Szerethető játékok versenyeznek az Ország Játéka címért

forrás: Prím Online, 2020. október 23. 15:38

Hét kategóriában 50 játékot jelöltek a hazai gyártók és forgalmazók az idén nyolcadik alkalommal megrendezett Ország Játéka versenyre, a kedvencekre november 6-ig lehet szavazni a www.orszagjateka.hu oldalon. 

A szervező JátékNet webáruház szerint a 2020-as mezőnyben felismerhetők a pandémia hatásai: tovább nőtt a közös családi programot kínáló korábban is kedvelt társasjátékok népszerűsége – a nevezett játékok 45 százaléka ebben a kategóriában indult. Ugyancsak előtérbe kerültek a feszültség levezetésére alkalmas beltéri játékok, illetve a beszűkült személyes érintkezés miatt fontosabb szerep juthat a szeretgethető plüssöknek és a gondozást igénylő interaktív házikedvenceknek. Az Ország Játéka minősítés megítéléséről a közönségszavazatok alapján egy hétfős szakmai zsűri dönt – a csomagolásokra is felkerülő minősítés évek óta fontos kiválasztási szempontja a tudatos játékvásárlóknak. A szavazás során értékes nyereményre jelölhető a kedvenc óvoda és bölcsőde is, és a szavazók között egyéni díjakat is kisorsolnak.

 

Az idei Ország Játéka versenyben a gyártók és forgalmazók összesen 50 játékok jelöltek, hét kategóriában: családi társasjáték, bébi játék, egyéb lány, egyéb fiú, építőjáték, társasjáték kicsiknek és készségfejlesztő. A nevezett társasjátékok száma kiemelkedik a többi közül, az összes jelölt játék 45 százaléka valamilyen társasjáték. A társasjátékok adta együttjátszás öröme vitathatatlan, és a mostani helyzetben különösen erős szerepe van a családok életében. A home office, és esetenként újra a digitális oktatásba kényszerülés miatt a család kénytelen a megszokottnál több időt tölteni otthon. Ilyen helyzetben természetesen fokozódik a gyermekben az új ingereket nyújtó játékok iránti igény is, és nem mindegy, milyen játékkal játszik.

 

 

A szakmai zsűri (gyermekpszichológus, pedagógus, védőnő, játékfejlesztő, lapkiadó, média képviselő, influenszer) szempontrendszere komoly mélységekben vizsgálja és értékeli a nevezett játékokat. Figyelembe veszik a készségfejlesztés mértékét, hogy hozzájárul-e a játék a gyermek mentális, érzelmi világának elmélyítéséhez, a szociális kapcsolat fejlesztéséhez, együttjátszásra alkalmas-e, milyen a kivitelezés minősége, mennyire kreatív és innovatív, illetve biztosít-e örömforrást. Ezen szempontok szerint választott játékok – a szervezők és a pályázók szerint is – rangos és értékes elismerés birtokosai lesznek, valamint ez a minőségi megkülönböztetés az ajándékvásárlás során segíthet a szülőknek a választásban.

 

Mindenféle játéknak lehet fontos szerepe a gyermek életében, még ha nem is kifejezetten készségfejlesztő játékról van szó. A felgyűlt feszültséget kijátszhatja magából pl. egy lufifejű bokszolóval, a leszűkült személyes érintkezés miatt fontosak lehetnek a becézgethető plüssök, vagy a gondozást igénylő interaktív házikedvencek, ahol pl. etetni, itatni, tisztán tartani kell egy játék állatot. 

 

„Az elmúlt időszak bizonytalanságai, a karantén bezártságának feszültsége felértékelte a közös játék feszültségoldó, közösségteremtő hatását és erejét. A családok számára a karanténban vagy a nyári szünetben együtt töltött idők nemcsak nehézségeket, de több közös, minőségi időtöltés lehetőségét hordozták magukban, és hordozzák a jövőben is. A közös játék ugyanis nemcsak segít oldani a feszültséget, hanem feltölti a gyerekeket, megélhető kapcsolódást nyújt a szülőkkel, testvérekkel, a lelki ellenállóképességet és a frusztrációtűrést növeli, illetve az alkalmazkodást is segíti. A játék élményfeldolgozás, a világ megismerése és a fejlődés legfontosabb terepe. Szánjunk időt a gyerekeinkkel közös játékra, engedjük meg magunknak is a saját feszültségeink oldását, beleereszkedést az élménybe.” – véli a zsűri tagjaként résztvevő Labancz Dániel gyermekpszichológus.

 

Bár idén elmarad a Játszónap – ahol az elmúlt években többek között a versenyre nevezett játékokat is ki lehetett próbálni –, helyette a versenyt indító JátékNet webáruház rajzversenyt indít a Facebookon óvodák számára. Minden óvoda egy rajzzal nevezhet, amin lerajzolják, hogy elképzelésük szerint, hogy néz ki a JátékNet raktára, és a legtöbb reakciót gyűjtő egy értékes ajándékcsomagot nyer.

 

Az Ország Játéka versenyen szavazni is érdemes, mert amellett, hogy a szavazók közül 100 db 2 000 Ft értékű kupont is sorsolnak, a verseny jótékony célokat is szolgál: a szavazat leadásakor megjelölhető, mely bölcsőde és óvoda nyerjen 50 000 Ft értékű ajándékcsomagot.

 

November 6-ig lehet szavazni a www.orszagjateka.hu oldalon, az eredményhirdetés november 10-én lesz.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is. 

2024. november 21. 13:12

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01