Tájékozatlanok a kiskereskedők az elektronikus fizetések kötelező bevezetésével kapcsolatban
A kormány április 16-án jelentette be, hogy 2021 januárjától minden online kasszát használó kereskedő köteles lesz elektronikus fizetési módot biztosítani vásárlóinak, ám a tapasztalatok alapján a kiskereskedők jelentős része még nem kezdte meg a felkészülést a megfelelésre.
„Az érintett kiskereskedők nem kellően értesültek a törvényi kötelezettségükről, ezért még nagyon sok üzletben nem kezdték meg a felkészülést a kötelező elektronikus fizetési módok bevezetésére” – mondja Neubauer Katalin, a Magyar Nemzeti Kereskedelmi Szövetség (MNKSZ) főtitkára. Bár a Szövetség már igyekezett tájékoztatni tagjait saját csatornáin, azonban azok a kiskereskedők, akik nem tagok, félő, hogy semmilyen információval nem rendelkeznek a szabályozással kapcsolatban.
A főtitkár véleménye szerint továbbra is a bankkártyák elfogadására alkalmas POS terminál lesz az elsődlegesen preferált elektronikus fizetési mód, ám az eszközök beszerzési és üzemeltetési költségeivel kapcsolatban számos tévhit kering a kereskedők körében. „A kereskedők a korábbi évek vagy akár évtizedek ajánlataiból indulnak ki, amikor még gyakran 2-3% feletti jutalékokért és egyéb járulékos költségekért tudtak csak megállapodni a szolgáltatókkal, holott ma már ennek töredékéért is lehetséges bankkártyát elfogadni” – tette hozzá Neubauer Katalin.
A készpénzmentes fizetés terjedését a főtitkár szerint az nehezítette az elmúlt években, hogy a POS terminál jutaléka sok kiskereskedőnek egyszerűen nem fért bele az árrésébe, de közrejátszott az is, hogy a kisebb kereskedők készpénzért vásárolták meg az üzletben kínált árukat a nagykereskedőktől. „Az utóbbi években sokat változott a piac és a hazai és nemzetközi szabályozások, valamint az erősödő piaci verseny következtében jelentősen csökkentek a kártyaelfogadás költségei, így ez már évek óta nem luxus kategóriás kiadás a kereskedelemben. POS terminál gyártóként az Ingenico szerepe, hogy elősegítse a készpénzmentes átállást minden kereskedő számára” – tette hozzá Bakonyi András, az egyszerű és biztonságos fizetések globális piacvezetője, az Ingenico Group Magyarországért felelős értékesítési igazgatója.
„Félő, hogy számos kiskereskedőben a karácsonyi, egyébként is sűrű időszakban tudatosul majd, hogy üzlete csak elektronikus fizetési mód biztosításával működhet majd szabályosan az új évben. Bár egy POS terminál beszerzése és üzembehelyezése gyors és egyszerű folyamat, ha több tízezer kiskereskedelmi egység egyszerre próbál egy egyébként is sűrű időszakban csatlakozni a rendszerhez, az eredményezhet csúszásokat. Mi azt javasoljuk az érintett kiskereskedőknek, hogy terminál beszerzésükről időben, lehetőség szerint az őszi hónapokban gondoskodjanak, valamint kérjenek ajánlatot több banktól és szolgáltatótól is a legjobb feltételek megtalálása érdekében. Biztosítsák maguknak időben, hogy az elektronikus fizetéssel kapcsolatos szabályozásoknak megfelelően működjenek az új évben is” – mondta el az igazgató.
Az elektronikus fizetések használata azonban nem csak a szabályozásoknak történő megfelelés miatt fontos, hanem az egészségügyi kockázatot is a csökkentheti járványidőszakban. Ennek érdekében a kormány tavasszal a PIN kód nélküli érintésmentes kártyás fizetések limitjét a korábbi 5 ezer forintról 15 ezer forintra emelte, minimalizálva ezzel a fizikai érintkezést a terminál gombjaival.
Kapcsolódó cikkek
- Az Ingenico megkezdte a hűségprogramok Apple Pay támogatásának integrálását
- ReadyPay – a mobil kártyaelfogadó
- Kutatás az elektronikus fizetésről a pandémiás vészhelyzetben
- Gyakran nehezítik tévhitek az elektronikus fizetések terjedését
- Itt a teljes körű magyar megoldás az azonnali fizetésre
- Új Magyarországért felelős értékesítési igazgató az Ingenico Group-nál
- Az EFISZ alapító tag lett az EDFA nonprofit szervezetben
- Hangvezérelt fizetés okoshűtővel? Így fogunk fizetni 2020-ban!
- Stratégiai együttműködési megállapodást kötött az EFISZ és a Debreceni Egyetem
- Kutatás az elektronikus fizetésről
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.