Saját készítésű maszkokról játékosan és tudományosan
A COVID-19 járvány terjedésének megállításában mindenkinek meghatározó szerepe van, felelős magatartással, odafigyeléssel, a korlátozó intézkedések és a higiénés szabályok betartásával mindannyian tehetünk a pandémia megfékezéséért. Ennek egyik eszköze a maszk viselése, amely egy olyan megelőző intézkedés, ami korlátozhatja bizonyos légzőszervi vírusos betegségek, köztük a COVID-19 terjedését is.
A maszk használatának népszerűsítésére a Semmelweis Egyetem Egészségügyi Menedzserképző Központ az Innovációs és Technológiai Minisztériummal, a Családbarát Magyarországgal, a Magyar Egészségügyi Menedzsment Társasággal és a Magyar Orvostanhallgatók Egyesületével közösen kampányt indított, melyben a kreatív, egyedi, vagy akár vicces házilag készült maszkokat bemutató legjobb fotók díjakban részesülnek.
A Családbarát Magyarország Facebook oldalon indult a „Maszkra fel!“ elnevezésű kampány, ahol a jelentkezők saját készítésű maszkjaikat bemutató fotókkal pályázhatnak. A program@csbm.hu e-mail-címre 2020. június 5. 15.00 óráig beérkezett fotók közül a három legtöbb lájkot kapó kép gazdája értékes ajándékokat nyerhet.
A pályázathoz csatlakozott a Semmelweis Egyetem Egészségügyi Menedzserképző Központ is. A COVID-19 járvány hazai és nemzetközi szakirodalma alapján szakértőink a Magyar Egészségügyi Menedzsment Társasággal közösen monitorozzák a maszkkal kapcsolatos információkat, amelyek a http://memt.hu/nektar/ oldalon érhetők el már a kampány ideje alatt is. A Családbarát Magyarország Facebook oldalon megjelenő, maszkviseléshez kapcsolódó posztok szakmai hátterét is ez a két szervezet biztosítja.
Kapcsolódó cikkek
- 4 tipp a jobb védekezéshez, ami nem gátolja a hatékony (táv)munkát
- A COVID-19 vírus hatása a digitalizációra
- Önjáró robot segíti a koronavírus elleni védekezést a Semmelweis Egyetemen
- Hogyan hat a COVID-19 az online szerencsejáték iparra?
- Elindult az EIT válságkezelési kezdeményezése
- A Fujitsu elérhetővé teszi szellemi tulajdonát a COVID-19 elleni harc támogatásához
- Vatera segítség a COVID-19 elleni küzdelemhez
- A SZTAKI segítségével elsőként sikerült genetikai alapon modellezni a járvány magyarországi terjedését
- A kórházi dolgozókért fogtak össze a Bridgestone munkatársai
- Telefonunkban tárolhatjuk hiteles koronavírustesztünket egy magyar fejlesztésnek köszönhetően
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.