Közel 42 millió forint támogatás közösségi rádiók és televíziók működésére
Nyolc közösségi televízió és rádió működési és üzemeltetési költségéhez járul hozzá a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa, amiről e heti ülésén döntött a testület. A grémium felkérte a hatóságot a Budapest 105,9 MHz médiaszolgáltatási lehetőség pályáztatásának előkészítésére és elvégezte vidéki közösségi frekvenciákra benyújtott pályázati ajánlatok alaki vizsgálatait. A testület bírságot rótt ki helytelen korhatár-besorolás és a szerződéses vállalások megsértése miatt, és figyelmeztetett egy szolgáltatót burkolt reklámozásért.
Mintegy 41,95 millió forintot ítélt meg nyolc pályázónak a Médiatanács a közösségi médiaszolgáltatók működési és üzemeltetési költségeit támogató pályázat harmadik fordulójában. A televíziók közül sikeresen pályázott a Pomáz Televízió, a biatorbágyi Völgyhíd TV, a sátoraljaújhelyi Zemplén TV, a sárvári Trió-TV-Dunántúl és a budapesti EWTN Bonum. A rádiók közül vissza nem térítendő forráshoz jut a nyíregyházi Mustár Rádió, az érdi Sola Rádió, valamint a kisvárdai Friss FM.
A Médiatanács felkérte az NMHH-t, hogy dolgozza ki a Budapest 105,9 MHz médiaszolgáltatási lehetőség frekvenciatervét, a pályázati eljárás előkészítéseként. A grémium elvégezte a Szentes 104,3 MHz, a Keszthely 92,2 MHz, a Békéscsaba 91,8 MHz és az Eger 99,1 MHz helyi médiaszolgáltatási lehetőségek közösségi jellegű használatára kiírt pályázati felhívásaira beérkezett ajánlatok alaki vizsgálatát: előbbi kettőnél hiánypótlásra szólította fel, míg utóbbi kettőnél pályázati nyilvántartásba vette az egyedüli pályázó Karc FM Média Kft.-t.
Bejelentés alapján vizsgálta a testület a Pesti TV szolgáltatóját és 100 ezer forintos bírságot rótt ki rá, amiért a Pesti galerie című műsor egy februári adását és annak ismétlését 16-os besorolás helyett csupán 12 éven aluliaknak nem ajánlottként tette közzé, és az este 21 és hajnali 5 óra közötti idősáv helyett este 20 órától és kora délután sugározta. Bár az adás szerkesztői kísérletet tettek a műsorban elhangzó trágár beszéd elnémítására, azok a nézők számára mégis érthetőek, kivehetőek maradtak, ez pedig ellenkezik a kiskorúak védelmét előíró szabályokkal.
A veszprémi 90,6 Rádió 1 szolgáltatójára tízezer forint bírságot rótt ki a grémium, amiért szerződéses vállalásaihoz képest kevesebb magyar zenét játszott januárban. Az Oxygen TV szolgáltatóját burkolt reklámozás miatt figyelmeztette a tanács, amiért az Oxygen Media Gazdasági Magazin egyik márciusi adásában egy cukrászda részletes bemutatásával a termékek megvételére sarkallhatta a nézőket.
A Médiatanács a jogi következmények kiszabásakor minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az ügyek összes körülményét figyelembe véve állapítja meg a jogkövetkezmények adott formáját, mértékét.
A testület elfogadott egy tájékoztató dokumentumot a látássérültek médiabefogadását segítő audionarráció ellenőrzéséről is, amiből kiderül, hogy az akadálymentesítési kötelezettség alá tartozó szolgáltatások – az RTL Klub, a TV2 és a Duna Televízió – mind megkezdték a szükséges folyamatokat. Jellemzően egy-egy saját gyártású sorozat aktuális epizódját látták el audionarrációval.
Kapcsolódó cikkek
- Júniusban három budapesti rádiós frekvenciára is lehet pályázni
- Hírközlési kerekasztal: jövőálló megoldásokkal kell előkészíteni a 3G utáni világot
- Balogh János és Bozsóki István kapta a Dr. Magyari Endre-díjakat
- A járvány első hulláma alatt is jól teljesített a digitális infrastruktúra
- Két vidéki frekvenciapályázat tervezetét fogadta el a Médiatanács
- Csúcsot döntve telefonáltunk és interneteztünk a járvány második hulláma alatt
- Bünteti a problémás webshopokat az NMHH és a Nébih
- Lezárult a Budapest 95,3 MHz-re kiírt rádiós pályázat
- Az idősek digitális készségét szeretné fejleszteni az NMHH
- A médiaszolgáltatási díjak elengedésével kapcsolatban ad tájékoztatást a Médiatanács
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.