A Haumann-család nappalijába vitte a televíziózás jövőjét a Vodafone

forrás: Prím Online, 2020. május 14. 17:20

Virtuális esemény keretében beszélgetett a tévézés és a filmkészítés múltjáról, jelenéről, illetve jövőjéről a Haumann színészcsalád és a Vodafone. Haumann Péter és gyermekei, Haumann Máté és Haumann Petra a saját nappalijukból csatlakoztak az online eseményhez, ahol a filmes szakma titkaiba és a művészvilág koronavírus-járvány miatti digitalizációjába is bepillantást engedtek. 

A téma aktualitását a Vodafone új televíziós szolgáltatásának tavaszi, széleskörű bevezetése adta, amelynek különlegessége, hogy egyesíti a klasszikus és on-demand tévézés élményét és minden eddiginél perszonalizáltabb szolgáltatást nyújt: többek között olyan innovatív, okostévé nélkül is használható funkciókkal rendelkezik, mint a Személyes ajánló, a Műsorvisszajátszás, a Gyereksarok és az OTT applikációk.

 

A Vodafone TV elviszi a legnagyobb hazai és külföldi sztárokat a nézők otthonaiba, ezúttal azonban a művészek nappalija nyílt meg a közönség előtt: Haumann Péter, Máté és Petra a Vodafone első virtuális kerekasztal-beszélgetésén saját otthonukból jelentkeztek be, hogy megvitassák a múlt és a jelen tévézésének különbségeit. Míg Haumann Péter pályája kezdetén, 1962-ben egy-egy jelenet felvétele hosszú ideig tartott, és fontos volt, hogy elsőre sikerüljön, nehogy újra kelljen venni, mert a filmtekercs sok pénzbe került, addig Máté most, 58 évvel később egy videókonferencia-alkalmazáson keresztül forgatott TV sorozatot a saját otthonából. 

 

Megváltozott a filmipar

„Nagyon sok minden változott a filmgyártásban ahhoz képest, mint mikor én kezdtem a szakmámat. A többszáz kilós, nehezen mozgó kamerák helyett, ma már a digitális technológiával, olykor egy jó képességű telefonnal is lehet filmet forgatni. Régen több napig próbált a színész. Ma egy sátorban, monitorok tömege előtt ül a rendező és alaposan előkészített beállítások alapján irányítja a történéseket.” – mesélte Haumann Péter.

 

Haumann Máté több külföldi, streaming szolgáltató által gyártott sikerprodukcióban szerepelt már, de a koronavírus miatti digitális átállás számára is új kihívást jelentett: „A járványhelyzet teljesen megváltoztatta a szakmánkat, és egyik pillanatról a másikra állt le az egész filmipar, szünetelnek a nagy forgatások, egy részük pedig átterelődött online felületre. Az elmúlt hetekben például a könyvespolcunk előtt ülve, egy okoseszköz segítségével forgattam le több kollégámmal egy hazai tévésorozatot, de a karantén idején, szintén itthonról szerepeltem egy dán rövidfilmben, és jelenleg is vannak online futó filmes projektjeim” – tette hozzá Máté, aki sosem gondolta volna, hogy ilyen gyorsasággal kell átállnia egy addig ismeretlen munkamódszerre.

 

Haumann Petra színészként úgy gondolja, hogy a filmvilág és a televíziós szakma is levonhat tanulságokat a járványhelyzet időszakából: „Ez a kényszerhelyzet olyan megoldásokat is eredményezett, amelyekre nem biztos, hogy a szakma magától áttért volna. A filmiparban tudatosult, hogy egy-egy castinghoz, olvasópróbához vagy sorozatszerepléshez nincs feltétlenül szükség a személyes jelenlétre sem a színészek, sem az alkotók részéről. Az internet olyan lehetőségeket hordoz, amelyek akár hosszútávon is költséghatékonyabbá tehetik a produkciós folyamatokat, például online nem merülnek fel a stúdióbérlés, az eszközbérlés vagy az utazás költségei. Ezek hasznos hozadékok, de nekem nagyon hiányzik a színház, a közönség, a szinkron és a kollégákkal való kontaktus.” – mondta Haumann Petra.

 

 

A televíziózás jövője

A Vodafone idén év elején úgy döntött, hogy megváltoztatja erős mobilszolgáltatói imázsát, és bevezeti új vezetékes televízió szolgáltatását, amely a tévézés jövőjét viszi el a felhasználók otthonaiba. A Vodafone TV a jövő tévézésének élményét nyújtja a felhasználók számára: egy, a piacon egyedülálló, többfunkciós, csempés elrendezésű kezelőfelületen, egyidőben teszi elérhetővé a klasszikus tévéműsort és a különböző, előfizetéshez kötött, illetve online műsorszolgáltatói tartalmakat (pl. Amazon Prime, Youtube stb). A szolgáltatás pedig minden eddiginél perszonalizáltabb: az ügyfeleknek nem egyesével kell kapcsolgatniuk a tévécsatornák között, hanem olyan kényelmesen, vizuálisan válogathatnak a felkínált műsorokból, mint ahogyan a mobiljukon, az alkalmazásaik között tennék azt. 

 

„Az a tapasztalatunk, hogy egyre inkább háttérbe szorul a hagyományos lineáris tévézési viselkedés, ezzel szemben pedig nő az emberek digitalizációs érettségi szintje. Amit a Vodafone TV kínál, és ebben egyedülálló, hogy a tudatos és egyéni tartalomválasztási szokásokat és igényeket felismerve, személyre szabott ajánlórendszerének köszönhetően egyénre szabottan javasol tartalmat. Minden tartalomhoz tartoznak metaadatok (zsáner, szereplő, évjárat stb.), amelyek az egyéni ízlést tükrözik, a VTV pedig ezek figyelembevételével ajánl műsorokat a tévénézőknek. Tehát a személyre szabottság és a tudatosság marad, de a válogatást a Vodafone TV elvégzi a nézők helyett” – mondta Lennert Márton, a vállalat Vodafone TV-ért felelős igazgatója, emellett hozzátette, hogy a Vodafone új vezetékes szolgáltatásának Műsorvisszanéző funkciója segítségével egyetlen felhasználó sem marad le kedvenc filmjeiről és sorozatairól, azokat egyszerűen, egy hétre visszamenőleg megtekintheti a Vodafone TV felületén. 

 

„Nemcsak a művészek életére, de a tévénézési szokásainkra is jelentős hatást gyakorolt a pandémia: a Nielsen kutatása  szerint március közepén közel 1,5-szer többet néztek tévét az emberek, mint az előző év azonos időszakában. Leginkább a 4-17 évesek körében nőtt a tévénézés, és a hírcsatornák mellett – a gyerekcsatornák nézettsége járult hozzá a magasabb nézőszámhoz ebben az időszakban.  Éppen ezért kiemelten fontosnak tartjuk, hogy a legkisebbek biztonságos szórakozására is odafigyeljünk. A Vodafone TV Gyermeksarok beállításának köszönhetően a szülők a gyerekeik életkorának megfelelő, egyedi, PIN-kóddal módosítható profilokat hozhatnak létre, ahol személyre szabottan, csak a gyermek fejlettségének megfelelő tartalmak jelennek meg” – mondta el Gábor-Balogh Bernadett, a Vodafone Magyarország marketing igazgatója.

 

A tévézés jövője a mobilodon

A Vodafone TV tartalmait nem csak a kanapéról nézhetik a felhasználók: a szolgáltatás felületét szinte bárhol, bármikor, az adatforgalmuk fogyasztása nélkül böngészhetik egy dedikált mobilalkalmazáson keresztül, és párhuzamosan, egyszerre akár 2 mobileszközön is élvezhetik kedvenc műsoraikat. 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Széchenyi István Egyetem közreműködésével magyar műhold vizsgálja az aszályos területeket

Hiánypótló kutatás zajlik a győri Széchenyi István Egyetem részvételével, amelynek keretében egy műhold ad rendszeresen távérzékelt adatokat Magyarország területéről. A konzorciumban megvalósuló európai uniós projekt során az intézmény Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Kara az űrből érkező információkat elemzi és kontrollálja az aszályos időszakok hatásainak enyhítése érdekében. 

2024. november 2. 15:26

Élje át a "Yes" Moment Élményt az electronica-n

Jubileumi évében, november 12-15. között a világ vezető elektronikai szakvásárán minden a „Minden elektromos társadalom” körül forog – ideális helyszín a Conrad Sourcing Platform lehetőségeinek megismerésére! A Conrad Electronic beszerzési platformként személyre szabott digitális megoldásokat kínál üzleti ügyfeleinek, hogy még hatékonyabbá tegye a beszerzést. Különösen, ha rövid időn belül nem tervezett műszaki igények fedezéséről van szó. 

2024. november 2. 13:31

Számos MI-t használó alkalmazással ismerkedhettek meg a résztvevők a Mobile Broadband Forum kiállításon

Már több mint három millió mesterséges intelligenciára képes alkalmazás készült világszerte, túlszárnyalva a hagyományos alkalmazások számát – derült ki a 2024-es Isztambulban megrendezett Global Mobile Broadband Forum (MBBF) során. 

2024. november 2. 11:54

Még két hétig jelentkezhetnek az IT hallgatók a K&H STEM ösztöndíjpályázatára

Meghosszabbítja két héttel STEM pályázatának leadási határidejét a K&H bank, hogy minél több egyetemi hallgató vehessen részt a kezdeményezésben. Az új határidő szerint november 17-én éjfélig fogadja a pénzintézet a pályamunkákat. A pályázatra – amelyben nyolc aktuális, innovatív téma közül választhatnak a jelentkezők – hazai IT képzést nyújtó egyetemek hallgatói jelentkezhetnek két kategóriában: mesterképzés és alapképzés. A nyerteseket szakmai zsűri választja ki, és akár 500.000 forint értékű díjazásban is részesülhetnek.

2024. november 2. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06

Megnyitott a Vatera Galéria, a válogatott műtárgyak új platformja

2024. október 22. 15:25

Egy év alatt 45 milliárd forintot loptak el tőlünk a digitális bűnözők

2024. október 15. 16:51

Idén már ezernél is több résztvevőt várnak a Service Design Day-re

2024. október 7. 09:59