Új energiacímkék jönnek a háztartási gépekre
Ha háztartási gép vásárlását tervezzük, ne lepődjünk meg az újfajta címkék és akár a korábbiaknál lényegesen alacsonyabb kategóriabesorolások láttán. Lecserélik ugyanis az eddigi energiafogyasztási címkéket, amelyek alapvető segítséget nyújtanak a vásárlók döntéshozatalában.
Unió-szerte komplexebb, új teljesítmény-értékkel, szigorúbb szabvánnyal és tesztelési módszerrel kategorizálják újra a nagyháztartási gépeket. Megszűnik a pluszos rendszer, a legmagasabb energiaosztály az „A” lesz, így jelentős visszaminősítések történnek és új információkat is feltüntetnek a címkéken. Már most is találkozhatunk olyan gépekkel, melyeken kétféle energiacímke szerepel, de 2021. március elseje után már csak az új címkék lehetnek a készülékeken.
Mosó-, mosogatógép-, vagy hűtővásárlás során az első fontos információkat az energiafogyasztási címkékről olvashatjuk le, melyek olyan hasznos adatokat tartalmaznak, mint a gép fogyasztása, zajszintje, de a legszembetűnőbb a piros-sárga-zöld színskála az ABC jelölésekkel, illetve a sok + jellel. A technológia fejlődésével ugyanakkor eljutottunk arra a szintre, hogy 2017-ben a mosógépek és hűtők 90%-a valamely pluszos „A” kategóriába tartozott. Ezért egyre nehezebbé vált különbséget tenni a készülékek energiafogyasztási szintjei között a korábbi jelölés alapján. Az Európai Unióban ezért is vezetnek be új energiacímkéket az elavultak helyett. Komplexebb, új teljesítmény-értékkel, szigorúbb szabvánnyal és tesztelési módszerrel kategorizálják be a gépeket. Ez a változás átláthatóbbá teszi a vásárlók számára az információkat.
Mit jelent ez a gyakorlatban? A legszembetűnőbb változás, hogy az „A” kategória lesz a legmagasabb energiaosztály és nem lesz több pluszjel. Éppen ezért jelentős visszaminősítések lesznek – az „A” és „B” osztály sok esetben üresen marad majd. Például egy korábban A+++ mosogatógép az új rendszer szerint csak a D kategóriának felel meg. Az F osztály pedig 2024-re minden kategóriában kifut. Több gyártó emiatt megújítja termékválasztékát, új mosási programok jelennek meg, illetve még energiatakarékosabb termékek kerülhetnek be majd a kínálatba. Az új címkéken megjelenik egy QR-kód is, ami az EPREL (EU Product Database for Energy Labelling), azaz az energiacímke-köteles termékek nyilvántartására szolgáló nyilvános adatbázishoz vezet minket. Itt elérhetők a készülékek termékismertetői is.
Az új rendszer a háztartási nagygépek majdnem mindegyikét érinti, a mosó-, mosogató- mosó-szárító gépek, hűtőszekrények, fagyasztók és a borhűtők mind új energiacímkét kapnak. Emellett a TV készülékeket és lámpákat is érinti a változás. Egyes kategóriák esetében új adatokat is láthatunk majd. A hűtőknél a zajszinteket osztályokba sorolták (A, B, C és D), így könnyebben, egyszerűbben össze lehet majd hasonlítani őket. A mosogatógépeknél pedig feltüntetik az eco program hosszát is, az energiafogyasztást pedig 100 mosogatási ciklus alapján határozzák meg, a jelenlegi éves helyett.
A címkék lecserélése nem egyik pillanatról a másikra fog megtörténni. Ennek ellenére jó, ha már most felkészülünk a váltásra. A MediaMarkt egy korábbi reprezentatív kutatása azt mutatja, hogy egy háztartási nagygép kiválasztásakor az ár után az energiahatékonyság a második legfontosabb szempont. A boltokban már akár most lehetnek olyan készülékek, amelyek két különböző címkével rendelkeznek. Noha, ezt kötelezően csak idén november elsejétől kell biztosítani a kereskedőknek, a gyártók már korábban is elláthatják készülékeiket az új címkékkel. A vízválasztó dátum 2021. március elseje – ekkortól ugyanis már csak az új energiacímkék lehetnek a termékeken. A gyártói és kereskedői weboldalakon is ugyanekkor történik majd a váltás.
Kapcsolódó cikkek
- A járvány miatt lehet magasabb a villanyszámla
- Okos funkciókkal ellátott sütők az LG-től
- Új raktárbázisba költözött a MediaMarkt
- Új raktárbázisba költözött a MediaMarkt
- Az LG új AI-megoldásával a háztartási gépek maguk adnak tanácsot arról, hogyan érdemes használni őket
- GKI e-TOPLISTA: Magyarország legnagyobb forgalmú webáruházai
- Az LG kibővített SIGNATUR termékcsaláddal érkezik az IFA kiállításra
- Csúcskategóriás, beépíthető konyhai eszközök az LG kínálatában
- Új Styler készülékeket mutat be az LG a 2018-as IFA-n
- Hűtővásárlási csúcsszezon van a kereskedelemben
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.