Magyar siker a világ legnagyobb zsűrizett design versenyén
Több hazai díjazottja is lett a 2020-2021-es A’ Design Award & Competition-nek, a világ egyik legnagyobb és legtekintélyesebb design díjának. A versenyen a kivételes formatervezési kiválóságot szimbolizáló termékeket és szolgáltatásokat ismernek el; idén a Tickless Run ultrahangos kullancsriasztó mellett a MOME campus fejlesztését és a Magyar Telekom Könyves Kálmán körúti székházának normarendszerét is díjazták.
Az A’ Design Award & Competition a világ legnagyobb zsűrizett design versenye, amelyet évente szerveznek meg, nemzetközi szinten. A 2020-2021-es versenyből a design 104 ágából, a világ 108 országából 2094 nyertes került ki. A nevezéseket egy 211 főből álló zsűri bírálta el; a zsűritagok között vezető tervezők, prominens akadémikusok és befolyásos sajtósok foglaltak helyet. A 2010-ben alapított ProtectOne Tickless Run névre keresztelt, kifejezetten futóknak tervezett ultrahangos kullancsriasztója letisztult deisgnjával és innovatív megoldásaival nyerte el az A’ Design Award díját Biztonsági ruházat és egyéni védőeszközök kategóriában, amelyben először ismertek el hazai vállalkozást.
A Tickless Run a magyar startup egyik legújabb, a környezeti és egészségügyi kihívásokra egyaránt reagáló terméke. A pandémiás időszakban jelentősen megnőtt az igény a szabadtéri aktivitások iránt: egy kutatás arról számolt be, hogy az aktív felnőttek 59%-a végzett olyan szabadtéri tevékenységeket, mint a futás, az edzés, a túrázás és a gyaloglás. Ezekre az igényekre kívánt reagálni a ProtectOne két új bemutatott terméke, a kifejezetten futóknak tervezett Tickless Run és az aktív életmódot folytatóknak védelmet nyújtó Tickless Active.
„Tudatosan készültünk a járvány megjelenése óta a szabadtéri aktivitásra megnövekedett igények kielégítésére. A tavalyi évben egyértelművé vált, hogy a kirándulás, a szabadban végzett mozgás új megoldásokat kíván a paraziták elleni védekezésben. A piac is ezt prognosztizálta, így egyértelművé vált, hogy komoly növekedési potenciál aknázható ki a ProtectOne számára az embereknek ajánlott termékskála bővítésével. Ez az eredményeken is meglátszik: 2021 április végére elértük a 2020-as év teljes árbevételének 75%-át” - emelte ki Kiss Dániel, a ProtectOne alapítója.
A kullancsok elleni környezetbarát védekezés egyre növekvő tendenciáját igazolják a ProtectOne főbb üzleti statisztikái is: míg eddig a 2020 volt a cég legsikeresebb éve, idén még kiemelkedőbb évet zárhatnak. Az év végére 152 nemzetközi partneren keresztül, 250 000 eladott termékre számíthat 800 millió forintos árbevétel mellett. A cég amerikai leányvállalata is folyamatosan növekszik: 2021 április végére elérték a 2020-as árbevétel 58%-át – 180 459 dollárt –, év végére pedig körülbelül 800 000 dollár árbevételre számítanak.
A Protect One innovatív megoldásokkal küzd a paraziták ellen: a vegyszermentes, környezetbarát kullancs-, bolha- és poratkariasztók ultrahangos hullámokon alapuló technológiával hatékony megoldást jelenthetnek a család minden tagjának, beleértve háziállatokat is. Jelenleg egyetlen termék sincs a piacon, amely a kullancsok ellen képes lenne százszázalékos védelmet biztosítani, azonban az ultrahangos riasztók egyedülállóan vegyszermentesek, hatékonyságukat pedig nemzetközi kutatások eredményei is alátámasztják.
Kapcsolódó cikkek
- Már Horvátországban is 5G-n netezhetnek a Magyar Telekom ügyfelei
- Legújabb ajánlatával az Y és Z generációnak kedvez a Telekom
- Billie Eilishel indult el a Telekom fiatalokat támogató Futureproof projektje
- 21 tehetség 24 óra alatt nyert felvételt a Magyar Telekomhoz
- Privát mobilhálózatok az Ipar 4.0 törekvések szolgálatában
- A Magyar Telekom 2021. első negyedéves eredményei
- Nemzetközi szakmai elismerés a Telekom székháznak
- Az 5G kutatásában működik együtt a Magyar Telekom Csoport és a győri Széchenyi István Egyetem
- Indul a Telekom 24 órás gyakornoki kiválasztása
- Döntések születtek a Magyar Telekom Éves Rendes Közgyűlésén
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.