Médiatanács: több mint 127 millió forintból készülhetnek televíziós műsorok
Hír-, közéleti és kulturális magazinműsorok gyártására összesen 127,25 millió forintot nyertek el helyi és körzeti televíziók a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsának legutóbbi ülésén hozott döntése szerint. A grémium nyertest hirdetett a Szeged 87,9 MHz rádiós médiaszolgáltatási lehetőség használatára kiírt pályázati eljárásban és elvégezte a Budapest 92,9 MHz pályázati eljárásban benyújtott ajánlatok alaki vizsgálatát. A testület egy a 2021 második félévének termékmegjelenítéséről szóló dokumentumot is elfogadott.
Hírműsorok, közéleti és kulturális magazinműsorok kapnak támogatást
Nyerteseket hirdetett a Médiatanács a helyi és körzeti televízióknak szóló támogatási programjában a hírműsorok, közéleti és kulturális magazinműsorok készítését támogató pályázat negyedik fordulójában. Huszonöt televíziós pályázat mintegy 127,25 millió forint támogatást kap. A szegedi TISZApART Televízió, a mohácsi Csele TV, a Putnok Városi Televízió, a sárvári Trió TV Dunántúl és a budapesti TV 10 közéleti magazinokat gyárthat az elnyert összegből. Hírműsorokat készíthet a TV Szentendre, a Győr + Televízió, a Miskolc Televízió, a Fehérvár Televízió és a Tatai Televízió, a Somogy TV, a DSTV Dunaújváros Televízió, a Ceglédi TV és a Pannon Televízió. A Veszprém TV, a Szombathelyi Televízió, a Körös Televízió Szarvas, a Makó Városi TV, a Szarvasi Televízió, a Pécs TV, az Ózdi Városi Televízió, a Mezőtúri Városi Televízió, a DSTV Dunaújváros Televízió, a Kiskőrös Televízió és a Tolnatáj Televízió kulturális magazinműsorok készítésére pályázott sikerrel.
Rádiós pályázatokkal kapcsolatos döntések
A körzeti vételkörzetű Szeged 87,9 MHz médiaszolgáltatási lehetőség kereskedelmi jellegű használatára kiírt pályázati eljárás nyertese az egyedüli pályázó Radio Plus Kft. lett. A testület elvégezte a Budapest 92,9 MHz körzeti vételkörzetű médiaszolgáltatási lehetőség közösségi jellegű használatára kiírt pályázati eljárásban benyújtott pályázati ajánlatok alaki vizsgálatát, és mindkét pályázót, azaz a Közösségi Rádiózásért Egyesületet és a Klubrádió Zrt.-t is pályázati nyilvántartásba vette.
A pandémia miatt tovább csökkentek a termékmegjelenítések
A Médiatanács elfogadta a legfrissebb, termékmegjelenítéseket vizsgáló tanulmányt, amely a két országos kereskedelmi televízió, az RTL Klub és a TV2 2021 második félévében sugárzott saját gyártású műsorait elemezte. A hat hónap alatt 2141-féle márkát hirdettek így. Az Aldi szerepelt a legtöbbet 1010 esettel, nagyjából annyiszor, mint az őt követő négy márka – Toyota (323), Electrolux (270), Hell Energy (231) és Champic (211) – együttesen.
Összesen 12 715 termékmegjelenítés szerepelt az RTL Klubon és a TV2-n, ami 25 százalékkal kevesebb a 2020 azonos időszakában regisztráltakhoz képest (17 675). Míg a TV2-nél 13 százalékos növekedés történt, az RTL Klubnál 39 százalékkal csökkent az ilyen típusú műsorok mértéke. 2019-hez viszonyítva az RTL Klubnál több mint 50 százalékos esés figyelhető meg, míg a TV2-nél csupán 2 százalékos a növekedés, összesen pedig 37,8 százalékos a csökkenés. Ennek továbbra is legfőbb oka a koronavírus-járvány következtében kialakult műsorstruktúra-változás lehet: a saját készítésű műsorszámok forgatása nehézkes maradt, a gazdasági változások miatt nem lett több a hirdető sem.
A legtöbb hirdetés – 3056 eset – az RTL Klub Reggeli című műsorához kapcsolódott, amit a Fókusz (1051) és A konyhafőnök VIP (645) követett. A TV2 legtöbb termékmegjelenítéses műsora, a Mokka (a Mokkacinoval) (852) a harmadik helyet szerezte meg, míg tavaly ugyanekkor csak a nyolcadik volt. A legtöbb hirdetés az élelmiszer (2684), a szolgáltatás (1686) és a kereskedelmi (1486) szektorokhoz kötődött.
A tanulmányban a virtuális reklámokat is vizsgálta a hatóság. Az év második félévében összesen 550 ilyen virtuális reklámot adtak le: 25-öt az RTL Klubon és 525-ot a TV2-n. Míg előbbinél csak a Fókusz című műsorban jelentek meg, utóbbinál több mint 13 műsorban bukkantak fel, és leggyakrabban a Mokka, a Ninja Warrior és a Séfek séfe című adásokban. Az ilyen reklámokat ritkaságuk és az újszerűségük ellenére egyelőre könnyen megjegyzik az emberek, de fogadtatásuk egyértelműen negatív. A teljes tanulmány elérhető a hatóság honlapján.
Kapcsolódó cikkek
- Médiatanács: 360 millió forintos keretösszeggel pályázhatnak rádiók
- Támogatást kapnak rádiók és televíziók műsorkészítésre és üzemeltetésre
- Leginkább mobilról olvasunk híreket
- A rádiós szolgáltatók elégedettek a Médiatanács támogatási programjával
- Médiatanács: 16,5 millió forint műszaki támogatás közösségi rádióknak és televízióknak
- Idén utoljára ült össze a Médiatanács
- Közel 125 millió forintból készülhetnek televíziós műsorok
- Jövőre is közel másfél milliárd forinthoz juthatnak a médiaszolgáltatók Médiatanács-támogatásokból
- Burkolt tévéreklámok miatt figyelmeztetett a Médiatanács
- Négy rádiós pályázaton hirdetett nyerteseket a Médiatanács
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Az LG 2025-ös QNED evo termékcsaládja jelentős technológiai fejlődésen ment át
Az LG Electronics (LG) bemutatja a megújult, 2025-ös QNED evo termékcsaládját egy újonnan szabadalmaztatott, széles színskálát biztosító technológiával. A készülékek valódi 4K felbontású képet és akár 144 Hz*-es képfrissítési rátát tesznek lehetővé vezeték nélküli kapcsolódással, ultraalacsony késleltetéssel. Emellett a széria tagjai továbbfejlesztett mesterséges intelligencia alapú kép- és hangfeldolgozást, és személyre szabhatóságot biztosítanak a webOS 25-ön keresztül.