Két vidéki nagyváros médiapiacát vizsgáló tanulmányt fogadott el a Médiatanács
Pécsett és Kecskeméten is igen magas, 74 százalékos a helyi internetes portálok lefedettsége – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsának e heti ülésén elfogadott új kutatásból. A testület elvégezte több rádiós frekvenciapályázat alaki vizsgálatát is, és nem megfelelő korhatár-besorolás miatt bírságot rótt ki a Rádió 1 szolgáltatójára.
Rádiós pályázatok
Napirendre tűzte a Médiatanács a Budapest 98,0 MHz és a Budapest 89,5 MHz körzeti frekvenciák pályázataira beérkezett ajánlatok alaki vizsgálatát: előbbinél hiánypótlásra szólította fel a Generációk Hangja Alapítványt és a Match Point Official Kft.-t, valamint alaki érvénytelenség miatt nem vette pályázati nyilvántartásba a Vibe FM Rádió Kft.-t; utóbbinál nyilvántartásba vette az egyedül pályázó Radio Plus Kft.-t. A grémium a Nyíregyháza 106,8 MHz körzeti frekvencia közösségi jellegű használatára benyújtott ajánlat tartalmi vizsgálata keretében felvilágosítást kért a Médiahíd Kft.-től.
Médiafelügyeleti döntések
A Rádió 1 szolgáltatójára 1,45 millió forintos bírságot rótt ki a testület, amiért a Balázsék című műsor egy novemberi adását – a szexualitást direkten tárgyaló beszélgetésrészletek ellenére – 16-os besorolás helyett csupán 12 éven aluliaknak nem ajánlottként tette közzé, és az este 21 és hajnali 5 óra közötti idősáv helyett reggel 6 órától sugározta.
A grémium figyelmeztette a Balaton Televíziót, mert tavaly októberben egy reklámot két alkalommal az azt megelőző, a törvény által előírt figyelemfelhívó, megkülönböztető jelzés nélkül adott le, ezért a testület felszólította a csatorna szolgáltatóját arra, hogy tegyen eleget a jogszerű magatartás követelményeinek.
A Médiatanács a bírságok kiszabásakor minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az ügyek összes körülményét figyelembe véve állapítja meg a jogkövetkezmények adott formáját, mértékét.
Pécsett és Kecskeméten a helyi történésekről tájékozódnak leginkább a helyi médiumokban
A tanács elfogadott egy tanulmányt a vidéki városok médiaellátottságáról, ugyanis a helyi médiumok csak elvétve kerülnek a kutatások fókuszába. A kutatás két eltérő adottságú megyeszékhelyre, Pécsre és Kecskemétre összpontosít. A felmérést a Psyma Hungary Piac- és Közvélemény-kutató Kft. tavaly novemberben végezte telefonon, 400-400 embert megkérdezve. A dokumentumból kiderül, hogy mindkét városban erőteljesen visszaesett a helyi tévék nézettsége: míg az országos tévék napi elérése Pécsett 59 százalék, Kecskeméten pedig 62 százalék, addig a helyi adások napi elérés aránypára 5 és 9 százalék csupán. Az egész országot tekintve a tévé visszaesése csak a hírműsoroknál érzékelhető, így ez helyi, specifikus médiapiaci jelenség. A sajtó olvasottságának jelentős csökkenése azonban országos – és globális – trend: a megkérdezettek 58 és 55 százaléka sem országos, sem helyi napilapot nem olvas. Hasonló a helyzet az internetes portálokkal, ahol mindkét városban 74 százalékos az elérésük (összeadva a heti és a napi eléréseket). Ehhez a médiapiaci helyzethez azonban nem társul közéleti aktivitás, és a megkérdezettek inkább az országos történéseket követik és nem a helyieket: Pécsett az emberek 34 százalékát érdeklik a lokális események, míg 49 százalékukat leginkább az országosak; ez az aránypár Kecskeméten 31 és 40 százalék. A helyi média preferálását mindkét városban a helyi események iránti érdeklődés váltja ki. A teljes dokumentum már olvasható az NMHH honlapján.
Kapcsolódó cikkek
- Bíróságon támadták meg a Médiatanács Budapest 92,9 MHz-es frekvenciapályázatát
- Négy vidéki frekvenciapályázaton hirdetett nyerteseket a Médiatanács
- Hamarosan több mint 560 filmet lehet megnézni a Mecenatúra Mozival
- Médiatanács: Összesen 440 millió forintot kaphatnak a televíziók és rádiók működési költségeikre
- Médiatanács: Jövőre 1,44 milliárd forintot nyerhetnek el a médiaszolgáltatók különböző támogatásokra
- Hamarosan lehet pályázni a Budapest 92,9 MHz frekvenciára
- Ötezer eurós bírságot kapott az RTL II a Showder Klub miatt
- Médiatanács: jó eséllyel pályázhat a Klubrádió a Budapest 92,9 MHz frekvencia pályázatán
- Magyar–román együttműködés a Mozi+ helytelen korhatárbesorolása miatt
- Hamarosan újra pályázható a budapesti 98,0 MHz körzeti rádiófrekvencia
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.