Ezek a legérdekesebb 2021-es futársztorik
Töretlen népszerűségnek örvend a futárkodás, amelyet mi sem bizonyít jobban, mint hogy az előző két évben megnégyszereződött a rugalmas munkavégzést választó foodpandás futárpartnerek száma. A vállalat legtöbb szerződött futárpartnere a 18-29 év közötti korosztályból kerül ki, de széles a skála - 18 és 74 év között szinte bármilyen korú futár csengethet azoknál, akik ételt, élelmiszert vagy egyéb terméket rendelnek házhoz a foodpandától. Blaumann Debóra, a cég marketingigazgatója szerint a többség a rugalmasság és a juttatások miatt kezd el házhoz szállítani, de vannak, akiket a sport és a megtett kilométerek, másokat a változatos munkakörnyezet, a közösséghez tartozás vagy a felhasználókkal való kapcsolat motivál. A cég összeszedte a tavalyi év legextrémebb futársztorijait.
Az elmúlt két évben részben a járványügyi helyzetnek köszönhetően is nagyobb figyelem hárult azokra a futárokra, akik akkor is talpon voltak, amikor a magyarok többsége alig tette ki a lábát otthonról. Ők azok, akikre mindig számíthatunk, hiszen, ha esik, ha fúj, ők kint vannak az utakon és róják a kilométereket. Ők a mi hétköznapi hőseink, és szerencsére egyre több van belőlük a foodpandánál. Most összeszedte a vállalat a legérdekesebb számokat, sztorikat, amelyek a futárpartnereik mindennapjait mutatják be.
Százból egy futár 65 éven felüli
Ha valakit megkérdezünk, hogy hogyan írna le egy futárt, szinte biztos, hogy a legtöbben fiatal férfiakat említenének. És bár valóban, a foodpandánál a futárok fele 18-29 év közötti férfiak közül kerül ki, a vállalat több, mint 4000 futárpartnerének 16 %-a nő, akik kiegészítő keresetként, iskola mellett, vagy éppen a bölcsis beszoktatás időszakában választják a futárkodást. De a skála 18 és 74 éves kor között egyébként is nagyon vegyes. Százból egy futár 65 éven felüli, és nyugdíjkiegészítésként futárkodik, ráadásul a foodpandánál nagyon megbecsülik őket, hiszen az idősebb korosztályról egytől egyig elmondható, hogy pontosak és megbízhatóak. A jó munkaerő toborzása pedig kiemelten fontos a gyorskereskedelem hazai éllovasának számító foodpandának, hiszen céljuk, hogy bármit kiszállítsanak, amire az embereknek szüksége lehet és elfér egy hátizsákban.
Napi 40 kilométer a minimum, de van, aki akár 100-at is leteker
Persze a futárkodás nem mindenkinek kiegészítő kereset. Vannak olyan futárpartnerek a cégnél, akik a foodpanda kiszállítás indulása óta, csaknem 4 éve, heti sok órában futárkodnak, hiszen akik komolyan veszik a feladatot, azok számára kiemelt kereseti lehetőséget jelenthet ez a foglalkozás. Persze ehhez sokat, és sokszor megfeszített tempóban kell dolgozni. A legtöbb futár minimum napi 40 kilométert teker vagy vezet, de a napi 100 kilométer sem ritka, autóval pedig ennél több is könnyen összejön. Nem véletlen, hogy van olyan futár, akinek ez a munka teljesen megváltoztatta az életét: egészségtudatossá vált, rengeteg súlyfeleslegtől szabadult meg, és már el sem tudná képzelni a mindennapokat a letekert több tucat kilométer nélkül.
Három perc alatt ért célba a leggyorsabb rendelés
Olyan is előfordul, hogy egy műszaki hiba vagy durrdefekt miatt improvizálnak a futárok, akiknek az elhivatottságát mi sem jelzi jobban, hogy egy-egy ilyen alkalommal még gyalog is folytatják a kiszállítást, hogy a náluk lévő rendelések célba érjenek. Néha viszont minden összejön: a tavalyi évben a leggyorsabb foodpanda rendelés 184 másodperc alatt jutott el Zuglóban étteremtől-házig. A foodpanda kiszállítással házhoz vitt rendelések egyébként 2021-ben átlagosan kevesebb mint 31 perc alatt értek célba. A rekordoknál maradva, a legtöbb címre kiszálló foodpanda futár összesen 13.211 rendelést kézbesített tavaly, az egy óra alatt teljesített rekord pedig 10 cím volt múlt évben.
Köszönetként bulimeghívás, energiaital és csoki
Bár a futárkodás jól fizet, sokszor a megrendelők elismerései még többet jelentenek a futárpartnerek számára. “A borravalónak természetesen mindenki örül, de sokszor még szívet melengetőbb, amikor például energiaitallal vagy csokiszelettel köszönik meg a futáraink munkáját. A hálának ez a formája nem csak személyesebb, de azonnali üzemanyagként is szolgál a több ezer kalóriát letekerő bringásnak. Futáraink részei a város és a helyi közösségek szövetének, és sokszor tapasztaljuk, hogy már-már ismerősként, barátként tekintenek rájuk megrendelőink, hiszen sokszor ugyanaz a futár viszi az “életmentő” ebédet vagy vacsorát. Futárpartnereink nem csak a kiszállítás során megbízhatóak, hanem utána is. Nem egy, a bulvársajtó előtt sem ismert románcot fedeztek már fel azáltal, hogy két hírességnek azonos címre szállítottak ki, de a titkot őrzik azóta is. Hallottunk már olyat, hogy egy futárpartnerünket házibuliba invitálták, amikor megtudták, hogy éppen lejár a műszakja. Szintén kedves történet ismétlődik meg rendszeresen egy belvárosi társasházban, ahol a liftből kiszállva egy kutya várja a futárokat, és őt kell követni a rendeléssel a zegzugos folyosón a helyes ajtóig” - meséli Blaumann Debóra, a foodpanda marketingigazgatója, aki azt is elmondta, hogy amióta megjelentek a foodpandás futárok az utcákon, több tucat rajongói levelet kaptak már gyerekektől, akik otthon is futárosat játszanak, vagy annak készülnek beöltözni farsangkor.
Csapatszellem és támogatás is motiválja a mindennapokat
Sokak számára a futárkodás egyet jelent a közösséghez tartozással. Hiszen annak ellenére, hogy a több, mint 4000 foodpandával szerződött futárpartner egyéni vállalkozó, nagyon összetartó a társaság. Ezt erősíti például a futárkapitányok rendszere is. Csatlakozásukkor minden futárpartnert azonnal összekötnek egy futárkapitánnyal, akik akár napi szinten tartják velük a kapcsolatot, figyelemmel kísérik munkájukat és tanácsaikkal, visszajelzéseikkel segítik őket. Ők azok, akik területi szinten kiemelt szóvivők és szócsövek a futárok felé és vissza.
A futárok a gyorskereskedelem fejlődésének motorjai, a foodpanda pedig minden rendelkezésre álló eszközzel igyekszik támogatni őket. A 2020 márciusa óta elérhető Foodpanda Futártámogatási Program keretében például azon futárpartnereknek nyújtanak pénzügyi támogatást, akik megbetegednek a koronavírussal, és/vagy házi karanténba kényszerülnek, és így nem dolgozhatnak.
Sokan talán úgy gondolnak a futárkodásra, mint egy kiegészítő munkára, amivel jól lehet keresni, ennél azonban sokkal több, ahogyan azt a fentiek is bizonyítják. A futárok nap, mint nap többezer ember életét könnyítik meg, hiszen a foodpanda rendelések nemcsak időt spórolnak a megrendelőknek, de sokszor a legfontosabb pillanatokban segítenek az azonnali kiszállítással. Ők valóban a mi hétköznapi hőseink.
Kapcsolódó cikkek
- Így rendeltünk SZÉP-kártyával 2021-ben
- Hamarosan foodpanda lesz a NetPincérből
- A foodpanda kezében a NetPincér
- foodpanda – az ételrendelések jelentős része mobileszközről érkezik
- Az orosz piac legnagyobb szereplőjét vásárolta fel a foodpanda
- Tech startup-díjat kapott a foodpanda
- Egyre népszerűbb a foodpanda mobilalkalmazása
- Tovább tart a foodpanda VB kvíz játéka
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.