Örökbefogadást támogató közös akcióba kezdett a Bridgestone gyár a helyi állatotthonnal
Nyár végével lassul az örökbefogadási kedv, ezért kezdett közös akcióba még most a Bridgestone Tatabánya Termelő Kft. a Tappancs Alapítvány és Őrszolgálat állatotthonával. A menhelyen a közepes és nagyobb testű kutyát kevesebben választanak, többségük csak évek múltán talál gazdára, de ez idő alatt is vezényszavakat tanulnak, képessé válnak pórázzal sétálni és szót fogadni. A szobakutyák jóval rövidebb idő alatt kerülnek ki a menhelyről, az ő betanításuk viszont a gazdira vár. A Bridgestone segítségével professzionális fotókat és hirdetéseket kaptak a kutyusok a tápon és az alapítvány autójára került gumiabroncs szetten kívül.
A tatabányai Bridgestone gyár rendszeresen segíti a helyi közösségeket, egyik alapelvük a társadalom szolgálata kiemelkedő minőséggel. A mostani akcióban a Bridgestone jóvoltából az állatotthon lakói első lépésben egy kutyakozmetikus szakértő keze által lettek megszépítve, majd hosszas séta következett, hogy az állatokat jól lehessen fényképezni. A professzionális kutyafotós egy mobil stúdiót telepített az állatotthonba, és már villogtak is a vakuk! A végeredmény egy fotósorozat lett, amelyet a gyár belső, dolgozóknak szóló Facebook csoportjában, a Tappancs saját oldalán és közösségi média hirdetésekben láthatnak viszont a Tatabányán és környékén élők. A szándék az, hogy minél több kutya gazdát találjon. Ezen túl a gyár dolgozói és velük bárki szabadon jelentkezhet kutyasétáltatásra a menhelyen, hiszen a bezárt állatok átmozgatása, kifárasztása napi feladat.
Örökbefogadás előtt felkészítés
A tatabányai menhely jelenleg 60 kutya befogadására alkalmas. A Tappancs Állatotthon Alapítvány és Őrszolgálat 20 éves múltja alatt több mint 3000 kutyának segített új otthonra találni. Az itt élő kutyák mindegyike megkapja az oltásokat és a csipet, továbbá a megfelelő korban ivartalanításon esnek át. Az örökbeadást megelőzően mindegyik részesül a mentorprogramban, melynek célja a kutyák szocializálása egymáshoz és az emberekhez. A programban résztvevő önkéntesek segítségével megtanulják az alapvető vezényszavakat, a séták alkalmával pedig szokják a pórázon történő közlekedést. Így mire gazdát találnak egy kutyának, addigra az alkalmas arra, hogy emberek között éljen. Ez a menhelyi kutyáknál nem általános, hiszen többen sanyarú múlttal a hátuk mögött kerülnek be az otthonba. Így viszont a közvélekedéssel ellentétben érdemes olyan állatot is magunkhoz venni, amelyik esetleg már évek óta egy minőségi munkát végző otthonban él.
A kutya a legjobb barátunk
Manapság a fejlett országokban a kutyatartók többsége társként, családtagként tekint az állatra. Az idősebb korosztály számára feladatot ad a kutya ellátása, hasznosnak érzik magukat az állat mellett, miközben a kutya feltétlen szeretete növeli gazdája önértékelését. A kutyatartás konkrétan csökkenti a vérnyomást és gyorsítja a gyógyulási folyamatokat, és az állat jó társalgási téma sétáltatás közben más kutyásokkal.
Egy kutya mellett a gyerekek is hamar megtanulják, hogy vannak feladataik, felelősséget kell vállalniuk a kis kedvencükért, és a kutya által társasági emberré válnak, akik megtanulnak vigyázni a körülöttük élőkre. Gyerekes családba ne csak a mérete, sokkal inkább természete szerint válasszunk barátot!
A Bridgestone a helyi ügyek elkötelezett támogatója
Társadalmi szerepvállalásának részeként a Bridgestone abroncsgyártó már korábban is együttműködött a Tappancs alapítvánnyal, ugyanis tavaly a menhely volt a dolgozók gyermekeinek szervezett nyári táborok helyszíne. A változatos programok részét képezte az oktatás, ahol a gyerekek tanulhattak a felelős állattartásról, az oltási programokról, az állat viselkedéséről és anatómiájáról is. Megismerhették a menhely mindennapos munkáját és a közös sétáltatással segítették is azt. Emellett környezetvédelmi és kézműves programokon is részt vettek a táborozók.
Kapcsolódó cikkek
- Intelligens abroncsfigyelő rendszert fejleszt a Microsoft-tal közösen a Bridgestone
- Intelligens abroncsfigyelő rendszert fejleszt a Microsoft-tal közösen a Bridgestone
- A kórházi dolgozókért fogtak össze a Bridgestone munkatársai
- A kórházi dolgozókért fogtak össze a Bridgestone munkatársai
- Egyedi abroncsot tervezett a Bridgestone a kecskeméti Mercedes gyárnak
- Egyedi abroncsot tervezett a Bridgestone a kecskeméti Mercedes gyárnak
- Gyermekmosolyokért gyűjtött kilométereket a Bridgestone
- Gyermekmosolyokért gyűjtött kilométereket a Bridgestone
- A Bridgestone támogatja az akadálymentes buszközlekedés kialakítását a Tokiói Olimpiai Faluban
- A Bridgestone támogatja az akadálymentes buszközlekedés kialakítását a Tokiói Olimpiai Faluban
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.