A magyarok fele figyel a szemére televízióvásárláskor

forrás: Prím Online, 2020. június 19. 14:36

A magyar családok életében központi szerepet játszik a televízió, naponta több mint 4 órát töltenek a képernyők előtt.*  Az elmúlt időszakban talán még inkább meghatározó kikapcsolódási formává lépett elő a tévézés, amely hatással lehet a szem egészségére is. A Samsung a legfrissebb hazai kutatásában arra volt kíváncsi, hogy mennyire tudatosak a szem állapotát tekintve televíziózás közben a magyarok, valamint az Ország Szeme kampányban hívja fel a figyelmet az átgondolt televízióválasztás, az új technológiai megoldások, és a nagy felbontású televíziók előnyeire.

Az elmúlt hónapok során a magyarok számára a televízió vált a kikapcsolódás egyik legfontosabb eszközévé, így sokan megtapasztalhatták, hogy a tudatos televízióválasztás hozzájárulhat a szem egészségének megőrzéséhez. A Samsung 2020 tavaszán végzett kutatása ezért a látás és a televíziózás kapcsolatát vizsgálta, a vállalat pedig elindította az Ország Szeme kampányt, amely játékos formában hívja fel a figyelmet a szem épségének fontosságára. A felhasználók regisztráció után egy rendkívül aprólékosan kidolgozott Budapest grafikán kereshetik meg a Samsung készülékeit, a kitöltők pedig értékes nyereményekkel gazdagodhatnak, és megismerkedhetnek a Samsung 2020-as QLED 8K készülékeivel. 

 

„Szemünk épségét alapvetően befolyásolja a televízió minősége – mondta el Joó Anna, az Ország Szeme kampány optometristája. – Alapvetően minél nagyobb a képernyő felbontása, annál kevésbé fárad el a szem tévénézés közben. Jelenleg a 8K felbontás nyújtja a legvalósághűbb képet, de nagyon fontos a képfrissítési arány is, amely megmutatja, hogy 1 mp alatt hány képkockát látunk. 120 Hz-nél például már teljesen folyamatosnak érzékeljük a mozgást, így szemünket is kímélni tudjuk.” 

 

A Samsung legfrissebb kutatásából kiderül, a magyarok nagy arányban veszik figyelembe szemük egészségét tévéhasználat közben. A reprezentatív kutatás során a válaszadók fele állította, hogy szemére is gondolt, amikor új tévét választott, közülük is leginkább a magyar nők számára hangsúlyos ez a szempont. 

 

 

Ugyan a tévétulajdonosok 76 százalékának van okostelevíziója, az ilyen készülékekben megtalálható szemkímélő, kékfény-szűrő üzemmódot csak a magyarok egyötöde szokta használni. Az idősek között ez az arány még alacsonyabb, csak 13 százalékuk kapcsolja be ezeket a beállításokat, miközben 5-ből 4 60 év feletti szemüveget használ. 

 

A legtudatosabb korosztály a 18-39 közöttieké, akiknek 26 százaléka figyel a mobiltelefonokból már jól ismert kékfény-szűrésre is. A szem egészségnek megőrzésében hangsúlyos szerepet játszó képfrissítési arány azonban csak elenyésző számú felhasználó számára, a vásárlók 29 százalékának fontos. 

 

„Nagy örömmel tölt el minket, hogy a magyarok fele figyelembe veszi a szeme egészségét új televízió vásárlásakor, ugyanakkor fontosnak tartjuk, hogy ez az arány a jövőben még magasabb legyen. Felmérésünkből kiderül, hogy az olyan, szemet kímélő jellemzőket, mint például a képfrissítési arány csak kevesen veszik figyelembe új készülék vásárlásakor – mondta el Witsch Gerda, a Samsung Magyarország marketing vezetője. – Éppen ezért szeretnénk az Ország Szeme kampányunkkal felhívni a felhasználók figyelmét arra, hogy a megfelelő technológiával és beállításokkal még többet tehetnek egészségük megőrzése érdekében.”

  

__________________

* Nielsen Közönségmérés

Kulcsszavak: Samsung QLED 8K TV

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Építőipari innováció: egyedülálló vizsgálatot végeznek a Széchenyi István Egyetem munkatársai

Igazi kuriózum az a vizsgálat, amelyet a győri Széchenyi István Egyetem Építőanyag- és Szerkezetvizsgáló Laboratóriumában végeznek az intézmény munkatársai. Feladatuk egy piaci bevezetés előtt álló termék, a rozsdamentes acélból készített, hullámos gerincű gerenda viselkedésének feltérképezése. A hullámos kialakítás jelentősége, hogy a gerinc merevsége nagyobb a hagyományos, egyenes gerinchez képest, ezáltal csökkenthető a profil vastagsága, súlya, végső soron bekerülési költsége és az előállítás környezeti terhelése is.

2024. május 8. 12:50

GKID-Mastercard Digitális Kereskedelmi Körkép 2024/I

Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése,  valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll. Ebben a piaci környezetben az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a hazai vállalkozásoknak – derül ki a GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép néven publikálásra kerülő riportjának legújabb, 2024-es kiadásából.

2024. május 8. 11:28

Lehet egyszerre mobil és otthoni az internet?

A mobiltelefon ma már szinte mindenki zsebében ott lapul, de a mobilozást lehetővé tévő technológia új értelmet ad az eddig vezetékkel elért otthoni internetezésnek is. Még nem szoktunk hozzá teljesen, de érdemes: nemcsak kábelen lehet otthon netezni, hanem mobilinterneten is, méghozzá úgy, hogy teljes értékű otthoni internetszolgáltatáshoz jutunk. Ez nemcsak azokon a helyeken jelent alternatívát, ahol a vezetékes internet nem elérhető, hanem önmagában is jár előnyökkel, főleg, ha 5G-mobilhálózatról van szó.

2024. május 8. 09:55

A Rakuten Viber itthon is bevezeti a hívószám azonosítást Android felhasználói számára

A Rakuten Viber, a privát és biztonságos üzenetküldés és hangalapú kommunikáció globális vezetője bemutatja új hívóazonosító funkcióját, amely nemcsak megvédi a felhasználókat a spamektől, de segítségével a felhasználók maguk dönthetik el, hogy mikor válaszolnak ismeretlen hívásokra. A hívószám-azonosító funkció mostantól Magyarországon is elérhető az Android-felhasználók számára, így ők is élvezhetik az ezzel járó hatékony spam-védelem előnyeit. A hívószám-azonosító funkciónak köszönhetően a Viber-felhasználók egy figyelmeztető üzenetet kapnak a Vibertől, amikor ismeretlen számról érkezik a hívás, amit a rendszer „biztonságosnak” vagy „potenciálisan spamnek” jelöl. 

2024. május 7. 20:30

Három hónapig díjmentesen használhatják az Apple Music alkalmazást az LG okostévék tulajdonosai

Izgalmas újdonságot mutat be okostévéin a zenestreaminget kedvelő felhasználók számára az LG Electronics (LG). A gyártó OLED modelljei és Dolby Atmos funkcióval*  ellátott QNED készülékei az első olyan okostelevíziók, amelyek támogatják az Apple Music Dolby Atmos-szal kiegészített térhatású hangzását (Spatial Audio with Dolby Atmos). A Magyarországon is e héttől elérhető, úttörő technológia lenyűgöző zenei élménnyel, a hangzásminőség új szintjével kecsegteti a hallgatókat.

2024. május 7. 19:26

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36