CES fotelből,

avagy a világ legnagyobb infokommunikációs szórakoztató elektronikai vására a ZOOM-ra költözött

Laszlo Horvath, 2021. január 12. 18:45

Néhány hónappal ezelőtt sikerült a CES alapítójával, Gary Shapiro-val beszélgetnem - stílusosan chat-formában - a virtuális CES-ről.  Megnyugtatott hogy mindent megtesznek a virtuális konferenciázás élménnyé tétele érdekében.

A magam részéről nagy veszteségnek tekintem, hogy a hotelektronikai zsibvásár fotelektonikaivá szelídült. Sok éven keresztül volt szerencsém tudósítani erről a technológiai zsibvásárról, s ez "zoom"-on keresztül bizonyosan nem lesz könnyű, valószínűleg inkább csak kostoló stílusú marad majd a beszámolósor, elmarad a számomra oly kedves networkölés, az óriás termeket bejáró szabad sétálgatás, az egy-egy érdekességnek történő megállás. Az e-mail meghívók a különféle eseményekre megérkeztek, ezek mentén próbálok majd jelentést adni arról, hogy miképp is vészelte át a Covid 19 tarolását a technológiai szakma, milyen trendek rajzolódtak ki, milyen ágazatok erősödtek meg, milyen autó-újdonságok születtek az elmúlt egy év alatt. Benézek majd az előadásokba, és reményeim szerint sikerül majd szóra bírnom olyan szakembereket, akik érdekes termékeket hoztak be a világ látóterébe.
 

Most így elsőre kezdjük mindjárt a megnyitó előadással: Steve Konig, a CTA elnöke az elmúlt év nyerteseiről beszélt, bizonyos iparágakat a járvány nemhogy visszavetett volna, hanem épp katalizátornak bizonyult. Az egészséget egyénileg is, otthon is monitorozó szenzorokat gyártó ipar nagyot futott 2020-ban, a heath monitoring 73 százalékkal nőtt, és ez a növekedés valószínűleg folytatni fog az idén, sőt a következő években is, a Consumer Technology Association kutatói 24 százalékos növekedést várnak 2021-re. 17%-os növekedést könyvelhet el a fogyasztói elektronikai ipar is, ami nem csoda, hiszen a szórakozás az elmúlt évben "otthon maradt", és ez jelentősen növelte a szórakoztató elektronikai termékek iránti keresletet. 

Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

A Magyar Telekom 2024. harmadik negyedéves eredményei

A Magyar Telekom közzétette 2024. harmadik negyedévére vonatkozó, az EU által befogadott IFRS Számviteli Standardok  szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A negyedéves pénzügyi jelentés nem auditált értékeket tartalmaz az összes pénzügyi időszakra.

2024. november 14. 11:21

Marad a jóáras korlátlan belföldi mobilnet, sőt, 7 napig díjmentesen tesztelhető

Idén júliusban indult a mobilhasználati élményt forradalmasító, teljesen digitális tarifa Yepp néven, ami egy üzletlátogatás vagy személyes kontaktus nélkül, mobilalkalmazáson keresztül, akár 10 perc alatt aktiválható és korlátlan belföldi mobilnetet kínáló előfizetés. A merőben új koncepció bevezető kedvezményes havidíját 2025. január 6-ig meghosszabbítja a szolgáltató, sőt, mostantól új megrendelés esetén 7 napos ingyenes próbaidőszakot is biztosít.

2024. november 13. 14:59

Elindult a nevezés az idei Marketing Diamond Awardsra

A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) idén immár tizedik alkalommal hirdeti meg a kisebb költségvetésből megvalósuló marketingaktivitások számára a Marketing Diamond Awards pályázatot, amelyre egészen 2025. január 15-ig nyújthatják be a szervezetek a pályázati anyagaikat. A díj szakmai elismeréseinek átadására 2025. február 11-én az Etele Cinemaban megrendezésre kerülő Digital Marketing Forumon kerül majd sor. 

2024. november 6. 20:49

Bemutatták a jövő Yettel üzleteit

Budapesten, Belgrádban és Szófiában egyidőben mutatták be, hogyan alakulnak majd át a jövő Yettel üzletei. Az új koncepció nemcsak az üzletben eltöltött időt, hanem bizonyos esetekben az odavezető utat is újraértelmezi. A cseh Bratka tervezőiroda rendhagyó ötleteit a magyar szakemberek elsőként a KÖKI Bevásárlóközpontban valósították meg úgy, hogy a középpontban a közvetlenség és az akadálymentesítés új szintje áll.

2024. november 5. 18:15

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01