáltatását a WakeMed Raleigh-beli kórházi kampuszán. Ugyancsak ebben az évben alapította meg a UPS Flight Forward leányvállalatát, mely nem sokkal később megkapta az FDA engedélyét a drónlégitársaság üzemelésére. A UPS évek óta dolgozik együtt dróntechnológiai partnereivel és a légiközlekedési hatóságokkal a dróntechnológia alkalmazásának előmozdításában a kiszállítások során.
Kapcsolódó cikkek
- A Xerox több fronton is segíti a COVID-19 elleni harcot
- Már Magyarországon is elérhető az autós, érintésmentes koronavírus tesztelés
- Átfogó digitális képzéseket indít a Magyar Marketing Szövetség
- Hogyan alakítja a hírközlési piacot és szabályozást a koronavírus?
- Az ABB 2020. első negyedéves eredményei
- Két mentőprogrammal és egy új alap felállításával nyújt életmentő segítséget a Hiventures
- Ezt is a vírus hozta: a többség az önkiszolgáló kasszákat keresi
- Komoly kiberbiztonsági kockázattal kell szembenézniük a családi vállalkozásoknak
- Ismét több száz darab lélegeztetőgépet és több millió védőmaszkot szerez be Kínából az OTT-ONE
- Rémhírek, a járvánnyal visszaélő vásárlási műsorok és rádiózavarok – egyre több bejelentést kap az NMHH
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.