Az UNICEF és az Ericsson közösen méri fel az iskolák internet-hozzáférését világszerte

forrás: Prím Online, 2020. augusztus 31. 17:27

Az Ericsson és az UNICEF egy globális partnerségi program keretében 2023-ig 35 országban méri fel az iskolai internet-hozzáférés helyzetét. Az iskolák és a környező közösségek internet-ellátottságának feltérképezése az első és egyik legfontosabb lépés afelé, hogy minden gyermek számára biztosítható legyen a digitális tanulás lehetősége.

A program az UNICEF és a Nemzetközi Távközlési Egyesület (ITU) múlt évben indított, Giga elnevezésű kezdeményezésének része, melynek célja éppen az, hogy a jövőben minden iskolában elérhető legyen az internet. Az Ericsson az első magánvállalat, amely támogatóként, több millió dollárral szállt be a kezdeményezésbe. 

 

Az ITU adatai szerint jelenleg mintegy 360 millió fiatal nem éri el az internetet. Ennek következtében a legsérülékenyebb gyermekek és fiatalok csoportjai jutnak kevesebb oktatási erőforráshoz, és indulnak így neki kevesebb lehetőséggel az életnek. A jobb internet hozzáférés révén több információ és lehetőség jut el a tanulókhoz, több választásuk lesz, és az iskoláskorú gyerekek generációi tudnak részt venni saját jövőjük alakításában. 

 

„A mélyülő digitális szakadék egyike azon egyenlőtlenségeknek, amelyekre a COVID-19 világjárvány rávilágított – mondta Charlotte Petri Gornitzka, az UNICEF partnerkapcsolatokért felelős igazgatóhelyettese. – Az iskolabezárások és a korlátozott- vagy nem létező távtanulási lehetőségek világszerte komoly problémákat okoztak a gyermekek oktatásában. Az Ericssonnal kötött megállapodásunk révén közelebb kerülünk a célunkhoz, hogy minden gyermek és fiatal számára hozzáférést biztosítsunk a digitális tanulási lehetőségekhez.”

 

 

Az anyagi támogatás mellett az Ericsson az adatok feldolgozásához és kezeléséhez is erőforrást biztosít, felgyorsítva a feltérképezés folyamatát. A társaság segítséget nyújt a valós idejű hozzáférési adatok gyűjtéséhez, értékeléséhez, elemzéséhez, változáskövetéséhez és vizuális megjelenítéséhez. 

 

A program során létrehozott adatok segítségével a kormányzati és magánszektor olyan digitális megoldásokat tervezhet és alakíthat ki, amelyek biztosítják a gyermekek és fiatalok számára a tanulási lehetőségeket. Az Ericsson széles ügyfélbázisát is felhasználja a Giga kezdeményezés céljainak elősegítése érdekében. 

 

Technológiai szakértelmének, globális jelenlétének, a PPP szektorban szerzett évtizedes tapasztalatának, és a tanulók és oktatók összekapcsolása terén bizonyított eredményeinek köszönhetően az Ericsson ideális partner e fontos kezdeményezésnek. Az UNICEF és az ITU részvétele pedig tovább növeli az iskolák hálózatba kapcsolásában rejlő potenciált. A partnerek reményei szerint ez lehet az első, konkrét lépés a globális digitális szakadék áthidalása felé.

 

Az UNICEF-Ericsson partnerség a „Korlátok nélküli generáció” (Generation Unlimited) elnevezésű, globális digitális konnektivitási programot is támogatja, amelynek célja a digitális gazdaságban való teljes részvétel lehetőségének biztosítása. Ez a szektorokon átívelő partnerségi program a fiatalok oktatási, képzési és munkavállalási lehetőségeit hivatott kiteljesíteni. Az Ericsson emellett támogatja az UNICEF legfrissebb COVID-19 akciótervét, amelyben a szervezet hangsúlyozta a gyermekek folyamatos oktatásának fontosságát. Az akcióterv a vidéki és távoli területek internet-hozzáférésének biztosítását prioritásként kezeli. 

 

A program előrehaladását és eddigi eredményeit a www.projectconnect.world oldalon lehet nyomon követni. Bővebb információ erről a fontos kezdeményezésről és részvételi lehetőségekről a  www.gigaconnect.org oldalon található.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01