Ennyien neteznek az idősek közül Magyarországon és az EU-ban!
Egyre jobban növekszik a 65 év felettiek körében is az internethasználat az Európai Unió országaiban, hazánk jelenleg a középmezőnyben foglal helyet, derül ki mindez az Eurostat közelmúltban közzétett adataiból. A felmérésben a különböző korcsoportok internetezési szokásait vizsgálták.
A 2020-as év adatait a korábbi évek adatsoraival összehasonlítva megfigyelhető a növekvő tendencia, melyet a COVID-19 járvány kitörése és a válaszlépésként adott lezárások sora tovább erősített, mivel sokan kényszerültek rá, hogy így tartsák a kapcsolatot szeretteikkel, intézzék ügyeiket, vagy éppen szórakoztassák magukat.
2020-ban az EU-ban, a 16-74 év közöttiek 88%-a internetezett az utolsó 3 hónapban, a listavezető Dánia (99%), a sereghajtó pedig Bulgária (70%). Hazánkban ez az arány 85%, ami kicsivel marad el az uniós átlagtól.
A környező országok közül Szlovákia (90%), Csehország, Ausztria (88%) és Szlovénia (87%) jár előttünk, míg Horvátország, Szerbia és Románia (78%) e tekintetben elmarad tőlünk. – írja a Picup.hu
A 65 év feletti korosztályt vizsgálva, sokkal nagyobb különbségek tapasztalhatók az egyes országok között. Az uniós átlag 61%, ezt jelentősen meghaladja az időskorú internetezők aránya Dániában (94%), Luxemburgban és Svédországban (91%) valamint Hollandiában (90%). A lista végén Bulgáriát (25%), Horvátországot (28%) és Görögországot (33%) találjuk.
Magyarország elmarad valamelyest az uniós átlagtól (53%), az előző évhez képest (41%) azonban jelentős javulás tapasztalható. A szomszédos országok közül Szlovákiában (58%) és Ausztriában (57%), valamivel magasabb, míg Szlovéniában (51%), Szerbiában (50%) és Romániában (40%) alacsonyabb a 65 év feletti internetezők aránya.
Az elmúlt napokban számolt be kutatásának eredményeiről az NMHH, mely a hazai internethasználatot vizsgálta. Az országosan reprezentatív mintavétellel készült felmérés rámutatott, hogy legkevésbé a szegényebb háztartásokban használják az internetet, valamint hogy a végzettség és az életkor is befolyásolja az internethasználatot.
Az NMHH felmérése szerint, hazánkban negyvenéves életkor alatt már szinte mindenki internetezik, a 70 éven felülieknek viszont csak a 30%-a, ami egybevág az Eurostat adataival.
Képek forrása: Pixabay.com; Picup.hu
Kapcsolódó cikkek
- NMHH-kutatás: miért nem internetezik mindenki?
- Zaklatás, szexualitás, titkolózás – a tinik élete a neten
- Egyre többet fizetünk a sztárokért az interneten
- Ezek a brandek nyerték meg az internetezőket tavaly
- Új innovációkat mutatott be a Cisco
- A koronavírus-vakcinák mellékhatásai érdeklik legjobban a magyar internetezőket
- Együttműködik a Vantage Towers és az Antenna Hungária
- Ráerősített az online sérelmekre az otthonülés
- Türelmesebbé tette az embereket a kibertérben a járvány
- Családok és adatok veszélyben
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.