A SES globális vezető pozíciót tölt be a műholdas tartalomközvetítés terén
A SES közzétette éves Satellite Monitor piackutatásának eredményét, amely az iparág elsőszámú jelentése a műholdas televíziós elérésekről. A felmérés megerősítette a SES vezető pozícióját a közvetlen és közvetett tartalom műholdas közvetítésében. A SES továbbra is vezető szerepet tölt be az iparágban azáltal, hogy világszerte 361 millió háztartásba szállít, összesen 8265 csatornát, közülük csaknem 3000-et HD minőségben.
Az idei Satellite Monitor felmérés folyamatos növekedést mutatott Európában (+2 millió háztartás) és Afrikában (+2 millió háztartás). A SES keleti 19,2 fokos elsődleges orbitális pozícióban található műholdjai 118 millió televízióval rendelkező háztartást, az összes európai televízióval rendelkező háztartás több mint 43 százalékát szolgálják ki. A 19.2 fokról HD-tartalmat fogadó televíziós háztartások száma szintén növekedett 84 százalékra, ami az elmúlt 5 évre vetítve 30 százalékos növekedésnek felel meg.
Az alábbi táblázat a SES 2020-as televízióval rendelkező háztartásainak számát mutatja regionális bontásban:
Összességében a SES elérése a televízióval rendelkező háztartásokba kismértékben csökkent ebben az évben, ami főként az indiai szabályozó hatóság által bevezetett új jelentési módszertannak köszönhető, amely az aktív felhasználók új meghatározását írja elő.
Az OTT kiegészíti a lineáris tévét
Az európai televíziós piac 2020-ban fenntartotta az elmúlt 4 éves szintjét, 273,1 millió háztartást számlálva, amelynek 40 százaléka használ műholdas vételt. A Satellite Monitor kutatásainak egyik 2020-as trendje a HD és az UHD növekedése volt. A műhold továbbra is a HD számára választott platform, amely a HD TV-s háztartások közel 40 százalékát képviseli. Az európai HD otthonok száma 2020 végén 180,2 millió volt, ami 2019-hez képest 7,8% növekedést jelent. Ezenkívül az UHD képernyők 5 százalékponttal nőttek 2019 óta, és most az európai tévés otthonok 20 százalékában vannak jelen (50 millió UHD otthon).
A SES éves kutatásából kiderül az is, hogy az over-the-top TV (OTT) kiegészíti és nem helyettesíti a lineáris TV-t. Az elmúlt öt évben az OTT TV 138 százalékkal nőtt, míg a hagyományos lineáris televízió - akár műholdas, kábeles, IPTV vagy földi közvetítéssel - javarészt ugyanazon a szinten maradt. Emellett a lineáris TV-vel rendelkező televíziós otthonok 31%-a OTT-t használ. A Satellite Monitor kutatásai alapján Európában 78,4 millió OTT-otthon van, míg a tévével rendelkező otthonok teljes száma 2020 végén elérte a 273,1 milliót.
„Az iparág iránymutató jelentése, a Satellite Monitor idei felmérése ismételten megerősíti a SES vezető pozícióját globális elérésünk szempontjából, és a leginkább magával ragadó nézői élményt jelentő HD és UHD tartalom közvetítésére összpontosítva. A COVID-19 járvány minden eddiginél nagyobb mértékben növelte a tartalomfogyasztást. A világ nagy részén továbbra is a lineáris TV az elsődleges választás a nézők számára a hírek és információk fogyasztásához. Folytatni fogjuk az innovációt annak érdekében, hogy lehetővé tegyük videós ügyfeleink számára, hogy minél több képernyőn, minél nagyobb közönséget érhessenek el” - ismertette Steve Collar, a SES vezérigazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- A Panasonic bemutatta 2021-es televíziókínálatát
- A modern házimozi-élmény titka
- Gaming TV Teljesítmény tanúsítványt kaptak a Samsung Neo QLED modelljei
- VDE minősítést kaptak az idei Neo QLED készülékek
- Megerősödni látszik a SES vezető tartalomközvetítői pozíciója
- Samsung 2021-es tévékkel a környezetbarát jövőért
- Ikonikus díjjal jutalmazták az LG OLED tévéit
- Ötödik generációs P5 processzor Philips készülékekben
- Fejlett kijelzős képességekkel erősíti meghatározó szerepét az LG a tévés piacon
- Tévés adatelemző társaságban szerzett többségi részesedést az LG
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Új vezetőt kap az EIT InnoEnergy
Mikołaj Budzanowski lett az EIT InnoEnergy Közép-Európa új vezérigazgatója. A 2025 januárjában hatályba lépő stratégiai kinevezés célja, hogy a fenntartható energetikai fejlesztések mellett elkötelezett szervezet növelje a szerepét a tiszta technológiák közép-európai elterjesztésében és felgyorsítsa az energetikai átmenetet ebben a régióban.
Újra platina minősítést szerzett a Bridgestone
A Bridgestone EMEA 2024-ben már a negyedik egymást követő évben nyerte el a vezető globális fenntarthatósági értékelő platform, az EcoVadis legmagasabb, „platina” minősítését, amellyel a világszerte értékelt mintegy 130 000 vállalat közül a legjobb egy százalékba került.
Téli szünet nyelvleckékkel? Ezért éri meg napi 20 percet rászánni
A téli szünet elsősorban a pihenésről és a feltöltődésről szól, de rendszeres, rövid, intenzív tanulás beiktatásával a diákok könnyen szinten tarthatják a tudásukat, különösen az idegen nyelvek területén.
Ki vigyáz az adataidra, ha te nem? – a magyarok 90 százalékánál már próbálkoztak online csalók, adathalászok
Találkoztál már az online térben adathalászokkal? Estél már áldozatául vírusoknak, hackereknek? Ismered az online veszélyeket és védekezel is ellenük? Az ESET biztonsági szoftverek hazai forgalmazója, a Sicontact Kft. 2024 októberében ezeket a kérdéseket tette fel generációs attitűdkutatása során. Jó hír, hogy az online veszélyek ismertsége egyre magasabb és egyre többen védekeznek a tudatosság mellett védelmi szoftverekkel is – de még bőven van tennivalónk.
Új fejezet a Galaxy AI fejlesztéseinek történetében
A Samsung új szintre emeli a mobilélményeket a Galaxy eszközök mesterséges intelligenciával támogatott személyre szabhatóságával. Az adatvédelemre épülő One UI 7 szoftverfrissítés és az új Now Bar funkció a hatékonyság mellett könnyebben kezelhető mindennapokat is ígér. Az AI-alapú újítások pedig úgy segíthetnek a felhasználóknak, hogy közben megőrzik a személyes adataik biztonságát.