A home office átka – ezért megterhelő az összezártság még a legnagyobb szerelemben is
Először jól hangzott, hogy mostantól sülve – főve, de ahogy telnek a hónapok, egyre nehézkesebbé válhat az állandó együttlét, a végtelennek tűnő home office.
Az elmúlt időszak egyik fontos változása és újdonsága a gyakoribb home office lehetőség. Számos előnye van az otthoni munkának, de új kihívás elé is tudja állítani a friss párokat, vagy kipróbált házasságokat is. Rácz Anna Zsófia (RAZS) pszichológus hívja fel a figyelmet a legfontosabbakra
Határok
Fizikailag és pszichésen is nehéz tartani a határokat, ha a párok reggeltől estig együtt vannak. Ha már egymás mellett ülünk, miért ne beszélnénk meg a hétvégi programot délelőtt 10-kor? Azért, mert kizökkent, vagy mert a másik éppen dolgozni próbál.
„A határok betartásának egyik kulcs eleme a tisztelet” – hívja fel a figyelmet Rácz Anna Zsófia. „Tiszteljük-e a másik munkáját, munkaidejét, én idejét, vagy saját közlési és kontaktus igényeink irányítják a tetteinket. Amennyiben várhatóan hosszabb ideig tart az otthoni közös munka, érdemes lefektetni néhány alapelvet (munkaidősáv, saját munkaállomás, stb.), és kölcsönösen megegyezni ezek betartásában, egy képzeletbeli szerződés keretében” – javasolja a pszichológus.
Valódi beszélgetések
Az egymás mellett töltött napok során folyamatos a kontaktus és az események közvetítése. Ez történt a meetingen, azt mondta a főnököm, ilyen nagy sikert értem el, olyan nagy kudarc ért. A nap végére nem sok újdonság marad, a „Milyen napod volt?” kérdés gyakorlatilag értelmét veszti és hamar mély hallgatások közepette találhatja magát a pár.
„Ha környezetváltozás híján kevés új inger ér, érdemes egy kicsit tudatosan felrázni magunkat. Egy – egy külön töltött séta, bevásárlás, vagy egyedül megnézett film is új beszélgetéseket inspirálhat, és már néhány óra egyedül- vagy mássallét után is üdítő lesz az újralátás élménye” – mondja a szakértő
Jótékony titkok
A titokzatosság a friss szerelem egyik izgalmas fűszere lehet. Aztán jön az összeköltözés, az erősebb bizalom, egyre többet látnak egymásból a párok, a titkokból pedig egyre kevesebb lesz. Pláne, ha már dolgozni sem járnak el külön – külön. Nincs csinos ing, nincs kiskosztüm, nincs smink, ékszer, parfüm, csipke, nyakkendő, ahogy nincs ártatlan bók a kollégáktól vagy a portástól. Először nagyon kényelmesnek tűnhetnek a mackónadrágos hétköznapok, de később nehéz lehet visszacsempészni az izgalmat a kapcsolatba.
„Legalább néha adjuk meg a módját” – javasolja Rácz Anna Zsófia. ”Először talán kissé nevetségesnek tűnhet otthon kiöltözni, de igazán jól fog esni a párunknak, ha látja, hogy tetszeni akarunk neki. Fontos, hogy képesek legyünk egymást elfogadni rosszabb formában is persze, de figyeljünk rá, hogy ne éljünk vissza ezzel. Az is jótékony lehet, ha a munka idejére lehetőség szerint magunkra zárjuk az ajtót és teret hagyunk a másik fantáziájának a munkaénünkkel kapcsolatban” – tette hozzá.
Forrás: https://munkaeropiac.eu/karrier/home-office-munka-maganelet-pszichologia/
Szerző: B.B. – Fotó: Envato
Kapcsolódó cikkek
- Így lehet építeni a nemek közötti különbségekre a munkahelyeken
- Az agyamra mész! – legidegesítőbb szokások az irodában
- A legjobb munkatársait veszítheti el az a cég, aki nem biztosít home office-t
- Covid 4. hullám és az üzletmenet folytonosság kérdései
- Profin Zoom-olunk, de elég ez nekünk?
- Mivel vonzhatod a cégedhez a Z generációt?
- A távmunkában dolgozók többsége később is szeretne otthonról dolgozni
- A munkavállalók 84%-a hibrid munkavégzést szeretne
- Jól vizsgáztak eddig a pandémia alatt a magyar IT vezetők
- Ezek voltak a home office évének slágertermékei
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.