A magyar startupok is szívesen használják ugródeszkának Bécset
Az osztrák főváros 2014-ben indította el nemzetközi startupoknak szóló csomagját, a Vienna Startup Package-et. Azóta 104 országból csaknem 1.400 vállalkozás jelentkezett a programba. Magyarországról eddig 53 cég pályázott, amivel az első tíz ország között van.
A koronavírus-járvány ellenére is töretlen népszerűségnek örvendett 2021-ben a Vienna Startup Package, 37 országból 118 vállalkozás jelentkezett rá. A programot azért dolgozta ki az osztrák főváros, hogy a világ különböző pontjairól érkező startupok megismerhessék a bécsi startup ökoszisztémát és az osztrák főváros előnyeit mint gazdasági telephely. A program 2014-es elindítása óta 104 országból 1.381 vállalkozás jelentkezett rá, legtöbben Nagy-Britanniából (103), Romániából (68) és Izraelből (61). Népszerű a program a délkelet- és keleteurópai országok körében is, az elmúlt nyolc év során ebből a régióból 449 startup pályázott. A Vienna Startup Package sok magyar vállalkozást is vonz, 2014 óta 53 startup jelentkezett rá, amivel Magyarország az első tíz ország között van.
Míg a programot lebonyolító Bécsi Gazdasági Ügynökség eddig 10-10 kiválasztott jelentkezőt fogadott tavasszal illetve ősszel, tavaly újítottak, és egyszerre hívták meg a 20 nyertes pályázót. Méghozzá tavasszal, az első alkalommal megrendezett ViennaUP startup fesztivállal egy időben. A fesztivál annyira sikeresnek bizonyult, hogy 60 országból 25 ezren vettek rajta részt és ezzel egyből Európa legnagyobb digitális startup rendezvénye lett.
2021 tavasza újabb mérföldkövet hozott az osztrák főváros startup világának: a Bitpanda és a GoStudent ekkor váltak unikornis startuppá, vagyis ekkor haladta meg értékük az 1 milliárd dollárt. A Bécsi Gazdasági Ügynökség ősszel megkezdte az együttműködést a Dealroommal, amely Európa vezető adatplatformja, ha startupokról és feltörekvő cégekről van szó. Ezzel a lépéssel tovább növelték a bécsi startup szcéna láthatóságát a világban.
A Bécsi Gazdasági Ügynökség természetesen idén is meghirdette a Vienna Startup Package-et és lesz megint ViennaUP startup fesztivál is.
Kapcsolódó cikkek
- Budapestről a Szilícium-völgyig jutott az új siker-startup
- A jövő autóipari innovációját fejleszti a Széchenyi István Egyetemről indult startup
- Nagy szükség van a női vállalkozókra az egészségügyi innovációban
- 1 milliós dolláros fődíj a budapesti startup versenyen
- Minden kezdet nehéz: a TOP 5 leggyakoribb akadály, amivel a kezdő vállalkozások szembesülnek
- Startupok a klímasemlegességért
- Feltörekvő startupok arattak diadalt az EIT Jumpstarter döntőjében
- Kiváló ötletekkel indult az ország egyik leginnovatívabb startup versenye
- Négy korai fázisú vállalkozással bővül várhatóan az OXO csoport portfóliója
- Egyszerű ötletek taroltak a RESTART2021-en
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Rangos szabadalmi díjat nyert az LG innovatív megoldása
Valószínűleg minden autóvezető találkozott már azzal a szituációval, amikor egy komplex csomópontban, bonyolult kereszteződésnél, ismeretlen útvonalon a megszokottnál nagyobb kihívást jelent a tájékozódás, a továbbhaladáshoz szükséges távolságok vagy az irányok azonosítása. Az LG Electronics (LG) által kifejlesztett kiterjesztettvalóság-technológia (AR) éppen erre kínál megoldást, mégpedig úgy, hogy az autóba épített kijelzőn egyértelmű, az irányokat mutató, könnyen értelmezhető utasításokat, illetve különböző vezetési forgatókönyveket jelenít meg 3D-s grafikák generálásával.
A KPMG a Corvinus stratégiai partnere lett
Stratégia megállapodást kötött Magyarország első számú üzleti, gazdaság- és társadalomtudományi egyeteme, a Budapesti Corvinus Egyetem és a KPMG, hazánk egyik vezető könyvvizsgáló, adó- és üzleti tanácsadó cége. Az egyetem és a tanácsadó cég közötti együttműködés három alappilléren nyugszik; ezek az oktatás, a kölcsönös tudásátadás, valamint a tehetséggondozás-, tehetségek utánpótlása.
A Xiaomi bemutatta az alapvető kulcstechnológiákon alapuló fenntartható fejlődési stratégiáját
Az ENSZ Éghajlatváltozási Keretegyezményében résztvevő államok konferenciáján (COP29), mint az év legjelentősebb klímacsúcsán a Xiaomi Corporation (továbbiakban „Xiaomi” vagy a „Csoport”) – a fogyasztói elektronikai termékek és okoseszközök globális, vezető gyártója, amely az Internet of Things („IoT”) platform által összekapcsolt okostelefonokra és okoshardverekre épül – bemutatta a fenntartható fejlődést célzó stratégiáját, amely alapvető kulcstechnológiáin alapul. A vállalat emellett ismertette legújabb szén-dioxid-menedzsmenttel kapcsolatos fejlesztéseit a „Human x Car x Home” okos ökoszisztémájában, ami egy újabb stratégiai lépés a Xiaomi számára a klímakormányzás területén.
A Magyar Telekom 2024. harmadik negyedéves eredményei
A Magyar Telekom közzétette 2024. harmadik negyedévére vonatkozó, az EU által befogadott IFRS Számviteli Standardok szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A negyedéves pénzügyi jelentés nem auditált értékeket tartalmaz az összes pénzügyi időszakra.
Az eMAG több mint 1 millió, “Az év legjobb ára nálunk” jelvényt viselő ajánlattal készül november 15-ére
Az eMAG Black Friday, a cég legtöbb ajánlatot kínáló napja 2024. november 15-én a kora reggeli órákban veszi kezdetét. Erre a napra az eMAG több mint 1,3 millió ajánlatot készített elő, amelyek közül több mint 1 millió az „Az év legjobb ára nálunk” jelvényt viseli majd. Így 2024-ben tíz ajánlatból majdnem nyolcnál az eMAG-on az „Az év legjobb ára nálunk” felirattal lesz feltüntetve. Ezek az ajánlatok több ezer Marketplace partner ajánlatait is tartalmazzák.