Kiváló ötletekkel indult az ország egyik leginnovatívabb startup versenye
Lezárult az országos Ideathon 4.0 by K&H verseny első fordulója: a hétvégén volt az első győri megmérettetés, amelyen a FoxToy gyerekjátékok cseréjét IT logisztikai módon támogató platformjának pályázata lett a befutó. Az Ideathon 4.0 by K&H célja, hogy a csapatok az innovációra és a fenntarthatóságra fókuszáló bankoláson túli szolgáltatásokra tegyenek javaslatokat.
A hétvégén negyedik alkalommal rendezték meg az Ideathon 4.0. by K&H ötletversenyt Győrben, amely az országos ötletbörze első fordulója volt. Az eseménysorozat az innovációra, a fenntarthatóságra és a bankoláson túli szolgáltatásokra koncentrál, de más területekre is kidolgozhattak szolgáltatásokat a csapatok.
A győri fordulóban kiváló ötletekkel találkozott a zsűri
A FoxToy csapat a fenntarthatóság jegyében IT logisztikai platformot mutatott be, ahol a megunt, felhalmozott gyerekjátékok könnyedén új gazdára találhatnak. Az E-kórelőzmény pályázata a kórtörténet digitalizálásáért, átláthatóbbá tételéért hozna létre applikációt orvosok számára, a MoneyMonkey pedig a pénzügyi tudatosságot támogató kártyajátékban látna fantáziát. A Start it @K&H különdíjat a Milestone nevű csapat nyerte, mely a pénzügyi tudatosság témájában rukkolt elő egy megoldással. A csapat tervezett applikációja egy banki apphoz kapcsolódna, mely segítségével előre meghatározott célokban segítene, hogy pénzügyileg tudatosabban, egyszerűbben és gyorsabban érhessük azt el, heti megtakarítással úgy, hogy folyamatosan vizsgálja és elemzi a kiadásokat.
“Azért lett az innováció, a fenntarthatóság és a bankoláson túli szolgáltatás az idei verseny témája, mert a K&H stratégiájában ezek a területek is a fókuszban vannak. Célunk, hogy a pénzügyeinket és azok intézését is jövőbiztossá tegyük” – emelte ki Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője. A győri fordulóról szólva a szakember hozzátette: “Kiváló pályamunkák érkeztek, a legjobbakat pedig érdemes lehet továbbgondolni és működőképes vállalkozássá alakítani. A sikeres vállalkozást nem csak az üzleti eredményei határozzák meg, hanem az is, ahogyan hozzájárul a közösség igényeihez.” – árulta el Németh Balázs.
„Egy sikeres, új vállalkozás alapja a versenyképes ötlet megtalálása. Ebben, a nulladik lépésben igyekszünk minden támogatást megadni ahhoz, hogy a kiindulási probléma vajon tényleg kellően fájdalmas pontra tapint-e rá. Ha a kezdeti hipotéziseinket sikerül alátámasztani, akkor már lehet megoldási koncepciókat gyártani. Az Ideathon ötletgazdái és résztvevői pontosan innen indultak és 48 óra leforgása alatt végigjárták a problémakutatás, ötletgyártás és prototípus építés szakaszait, mely eredményeit végül szakértő zsűri előtt prezentálták is. Az Ideathon alapítójaként hiszek abban, hogy a kezdetleges ötletekkel rendelkező startupperek számára is teret és eszközöket kell biztosítanunk ahhoz, hogy megerősödhessenek és a helyes utat megtalálva a jövő nagy vállalkozásaivá fejlődhessenek.” – erősített rá Molnár Pál, az Ideathon alapítója és főszervezője.
Az Ideathon 4.0 by K&H folytatódik: a második és harmadik körben, 2022-ben egy online eseménysorozat indul, ahol az ötletek alapján a csapatok megismerkedhetnek a piackutatással, üzleti modell építéssel is, illetve a konkrét ötletkidolgozás után befektetők előtt is bemutathatják elképzeléseiket és a tervek üzleti oldalát is megvizsgálja a zsűri.
Kapcsolódó cikkek
- Ideathon 4.0: fókuszban a pénzügyi innováció és a fenntarthatóság
- Zöldre váltanak? – most még így takarékoskodnak a fiatalok
- Négy korai fázisú vállalkozással bővül várhatóan az OXO csoport portfóliója
- K&H: mikor veszik át a „kockásfüzet” szerepét a személyi pénzügyi menedzsment alkalmazások?
- Egyszerű ötletek taroltak a RESTART2021-en
- Elindult a K&H Vigyázz, kész, pénz! vetélkedő
- Az amerikai befektetők egyre inkább érdeklődnek a magyar startupok iránt
- K&H: újabb, menő fizetési megoldás a mindennapokra
- Apple dokkoló, óvodai fejlesztőprogram és vegán smartfood az iPonNovation győztesei között
- Egyetemről a világpiacra
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.