Műsorkvóta-kötelezettség: Jól vizsgáztak a magyar joghatóság alá tartozó online tévék
Mindegyik vizsgált online televízió szolgáltatója eleget tett tavaly a törvényben meghatározott műsorkvóta-kötelezettségeinek, derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa e heti ülésén. A grémium véglegesítette egy mezőkövesdi rádiós frekvencia pályázati felhívását. Szerződéses vállalásaik megsértése miatt a grémium egy budapesti és egy győri rádiót elmarasztalt.
Rádiós és médiafelügyeleti döntések
Véglegesítette a grémium a Mezőkövesd 102,1 MHz helyi frekvencia pályázati felhívását közösségi használatra. A helyi Cece 91,6 MHz frekvencia közösségi használatára benyújtott ajánlatok tartalmi vizsgálata alapján a Médiatanács felvilágosítást kér a Katolikus Rádió Zrt.-től. A tanács elvégezte a helyi Sátoraljaújhely 104,9 MHz és Körmend 99,8 MHz frekvenciák kereskedelmi jellegű használatára benyújtott ajánlatok alaki vizsgálatait, és mindkét esetben pályázati nyilvántartásba vette az egyedüli pályázókat: előbbinél a Zemplén Televízió Közhasznú Nonprofit Kft.-t, utóbbinál pedig a Rádió 8 Körmend Kft.-t.
A budapesti Tilos Rádió szolgáltatóját húszezer forintra bírságolta a testület, amiért egy vizsgált januári-februári adáshéten szerződéses vállalásaihoz képest kevesebb szöveget, hírt, valamint a helyi közélettel foglalkozó, a helyi mindennapi életet segítő műsort, illetve több zenét tett közzé. A Győr Plusz Rádió egy márciusi-április adáshéten kevesebb zenét, hírt, helyi közéleti, a helyi mindennapi életet segítő műsort és több ismétlést tett közzé szerződéses vállalásaihoz képest. A közszolgálati műsorszámoknál sem saját vállalását, sem az erre vonatkozó törvényi kötelezettségét nem teljesítette, emellett megsértette a reklámok közzétételére vonatkozó törvényi rendelkezést is, ezért a Médiatanács felszólította a rádió szolgáltatóját a jogszerű magatartásra. A Médiatanács a vizsgálatok lefolytatásánál fokozottan figyelemmel volt a koronavírus miatt kialakult helyzetre, és a médiaszolgáltatók magatartását méltányosan, a szokottnál enyhébben bírálta el. A jogkövetkezményeket – felhívás, bírság - ezen felül minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az ügyek összes körülményét figyelembe véve állapítja meg.
Eleget tettek kötelezettségeiknek az online tévék
A hatóság elvégezte a tavalyi éves műsorkvóták teljesítésének vizsgálatát azoknál a magyar joghatóság alá tartozó, lekérhető (online) audiovizuális médiaszolgáltatásokat nyújtó szolgáltatóknál, amelyeket erre a törvény kötelez. Az NMHH Hivatala megállapította, hogy mind a tíz szolgáltató tizenhárom szolgáltatása eleget tett az előírásoknak, így a Médiatanácsnak egyikükkel szemben sem indokolt eljárást indítania, és erről tájékoztatta a testületet. A médiatörvény szerint a szolgáltatók adásidejéből harminc százaléknak európai, tíz százaléknak pedig magyar műnek kell lennie. A vizsgálatban a Koncertsziget, a mindiGO TV, a MinDig TV Plusz, a www.d1tv.hu, a Filmdzsungel.hu, az IKON Stúdió, az InviTV Videotéka, a KárpátPress, a TVGO, a Telekom Videótéka, a Tantra-Ecstasy Art House Filmek, a Taoerotic Art House Filmek és a TV2.hu szolgáltatások szerepeltek.
Kapcsolódó cikkek
- NMHH-piackutatás: a közösségi oldalakon találkozhatunk leginkább álhírekkel
- Közzétette az NMHH a 2019-es országgyűlési beszámolóit
- Helyi és körzeti tévék kapnak 122 millió forintos támogatást
- Médiatanács: Újra szólhat az Európa Rádió Miskolcon
- Itthon is beköszönt az autósmozik aranykora?
- Kelet-Közép-Európa távközlési piacát kevésbé érintheti a válság
- Pályázati lehetőség közösségi televíziók és rádiók részére
- Huszonegy rádió huszonnégy műsora kapott közel 75 millió forintos támogatást
- Rendhagyóan adta ki a Dr. Magyari Endre-díjakat az NMHH elnöke a Távközlés Világnapján
- Tovább szólhat a Kunság Rádió és a Halas Rádió
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.