A matematikát az egyik legnehezebb otthon tanulni
A koronavírus-járvány terjedése miatt online oktatásra kellett átállni az iskolákban, ami egy teljesen szokatlan helyzet elé állította a diákokat, a szülőket és a pedagógusokat egyaránt. A gyerekeknek az egyik legnagyobb nehézséget a matematika elsajátítása jelenti, hiszen egy olyan speciális tantárgyról van szó, ahol szorosan egymásra épül a tudásanyag, de digitálisan még nehezebb tartani a lépést óráról órára. Akinek szüksége van külön matekra, annak érdemes olyan interaktív oktató programot keresnie a neten, amivel be tudja pótolni a hiányosságait. A Matek Oázis időkímélő, barátságos és élvezhető korrepetálást nyújt mindenkinek interaktív videókkal, játékokkal és feladatsorokkal.
Sokszor még a szülők is alábecsülik, hogy gyermeküknek mekkora aggódással, szorongással jár egy-egy matek óra vagy pláne egy matekdolgozat. Pedig saját bevallásuk szerint a diákok 65 százaléka erős stresszt él meg a matekkal kapcsolatban, köztük azok is, akik egyébként nincsenek rossz viszonyban a matematikával.
A matematika egy olyan speciális tantárgy, ahol szorosan egymásra épül a tudásanyag. Ha valami kimarad, azt muszáj pótolni, másképp akadályozza a későbbi anyagok megértését, sőt, a tapasztalatok szerint össze is dől a rendszer.
Az interaktív digitális korrepetálásé a jelen
A szülők a pedagógusokat hibáztatják, pedig a 30 fő körüli osztálylétszámok és a feszített tananyag mellett képtelenség egyénileg foglalkozni a lemaradókkal, pláne a jelenlegi pandémiás időszakban, amikor sokszor online zajlik az oktatás.
B. Békési Bea, a Matek Oázis alapítója arról beszélt, a neten levő digitális anyagokra is igaz, hogy nem minden arany, ami fénylik.
„Akinek szüksége van külön matekra, annak érdemes olyan interaktív oktató programot keresnie a neten, amivel be tudja pótolni a hiányosságait, ami jól felépített módon a teljes tananyagot úgy magyarázza, hogy közben játékosan gyakoroltat is, jutalmazási rendszerrel motivál a haladásra. Nagyon kevés ilyen program van a magyar kibertérben, de a jó hír, hogy léteznek. Jellemzően azok, amik már a pandémia előtt is jelen voltak, és jó pár éve fejlesztik őket” – mondta a tanárnő.
Arról is beszélt, az iskolai matektanítással szemben az online oktatás lehetőséget ad a személyre szabott, innovatív tanulásmódszertani megoldások alkalmazására is, aminek az érettségire való felkészülésben is kiemelt szerep juthat. Az úgynevezett „tesztelve tanulás” bizonyítottan a leghatékonyabb tanulási módszer a hosszú távú felejtés ellen. A hagyományos „tanári monológ” jellegű tanítás helyett rövid időn belüli visszakérdezéssel előhívjuk az frissen tanultakat, amik így később is bármikor előhívatók lesznek.
„Speciálisan erre a célra kifejlesztett interaktív videónak nevezett oktató programmal, gyakorló teszt feladatsorokkal, és készségfejlesztő játékokkal érjük el, hogy ne csak könnyen megértsék a gyerekek a matekot, de az valóban használható tudás legyen akár dolgozatírás vagy a felvételi, és érettségi vizsgán is” – fogalmazott.
Az önbizalom helyreállítása csak sikerekkel érhető el
B. Békési Bea több mint tíz éve tanított már, amikor a matekórákon még mindig az volt a legnagyobb gondja, hogy a gyerekek egy része már unja a magyarázatot, míg a többiek azért küzdenek, hogy felfogják, mi is történik valójában. Az e-learning akkor még nagyon gyerekcipőben jár, de a férjének voltak tapasztalatai benne. A tanárnőnek azonnal beugrott, hogy a matematika tanítására is lehetne használni egy ilyen platformot.
„A számítástechnika biztosítani tudja azt a csodát, hogy megsokszorozhatom a jelenlétemet, és tényleg mindenkinek a maga tempójában magyarázhatom, és a maga szintjén adagolhatom az új ismereteket. A Matek Oázist ez alapján fejlesztettük ki, és fejlesztjük a mai napig. A lelkesedésünk töretlen, tele vagyunk ötletekkel, azon dolgozunk, hogy a matekot egyre könnyebben emészthetővé, minél jobban tanulhatóvá tegyük. És már nemcsak ketten a férjemmel, hanem egy egész lelkes csapattal valósíthatom meg a terveimet” – mesélte.
Mint mondta, a matek gondokkal küszködők számára olyan internetes korrepetálást, felkészítő anyagot állítottak össze, amellyel könnyedén megérthetik a matekot és olyan sikereket érhetnek el benne a gyermekek, amiről eddig sem ők, sem a szülők nem mertek álmodni.
A Matek Oázist vezető tanárnő szerint az interaktivitásnak köszönhető az is, hogy az iskolai kudarcok helyett sikerélményeket kezdenek gyűjteni a tanulók. Ezért szívesebben, jobb kedvvel matekoznak, helyreáll az önbizalmuk, amit például a közelgő érettségin azonnal kamatoztathatnak is a végzős diákok.
Ezt bárki kipróbálhatja a gyakorlatban is a Matek Oázis weboldalán elérhető ingyenes leckékkel, játékokkal.
Fotó: matekmindenkinek.hu
Kapcsolódó cikkek
- Online tanfolyamok, ha érdekel az informatika világa
- A tesztelve tanulás a leghatékonyabb, ha matekérettségire készülsz
- A versenyképes fiatalok képzéséhez új tanítási módszerek kellenek
- Az Óbudai Egyetem kiberbiztonsági képzését támogatja a Vodafone
- Online felkészítő tananyaghoz kapnak hozzáférést díjmentesen az érettségizők
- Szakma vagy diploma? – Mi alapján válasszunk?
- Rekordot döntött idén az Educatio kiállítás
- Oktatóvideós tanulás: új magyar e-learning oldal indul
- Bootcamp cégben szerzett jelentős tulajdonrészt a Training360
- Pályaválasztási konfliktusok a családban
Oktatás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Pályaorientációs nap volt a Széchenyi-egyetemen
Pályaorientációs nap keretében érkeztek általános iskolások a győri Széchenyi István Egyetemre, ahol laborlátogatásokon, előadásokon, kreatív foglalkozásokon, sőt kínai nyelvórán is részt vehettek. A jelentős érdeklődés miatt az intézmény komplex szolgáltatáscsomagot állított össze, amelyre iskolai csoportok jelentkezhetnek, akár egy osztálykirándulás tartalmas programjaként.
Nemzetközi oktatásfejlesztési program indul az ELTE vezetésével
Az ELTE és még négy európai egyetem alkotta konzorcium 250 ezer eurós támogatást kapott az Erasmus+ felsőoktatási együttműködési partnerségek programban megvalósuló, oktatási és módszertani fejlesztéseket célzó, 2026 végéig tartó REDINEST projektre.