70 százalékkal bővítette szezonális raktárait a MediaMarkt a Black Friday-ra

forrás: Prím Online, 2021. november 3. 09:55

Raktárai bővítésével és automatizálásával, az árukészlet hónapok óta tartó felhalmozásával, és további kiszállító partnerek szerződtetésével készül a MediaMarkt a kiskereskedelem legnagyobb próbatételére. Úgy számolnak, hogy a Black Friday-tól karácsonyig terjedő időszakban a szokásos forgalom mintegy háromszorosát kell kiszolgálniuk. A MediaMarkt felkészült a megnövekvő vásárlói érdeklődésre, ugyanakkor azt javasolják, hogy aki idén futár útján várja a karácsonyi ajándékot, az rendelje meg azt legkésőbb december 20-ig.

Olyan időszakokban, mint például a Black Friday vagy a karácsony, a kiskereskedelmi szektor forgalma a többszörösére emelkedik. A Black Friday-akciók évről évre sok százezer vásárlót mozgatnak meg, akik több tízmilliárdos nagyságrendben költenek; a MediaMarktnál az idei évben ugyanakkor úgy készültek, hogy akár egy háromszoros forgalmi csúccsal is késedelem nélkül meg tudjanak birkózni. Az árukészletek feltöltése nyár óta tart, a vállalat 70%-kal bővítette raktárkapacitását, hogy legyen hely a termékek felhalmozására. „Idén sokan tartanak áruhiánytól, mert a pandémia miatt akadozott az áruellátás, az alkatrészutánpótlás; mi csak meglévő készletre hirdetünk akciót, olyan ajánlatokat kínálunk, amit a vállalt szállítási határidővel ki is tudunk szolgálni" - mondta Szilágyi Gábor, a MediaMarkt ügyvezetője.

 

A szakember szerint ugyanis Black Friday kapcsán még mindig a kiszállítás bizonytalansága miatt aggódnak a legtöbben Magyarországon. A MediaMarkt elmúlt években elvégzett kutatásaiból kiderült, hogy évről évre egyre többen vannak azok, akik ebben az időszakban vásárolják meg a karácsonyi ajándékokat, nekik pedig rendkívül fontos, hogy a családtagnak, barátnak vagy kollégának szánt műszaki termék időben érkezzen a fa alá. 

 

 

Az elektronikai áruházlánc vezetője szerint ehhez két feltételnek kell egyszerre teljesülnie: gyors árumozgatás a raktárakban, valamint a kiszállítási kapacitás hozzáigazítása a megnövekedett igényekhez. Ebben az időszakban a forgalom akár háromszorosa is lehet egy átlagos időszakban tapasztaltnak. A kiszállítások fele-fele arányban Pest megyébe, illetve az ország más területeire irányulnak az év végi akciós időszakban. Azt, hogy honnan szállítják ki az árut, tehát a központi raktárból vagy az áruházakból, azt a szállítási megrendelések alapján döntik el.

 

Szilágyi beszámolt róla, hogy a tavaly elindult fejlesztéseknek köszönhetően mára feleannyi idő alatt tudják az online megvásárolt árucikkeket szállításra előkészíteni a raktárból. Ennek titka a fejlesztés, pl. az automatizálás, amivel jelentősen tudtak gyorsítani a folyamataikon. A szűk keresztmetszetet a kiszállítást végző partnerek, vállalkozások száma jelentheti, de aki időben lépett, Szilágyi szerint ezen a téren is jelentős kapacitásokat tudott bevonni az év végére. 

 

„Meghatároztunk sarokszámokat és a megrendelésszám alapján adott esetben már vásárláskor jelezni tudjuk, hogy az 1-5 vagy 1-7 napon belüli szállítási határidőt vállalunk” – állítja Szilágyi. – „Fontos, hogy kiszámítható a rendszerünk, ha valamit megígérünk, azt teljesítjük, hogy az árucikk időben megérkezzen a vásárlóhoz.” A szakember figyelmeztet ugyanakkor, hogy aki a fa alá választ műszaki cikket, annak érdemes december 20-ig megrendelni a kiszállítást, akinek nem sikerült, az sem baj, hisz áruházaik még december 24-én is nyitva lesznek. 

Kulcsszavak: Black Friday Media Markt

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet

A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél. 

2024. november 21. 20:54

Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál

A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról. 

2024. november 21. 19:31

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01