Kirekesztő megjegyzések miatt rótt ki bírságot a Rádió 1-re az NMHH
A Balázsék című műsorban elhangzott, a kínai közösséggel szembeni kirekesztő megnyilvánulások miatt 200 ezer forint bírság megfizetésére és közlemény közzétételére kötelezte a Rádió 1 szolgáltatóját a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa legutóbbi ülésén. A testület politikai reklámok szabálytalan sugárzása miatt eljárást indít a TV2 szolgáltatója ellen.
A Rádió 1 szolgáltatójára 200 ezer forintos bírságot rótt ki a testület, amiért a Balázsék című műsor egy novemberi adásában a műsorvezetők kirekesztően beszéltek a kínaiak közösségéről. A szolgáltatónak a bírság megfizetése mellett közleményt is közzé kell tennie, amiben tájékoztatja a nyilvánosságot, hogy törvényt sértett, amikor a műsorszámban az e közösséggel szembeni, általánosító és sztereotip gondolatok felerősítésére, ellenérzés kialakítására alkalmas megjegyzéseket tett, megfelelő ellenpontozás nélkül.
A testület bejelentés alapján eljárást indít a TV2 szolgáltatója ellen. Az NMHH szerint felmerült annak lehetősége, hogy a csatornán pillanatreklámként leadott „Digitalizáció” című és a „Digitalizáció/gyerekek/legnagyobbvállalkozás.hu” elnevezésű, reklámként közzétett közleményeket politikai reklámokként kellett volna közzétenni az erre vonatkozó megkülönböztető figyelemfelhívással és a közlemény megrendelőjének megfelelő feltüntetésével. A közlemények üzenetükkel, szín- és formavilágukkal a Megoldás Mozgalom nevű politikai párt népszerűsítését szolgálhatták.
Kapcsolódó cikkek
- Médiatanács: több mint 127 millió forintból készülhetnek televíziós műsorok
- Médiatanács: 360 millió forintos keretösszeggel pályázhatnak rádiók
- Támogatást kapnak rádiók és televíziók műsorkészítésre és üzemeltetésre
- Leginkább mobilról olvasunk híreket
- A rádiós szolgáltatók elégedettek a Médiatanács támogatási programjával
- Médiatanács: 16,5 millió forint műszaki támogatás közösségi rádióknak és televízióknak
- Idén utoljára ült össze a Médiatanács
- Közel 125 millió forintból készülhetnek televíziós műsorok
- Jövőre is közel másfél milliárd forinthoz juthatnak a médiaszolgáltatók Médiatanács-támogatásokból
- Burkolt tévéreklámok miatt figyelmeztetett a Médiatanács
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.