Profil alkotás a közösségi média segítségével
Manapság már nem is kell profinak lenni, elég csak egy kicsit figyelni. – kezdte Sándor Zsolt a Gill & Murry adatvédelmi szakértője – Korábban, ha valakit meg akartunk figyelni fizikailag kellett követni ma elég felmenni az Instagramjára. Gondoljunk csak a Kim Kardashian párizsi rablás esetre. – Egy poszt az új gyűrűről és éjszaka fegyveres rablók támadnak meg.
Mik lehetnek az online és közösségi média felületek féktelen használatának céges következményei?!
Főként a konkurencia megfigyelését emelném ki ebben a témakörben – folytatta Sándor Zsolt András – Egy fotó készítése és feltöltése valamelyik közösségi média platformra a kínai partner udvaráról és máris tudjuk, hogy kik az ügyfeleid!
Következtetés – Amennyiben egy szervezet nem akarja, hogy munkavállalóinak a posztjai által megfigyeljék a szervezet tevékenységét, úgy szükséges ezen kontrollok kialakítása.
Ha a szervezet nem akarja, hogy munkavállalói kérkedjenek, akkor meg kell tiltani a munkavállalónak, hogy amennyiben munka ügyben utazik vagy partnert látogat, ezzel kapcsolatosan nem posztolhat közösségi média felületeken. Azaz viselkedési szabályok kialakítása szükséges a szervezeten belül a közösségi médiára vonatkozóan.
Kapcsolódó cikkek
- Két forró témával foglalkozik a DIMSZ adatvédelmi kerekasztala
- A személyes adataink 5 legnagyobb ellensége
- Magán és céges e-mail kezelése a NAIH szerint
- A Dell Technologies új adatvédelmi és kiberbiztonsági innovációi
- Az ÖN cége „Biztonságos GDPR alvállalkozó”?
- GDPR felkészültség ellenőrzési lehetőségek
- Covid-19 második hullám – Információbiztonsági kérdései
- Sharenting – szülőnek lenni a közösségi média rivaldafényében
- Visszatérés az irodába – újabb kihívások a GDPR területén!
- Mit tesznek a hekkerek home office-ban?