A hamburgi Digital S-Bahn elnyerte a Német Mobilitási Díjat
Idén a hamburgi Digital S-Bahn a Német Mobilitási Díj nyertese. A Deutsche Bahn és a Siemens Mobility Németország első teljesen automatizált vasútját helyezi üzembe. Hamburg városával együttműködve négy hamburgi S-Bahn vonat digitális vezérléssel fog utasforgalomban üzemelni az októberi ITS Kongresszus alatt. A 2018 óta fejlesztés alatt álló új technológia előnye: Több vonat közlekedhet a meglévő vasútvonalakon nagyobb megbízhatósággal és alacsonyabb energiafogyasztással.
Ronald Pofalla, a DB infrastruktúra vezérigazgatója: „Csak megbízható, célszerű és kényelmes vasúti szolgáltatások nyújtásával tudunk hozzájárulni a klímaváltozás enyhítéséhez. A hamburgi S-Bahn digitalizálásával pontosan ezt tesszük: Jobbá tesszük a vasúti utazást utasaink számára. Nagyon örülök, hogy ezt a projektet a Német Mobilitási Díjjal tüntették ki, és gratulálok a csapatnak a lenyűgöző elkötelezettségükhöz és innovatív szellemükhöz. Az új technológia újabb mérföldkövet jelent a németországi digitális vasút számára, és döntő lépésnek tekinthető a közlekedés terén bekövetkező korszakváltás felé."
Dr. Anjes Tjarks, Hamburg közlekedésért és mobilitási átmenetért felelős szenátora: „Hamburg aktívan támogatja a jövő vasúti közlekedését az innovatív technológiák bevezetésével a Digital S-Bahn kísérleti projektben. A technológia olyan megoldást kínál, amely lehetővé teszi a város S-Bahn hálózatának bővülését. Hosszú távon a teljes hamburgi S-Bahn rendszert szeretnénk ezzel a technológiával felszerelni. A szenátus már most 400 millió eurót fordít az új, digitális technológiával felszerelt vonatokra. Szívből gratulálok a csapatnak lenyűgöző munkájukhoz."
Michael Peter, a Siemens Mobility globális vezérigazgatója: „Nagy örömömre szolgál, hogy a hamburgi Digital S-Bahn nyerte el a Német Mobilitási Díjat. Azzal, hogy Hamburgban sikeres, automatizált tesztüzemet hajtottunk végre az Európai Vonatbefolyásoló Rendszerben (ATO az ETCS-en keresztül), rekordidő alatt fontos mérföldkövet értünk el a német vasúti közlekedés digitalizálásában. Az automatizált vasúti üzemeltetés jelentősen nagyobb járatsűrűséget biztosít és ezáltal nagyobb utaskapacitást tesz lehetővé, javítja a menetrendtervezés stabilitását, és a vezetési profilok optimalizálásával alacsonyabb energiafogyasztást biztosít. Ezzel a projekttel Hamburg úttörő szerepet vállal a digitalizált üzemeltetés terén a német közösségi közlekedésben és a vasúti távolsági közlekedésben."
A projekt a digitalizált vonatüzemet a hamburgi S-Bahn hálózat egy 23 kilométeres vonalán mutatja be. Az első próbaüzemek már sikeresen lezajlottak. Az automatizált rendszer a jövőbeli európai ATO szabványon alapul, amely az egész Európára kiterjedő Európai Vonatbefolyásoló Rendszerrel (ETCS) működik. A forgalmat a vasúti személyzet felügyeli. A projekt 60 millió eurós költségén Hamburg városa, a Siemens Mobility és a Deutsche Bahn osztozik.
Kapcsolódó cikkek
- A Siemens Mobility korszerűsíti Hollandia legnagyobb rendezőpályaudvarát
- Az élénkülő verseny miatt gyors ütemben terjed az automatizáció és a fenntartható gyártás
- Környezetbarát és biztonságos a jövő fűtési technológiája
- Globális megoldás teszi biztonságosabbá az öregedő infrastruktúrákat
- Jelentős megtérülést hoznak a technológiai beruházások
- Az ABB innovatív megoldásaival korszerűsítik a vasúti járműveket Németországban
- Napelemes rendszerek: így spórolhat villanyszámláján velük
- Kárrendezés a technológia uralta jövőben
- Digitalizálással enyhíthető az ivóvízszektorra nehezedő nyomás
- Bővíti kutatási és fejlesztési részlegét a Siemens Mobility
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.