Közel 200 diáknak biztosít jövőtervezői képzést a Samsung és az EdisonKids
Rekordszámú jelentkezővel indul el a Megoldások a holnapért kihívás új évada. Az EdisonKids és a Samsung közös megmérettetésére az egész országból regisztráltak a diákcsapatok, hogy az általuk problémásnak ítélt területeken megoldást találjanak. A legjobbak közé bejutott csapatok workshopok, képzések és mentorálás segítségével fejleszthetik a problémamegoldó képességeiket, a kreativitásukat és a digitális készségeiket, amelyekre a szüleik több mint 70 százaléka szerint szükségük lesz a boldoguláshoz*.
A Samsung nemzetközi sikereket is elért, Solve for Tomorrow programjára épülő Megoldások a holnapért kihívásra idén több mint 330 hazai fiatal és tanár jelentkezett, az ország 61 iskolájából. Az első megmérettetés során a zsűri által kiválasztott 50 diákcsapat, kísérő tanáraikkal, majd pedig a középdöntő után a legjobb 8 csapat egészen júniusig keresheti a megoldást arra a kérdésre vagy problémára, amelyen szeretnének változtatni. A három meghirdetett kategória közül a fenntarthatóság foglalkoztatja leginkább a magyar fiatalokat, hiszen a legjobb 50-ből 27 csapat jelentkezett erre a témára, míg a digitális oktatásra 5, a közösségre pedig 18. Az első körön túljutott 50 csapat 180 diákjával és tanáraikkal március 19-én el is kezdődött a közös munka, az első jövőtervezői órával, ahol a csapatok megismerkedhettek a képzési programmal, amely rájuk vár, és már bepillantást nyerhettek a jövőtervezés és a designgondolkodás alapjaiba.
A tudatosság és a folyamatos tanulás, önfejlesztés elengedhetetlen ahhoz, hogy versenyképesek lehessünk az életünk különböző területein, és így a következő generáció számára is nagyon fontos, hogy ezt minél hamarabb megértsék és alkalmazzák. Az Edisonplatform kutatása alapján jelenleg úgy tűnik, háromból két iskolásnak később olyan munkája lesz, amely ma még nem is létezik, minden negyedik felnőtt pedig már most is úgy gondolja, hogy a képességeik, készségeik nem illeszkednek a jelenlegi munkájukhoz**. A különböző munkakörök harmadához már 2020-ban is komplex problémamegoldó képességekre volt szükség, ezek elsajátításához pedig kiváló lehetőséget adnak az olyan programok, mint például a Megoldások a holnapért kihívás.
„Az egyre kiszámíthatatlanabb környezetben a fiatalok nagyon vágynak az őszinteségre, a mély kapcsolatokra, valamint egy olyan közösségre, amelyben önmaguk lehetnek és megvalósíthatják az elképzeléseiket – mondta el Frankó-Csuba Dea, jövőkutató, a program képzéseinek vezetője. – A Megoldások a holnapért kihívás képzéseivel olyan eszköztárat biztosítunk, amelyet a résztvevők később, az élet szinte bármely területén használhatnak, és olyan képességeket erősítünk, amelyek a digitális tanuláshoz és -munkavégzéshez is hasznosak lesznek majd.”
A program célja a versenyzésen túl a diákok készségfejlesztése, ezért idén még nagyobb hangsúlyt kapnak a képzések. Az előző kihívás utáni visszajelzések alapján a diákok és a tanárok is szeretik ezeket az alkalmakat, a szervezők pedig még több használható tudással vérteznék fel a résztvevőket. A csapatok a folyamat során három, majd, ha továbbjutnak, még két jövőtervező órán vesznek részt, ahol a szakemberek végigvezetik őket azon a folyamaton, amikor egy felismert problémából valós, alkalmazható megoldás lesz.
Az egyes alkalmakon a zsűri szakértői, többek között Dr. Meskó Bertalan jövőkutató, Greskovits György, a digitális oktatás szakértője és Forgács-Fábián Sára, az Amigos a gyerekekért alapítvány megálmodója, mesélnek olyan, már létező technológiákról, megoldásokról, amelyek inspirálhatják a csapatokat és akár kiegészíthetik a gyerekek ötleteit. A képzések vezetője, Frankó-Csuba Dea szerint ezután a fiatalokkal együtt tíz évet előre tekintve, a jövőbe helyezkedve megpróbálnak egy időtálló megoldást találni és azt „visszahozni a jelenbe”. Ez az elképzelés inspirálja a későbbi közös munkát.
A második jövőtervezői óra az ötletelésé. A szakértők a design thinking módszertan eszközeivel segítik a résztvevőket és időt adnak nekik, hogy valóban megérthessék a problémát és megismerhessék minden érintett álláspontját. „Próbáljuk megtanítani a fiataloknak, hogy minden csak feltételezés, amíg azt nem igazolta valaki” – mondta Frankó-Csuba Dea. A szakértő szerint hiába nagyon jó egy elképzelés, amennyiben nem egyezik a lehetséges fogyasztók vagy érintettek igényeivel, könnyen megragadhat az ötlet szintjén. Az ötletek továbbgondolását és -fejlesztését egy videóban mutatják be a csapatok, ez alapján választja ki a zsűri a továbbjutókat, akik a következő fordulóban kidolgozhatják a megoldásukat.
Az ötletek kidolgozása során fontos, hogy az összes résztvevő megértse, hogy egy befektető milyen elvek mentén mérlegel. Ebben Balogh Petya, ismert startupper, befektető lesz a csapatok segítségére, így a diákok üzleti szemlélettel fejleszthetik a megoldásaikat, amelyek később könnyebben megállhatják a helyüket a szabad piacon. Emellett fontos szerep jut a Samsungtól érkező és a szakmai mentoroknak is, akik a 8 döntőbe kerülő csapattal dolgoznak együtt a program második felében és segítik őket, hogy megtalálják a megfelelő megoldást. A folyamat végén, a júniusi döntőn a legjobb nyolc csapat bemutatja a problémafelvetést és a részletesen kidolgozott konkrét, megvalósítható megoldástervet. Ahhoz, hogy a diákok felkészülten érkezzenek a döntőre, Szerémi Péter prezentációs tréningjén is részt vehetnek, illetve az őket támogató mentorok biztosítják, hogy az elképzelés szakmailag is megalapozott legyen és meggyőzően mutasson a zsűri előtt.
„Az innováció szinte minden esetben emberközpontú, az együttműködésekre épül, ezért is szeretnénk lehetőséget adni a fiataloknak, hogy kialakíthassák azokat a kapcsolatokat, amelyekre később építhetnek – mondta el Samu Zsófia, a Samsung Magyarország kommunikációs vezetője. – Nemzetközi vállalatként a Samsung felelős a bolygó jövőjének fenntartható alakulásáért, éppen ezért támogatjuk azt a generációt, amely megoldhatja az egész világot foglalkoztató kérdéseket.”
A kihívásról bővebb információ és az aktuális hírek az www.edisonkids.org és a https://www.samsung.com/hu/solvefortomorrow/ weboldalon érhetők el.
_________________
* A 2021-es Edisonplatform magyar szülők körében végzett reprezentatív kutatása alapján
** A World Economic Forum The Future of Jobs jelentése és az Edisonplatform 2021-ben a magyar szülők körében végzett reprezentatív kutatása alapján.
Kapcsolódó cikkek
- Éjszaka életre kel az utcaművészet
- Érkezik a stílusos Samsung Smart Monitor széria
- A Samsung új Neo QLED, Lifestyle és OLED modelleket jelentett be
- Áprilisban érkeznek a Samsung A szériájának legújabb modelljei
- Magyarországon is elérhető a Samsung sokoldalú állóporszívója
- Magyarországra érkezik a Samsung 2022-es Neo QLED TV kínálata
- A Samsung a Galaxy élmény érdekében négy generáción át biztosítja a frissítéseket
- Különleges kamerarendszerrel mutatkozik be a Samsung Galaxy S22 és S22+
- Bemutatkozik a Samsung Galaxy S22 Ultra
- A Galaxy Watch4 széria frissítése új szintre emeli a jólléti megoldásokat
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.