Kiderült, hogy kit hallgattunk legtöbbet tavaly a rádióban
Ha magnókazettákon tárolná a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) a magyar rádiók 2021-es év adásának hanganyagát, akkor több mint 70 ezer kilométer hosszú kazettaszalagon férne csak el, ennyivel majdnem kétszer lehetne körbe tekerni a bolygónkat. Ekkora mennyiségű hanganyag feldolgozása alapján készült az NMHH kutatása, amelyből kiderült, hogy kik a legnépszerűbb előadók a magyar rádiók játszási listája alapján. Sőt, egy készülő elemzés arra is fényt derít, hogy egészen másokat hallgatunk a rádiókban, mint a zenei streaming szolgáltatók felületein.
127 rádióadó adatain alapszik az az év legnépszerűbb előadóit és dalait feltáró kutatás, amelyet a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság készített el. A vizsgált rádiók összesen 94 évnyi adást sugároztak 2021-ben, amelynek nagy részét az NMHH is rögzíti.
Több mint háromezer dal naponta legalább egyszer műsorra került
A programkategóriák közül leginkább a zenék domináltak. Összesen 45 évnyi zene volt hallható a vizsgált csatornákon. A teljes zenei repertoár 157.154 különböző zeneszámból állt. 120.771 szám egynél több alkalommal volt hallható, ezek 54,6 százaléka magyar 45,4 százaléka külföldi alkotás volt.
Az NMHH több mint háromezer olyan zenét regisztrált az év során, amely legalább 365-ször, azaz átlagosan naponta egyszer adásba került. Átlagosan egy zeneszám 3 perc 31 másodperc hosszú és 9,72 éves volt, vagyis továbbra is a régebbi zenék a leginkább kedveltek. A teljes zenei kínálatban 1.522 külföldi és 1.162 olyan magyar előadó szerepelt, akik annyira népszerűek voltak, hogy napi szinten felbukkantak a rádiók műsoraiban.
A top: Rúzsa Magdi és Ava Max
A magyar zenei toplistát leginkább a pop, a hip-hop és az electronic stílus vezeti, a külföldi lejátszási lista élén a pop mellett szintén nagy teret töltött be az elektronikus zene, viszont kevésbé jelent meg a hip-hop. A legnépszerűbb magyar előadó Rúzsa Magdi volt, akit 57.181-szer játszottak a vizsgált csatornák, őt a Halott Pénz (40.862 lejátszás), a Wellhello (38.265), a Follow the Flow (36.173) és Ákos (26.543) követte. A külföldi előadók közül Ava Max (36.195) volt a legnépszerűbb, a második helyen Dua Lipa (35.003) állt, majd a kanadai The Weeknd (23.928), az angol Ed Sheeran (22.108) és az amerikai Jason Derulo (18.258) alkották a lista első öt helyezettjét.
Az öt legnépszerűbb magyar zeneszám sorban a Compact Disco feat. Hősök – Minden Rendben (9.339), a vallásos műsorokat sugárzó adók által közkedvelt Laudate Kórus – Boldogasszony Anyánk (7.273), a Follow The Flow – Régi Mese (7.105), majd a 2020-ban is toplistás Lotfi Begi X Burai – Háborgó Mélység 2 (6.710) végül Rúzsa Magdolna – Szembeszél (6.635) című dala.
Egészen más a trend a zenei streaming szolgáltatóknál
Hamarosan megjelenik egy tanulmány a Spotify és a YouTube felhasználók kedvenceiről, amelyből néhány adatot már most közölt az NMHH. A Spotify-on a top20-ban egyenlően oszlanak meg a magyar és külföldi előadók. Sokan vannak köztük, akiket a rádiók alig-alig tűznek a műsoraikra. Az első helyezett például Azahria & DESH, akiket 2021 során több mint 12 milliószor streameltek – ők a rádiók rangsorán a 226. helyen végeztek a magyarok között. Több előadó is van, akiket a rádiók szinte teljes mértékben mellőznek, annak ellenére, hogy Spotify-on milliós elérést produkálnak. Ilyen az 5. helyezett ALEE, akit 3,9 milliószor hallgattak a magyarok az online platformon, a rádiók viszont csak 26-szor tették adásba.
A YouTube-on a magyar előadók sokkal népszerűbbek, mint a külföldiek. A legnépszerűbb, 90 millió feletti megtekintéssel G.w.M, aki a rádiókban csupán 79 műsorba szerkesztették be. A Nemazalány & Szofi – Üres Szívek dalát játszották le a magyar YouTube-felhasználók a legtöbbször 2021-ben – majdnem 19 milliószor –, míg a rádiós lista 756. helyére került. A rádiós toplistákról ismert Follow the Flow (rádiós lista: 4. hely, Youtube lista: 8. hely), Halott Pénz (r:2, Y:11) és Bagossy Brothers Company (r: 10, Y:17) viszont itt is befutó lett.
Kapcsolódó cikkek
- Erőszakos mese miatt bírságolta meg a közrádiót a Médiatanács
- Vizsgálják az 5G-hálózatok elektromágneses sugárzását
- Már nem küldünk egymilliárd SMS-t, de többet telefonálunk
- 2 éves gyerek és 85 éves idős ember is használja a netet
- Megújult összetételben tartotta meg első ülését az NMHH Gyermekvédelmi Internet-kerekasztala
- Döntött a Médiatanács a Budapest 92,9 MHz frekvencia használati jogosultságáról
- Utazás előtt érdemes ellenőrizni a roamingkeretünket
- Élesedik az álhírek elleni küzdelem: mi sem maradhatunk ki belőle
- Több mint 210 millió forint támogatás közösségi médiaszolgáltatóknak és helyi, körzeti tévéknek
- Rádiós döntések a Médiatanács heti ülésén
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.