Közzétette az NMHH a 2019-es országgyűlési beszámolóit
A hatósági elektronikus hírközlési munkáról és az NMHH Médiatanácsának működéséről külön-külön ad átfogó tájékoztatást a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) két, éves rendszerességgel megjelenő dokumentuma. Mindkettő teljes terjedelmében olvasható május végétől a hatóság honlapján is.
Az NMHH minden évben, idén is a május végi határidőt betartva nyújtotta be az elektronikus hírközlésről szóló és a Médiatanács tevékenységét tárgyaló beszámolóit az Országgyűlésnek. A dokumentumokat előbb az érintett szakbizottságok vizsgálják, majd az Országgyűlés plenáris ülése szavaz a jelentés elfogadásáról. A száztíz, illetve százötven oldalas kiadványok pdf formátumban (a korábbi évek beszámolóihoz hasonlóan) letölthetők az NMHH honlapjáról.
Az elektronikus hírközlési beszámoló
A hatóság elektronikus hírközlési tevékenységét áttekintő kiadvány a 2019-es hírközlési és postapiaci áttekintés mellett beszámol az Európai Elektronikus Hírközlési Kódex bevezetéséről és annak hazai átültetéséről, emellett természetesen részletes képet kapunk a Budapesten megrendezett ITU Telecom World és a Sarm es-Sejkben megtartott WRC-19 konferenciák eredményeiről és tanulságairól is. Kiderül a beszámolóból: a hatóság az elektronikus hírközlési szolgáltatók felügyeletekor 2019-ben egyfelől az előfizetők széles körét érintő, hálózatsemlegességi szabályokat és az Európai Unióba irányuló nemzetközi hívások árazásának szabályosságát vizsgálta, másfelől a kötbér-kifizetések teljesítését, amely az előfizető és a szolgáltató kapcsolatában különösen kényes pont az ellenőrzési tapasztalatok és a hatósághoz beérkező panaszok alapján. Újdonság volt 2019-ben, hogy a hírközlési építmények engedélyezésében a bejelentések és az építésiengedély-kérések is elektronikusan benyújthatóvá váltak.
Az összefoglaló kiemeli: a hazai frekvenciagazdálkodás fontos eredménye, hogy sikerrel zárult az országos földfelszíni digitális televízió-műsorszóró hálózatok pályázata, amelyet az Antenna Hungária Zrt. nyert el 12 évre. De a beszámoló kitér a hatóság mérőszolgálatának eredményeire is, amely tavaly az elektroszmoggal kapcsolatban például 559 helyszínen végzett kézi műszeres mérést, 401 helyszínen pedig többnapos, telepített műszeres vizsgálatot. A dokumentum a hatóság tavalyi gyermekvédelmi, oktatástámogatási munkáját is összegzi: a hatóság jogsegélyszolgálataként működő Internet Hotline például egy év alatt rekordmennyiségű, több mint nyolcszáz megkeresést kapott, a budapesti és debreceni helyszíneken működő Bűvösvölgy médiaértés-oktató központok foglalkozásain több mint 260 iskolából 11 ezernél is több tanuló vett részt.
A Médiatanács beszámolója
A Médiatanács beszámolója bemutatja a leköszönő és a decembertől őket váltó új Médiatanács-tagokat, az NMHH Médiatudományi Intézetének legújabb kiadványait, részletezi – a jogalkalmazó Médiatanács számára alapvető jogszabálynak számító – médiatörvényt érintő változásokat, és témák szerint csoportosítva egyedileg is ismerteti a Médiatanács gyűlöletbeszédhez, a kiegyensúlyozott tájékoztatáshoz, az emberi jogokhoz és a kiskorúak védelméhez, valamint a kereskedelmi közleményekhez kapcsolódó döntéseit. A beszámoló közel száz táblázattal, ábrával, diagrammal szemléltetve tekinti át a médiaszolgáltatások jogi és piaci helyzetének alakulását, beszámol a Médiatanács társszabályozási és támogatói tevékenységéről. A testület tavaly összesen közel 1400 döntést hozott; ezek zöme a médiaszolgáltatási jogosultságokkal (786 db) és a médiafelügyelettel kapcsolatban (236 db) született meg.
Külön fejezet szól az NMHH médiaelemző tevékenységéről is. Ennek keretében a hatóság 2019-ben is vizsgálta a hírműsorokban előforduló, bűncselekményekkel foglalkozó hírek aránymaximumának betartását, a társadalmi sokszínűség reprezentációját, a tévéreklámok, a támogatott műsorok és a termékmegjelenítések közzétételi gyakorlatát, a reklámok, a műsorelőzetesek relatív hangosságát és a hallássérültek számára elvégzett akadálymentesítést a törvényben előírt műsorokban. A kiadvány mellékletében a 2018-as és 2019-es hazai médiafogyasztási adatokról készült felmérés infografikáiból alapos ismereteket szerezhetünk – többek között – a televíziózási szokásokról, a vizsgált időszak legnézettebb és leghallgatottabb műsorairól, legnépszerűbb weboldalairól, legolvasottabb nyomtatott sajtótermékeiről, leggyakoribb reklámfilmjeiről.
Kapcsolódó cikkek
- Helyi és körzeti tévék kapnak 122 millió forintos támogatást
- Médiatanács: Újra szólhat az Európa Rádió Miskolcon
- Pályázati lehetőség közösségi televíziók és rádiók részére
- Huszonegy rádió huszonnégy műsora kapott közel 75 millió forintos támogatást
- Tovább szólhat a Kunság Rádió és a Halas Rádió
- Rádiós pályázatokról döntött a Médiatanács
- Tizenkilenc televízió és rádió kap több mint 115 millió forintos támogatást
- Médiatanács: A járvány miatt könnyítést kapnak a testület által támogatott médiaszolgáltatók
- Médiatanács: Nyolcszáz millió forint rádió- és tévéműsorok készítésére
- A Való Világ miatt büntetett a Médiatanács
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.