Médiatanács: több mint 127 millió forintból készülhetnek televíziós műsorok
Hír-, közéleti és kulturális magazinműsorok gyártására összesen 127,25 millió forintot nyertek el helyi és körzeti televíziók a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsának legutóbbi ülésén hozott döntése szerint. A grémium nyertest hirdetett a Szeged 87,9 MHz rádiós médiaszolgáltatási lehetőség használatára kiírt pályázati eljárásban és elvégezte a Budapest 92,9 MHz pályázati eljárásban benyújtott ajánlatok alaki vizsgálatát. A testület egy a 2021 második félévének termékmegjelenítéséről szóló dokumentumot is elfogadott.
Hírműsorok, közéleti és kulturális magazinműsorok kapnak támogatást
Nyerteseket hirdetett a Médiatanács a helyi és körzeti televízióknak szóló támogatási programjában a hírműsorok, közéleti és kulturális magazinműsorok készítését támogató pályázat negyedik fordulójában. Huszonöt televíziós pályázat mintegy 127,25 millió forint támogatást kap. A szegedi TISZApART Televízió, a mohácsi Csele TV, a Putnok Városi Televízió, a sárvári Trió TV Dunántúl és a budapesti TV 10 közéleti magazinokat gyárthat az elnyert összegből. Hírműsorokat készíthet a TV Szentendre, a Győr + Televízió, a Miskolc Televízió, a Fehérvár Televízió és a Tatai Televízió, a Somogy TV, a DSTV Dunaújváros Televízió, a Ceglédi TV és a Pannon Televízió. A Veszprém TV, a Szombathelyi Televízió, a Körös Televízió Szarvas, a Makó Városi TV, a Szarvasi Televízió, a Pécs TV, az Ózdi Városi Televízió, a Mezőtúri Városi Televízió, a DSTV Dunaújváros Televízió, a Kiskőrös Televízió és a Tolnatáj Televízió kulturális magazinműsorok készítésére pályázott sikerrel.
Rádiós pályázatokkal kapcsolatos döntések
A körzeti vételkörzetű Szeged 87,9 MHz médiaszolgáltatási lehetőség kereskedelmi jellegű használatára kiírt pályázati eljárás nyertese az egyedüli pályázó Radio Plus Kft. lett. A testület elvégezte a Budapest 92,9 MHz körzeti vételkörzetű médiaszolgáltatási lehetőség közösségi jellegű használatára kiírt pályázati eljárásban benyújtott pályázati ajánlatok alaki vizsgálatát, és mindkét pályázót, azaz a Közösségi Rádiózásért Egyesületet és a Klubrádió Zrt.-t is pályázati nyilvántartásba vette.
A pandémia miatt tovább csökkentek a termékmegjelenítések
A Médiatanács elfogadta a legfrissebb, termékmegjelenítéseket vizsgáló tanulmányt, amely a két országos kereskedelmi televízió, az RTL Klub és a TV2 2021 második félévében sugárzott saját gyártású műsorait elemezte. A hat hónap alatt 2141-féle márkát hirdettek így. Az Aldi szerepelt a legtöbbet 1010 esettel, nagyjából annyiszor, mint az őt követő négy márka – Toyota (323), Electrolux (270), Hell Energy (231) és Champic (211) – együttesen.
Összesen 12 715 termékmegjelenítés szerepelt az RTL Klubon és a TV2-n, ami 25 százalékkal kevesebb a 2020 azonos időszakában regisztráltakhoz képest (17 675). Míg a TV2-nél 13 százalékos növekedés történt, az RTL Klubnál 39 százalékkal csökkent az ilyen típusú műsorok mértéke. 2019-hez viszonyítva az RTL Klubnál több mint 50 százalékos esés figyelhető meg, míg a TV2-nél csupán 2 százalékos a növekedés, összesen pedig 37,8 százalékos a csökkenés. Ennek továbbra is legfőbb oka a koronavírus-járvány következtében kialakult műsorstruktúra-változás lehet: a saját készítésű műsorszámok forgatása nehézkes maradt, a gazdasági változások miatt nem lett több a hirdető sem.
A legtöbb hirdetés – 3056 eset – az RTL Klub Reggeli című műsorához kapcsolódott, amit a Fókusz (1051) és A konyhafőnök VIP (645) követett. A TV2 legtöbb termékmegjelenítéses műsora, a Mokka (a Mokkacinoval) (852) a harmadik helyet szerezte meg, míg tavaly ugyanekkor csak a nyolcadik volt. A legtöbb hirdetés az élelmiszer (2684), a szolgáltatás (1686) és a kereskedelmi (1486) szektorokhoz kötődött.
A tanulmányban a virtuális reklámokat is vizsgálta a hatóság. Az év második félévében összesen 550 ilyen virtuális reklámot adtak le: 25-öt az RTL Klubon és 525-ot a TV2-n. Míg előbbinél csak a Fókusz című műsorban jelentek meg, utóbbinál több mint 13 műsorban bukkantak fel, és leggyakrabban a Mokka, a Ninja Warrior és a Séfek séfe című adásokban. Az ilyen reklámokat ritkaságuk és az újszerűségük ellenére egyelőre könnyen megjegyzik az emberek, de fogadtatásuk egyértelműen negatív. A teljes tanulmány elérhető a hatóság honlapján.
Kapcsolódó cikkek
- Médiatanács: 360 millió forintos keretösszeggel pályázhatnak rádiók
- Támogatást kapnak rádiók és televíziók műsorkészítésre és üzemeltetésre
- Leginkább mobilról olvasunk híreket
- A rádiós szolgáltatók elégedettek a Médiatanács támogatási programjával
- Médiatanács: 16,5 millió forint műszaki támogatás közösségi rádióknak és televízióknak
- Idén utoljára ült össze a Médiatanács
- Közel 125 millió forintból készülhetnek televíziós műsorok
- Jövőre is közel másfél milliárd forinthoz juthatnak a médiaszolgáltatók Médiatanács-támogatásokból
- Burkolt tévéreklámok miatt figyelmeztetett a Médiatanács
- Négy rádiós pályázaton hirdetett nyerteseket a Médiatanács
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.