Tudatos utazási tippeket ad a Yettel
Elfogyott a mobilnetünk, lemerült a készülék vagy éppen a vízállósági teszten bukott el a mobilunk? Az okostelefonok korában már nem kérdés, hogy a mobilunk egyszerre az utazási irodánk, a beszállókártyánk, a fényképezőgépünk, a térképünk és a tudakozónk.
Ezen funkciók hiánya akkor tűnik fel igazán, ha nyaralásunk során valami váratlan dolog történik a készülékünkkel, és nem tudjuk használni. A Yettel szakértői most 5 tippet gyűjtöttek össze, amelyek segítségével megelőzhetjük a leggyakoribb problémákat, és felkészíthetjük mobilunkat a nyári szezonra.
1. Roamingozzunk tudatosan
Már-már nosztalgiával tekintünk vissza azokra az időkre, mikor csak a WiFi miatt tértünk be egy külföldi kávézóba, hogy megtervezzük az útvonalat a szállásunkig. Hogy ez valóban csak emlékkép maradjon, fontos, hogy az utazás előtt ellenőrizzük a roaming adatkeretünket. Amennyiben az EU-ban és az 1-es díjzóna országaiban nyaralunk, könnyebb a dolgunk, ugyanis a roamingszabályozásnak köszönhetően hasonló előírások vonatkoznak ránk, mintha otthon tartózkodnánk. Hívások esetén a roamingdíj alapja a díjcsomagunk hálózaton kívüli percdíja, azaz ugyanannyiért telefonálhatunk, mintha egy másik szolgáltatóhoz tartozó számot hívnánk otthon.
A belföldi adatkeretünket felhasználhatjuk külföldön is, de érdemes ellenőrizni, hogy a díjcsomagunkra vonatkozóan vannak-e roamingkorlátozások, hogy ne a legrosszabb pillanatban fogyjon el a mobilnetünk. Amennyiben EU-n kívüli helyszín az úticélunk, már utazás előtt nézzünk utána az adott ország szabályozásainak és annak, hogy a szolgáltatónk milyen roaming-szolgáltatásokat kínál, hogy ki tudjuk választani a számunkra legkedvezőbb opciót.
2. Vízparton is biztonságban
Ha a vízparti pihenés során a telefonunk helyett mi szeretnénk kikapcsolódni, érdemes néhány dologra figyelni. A fekete képernyő miatt a telefonok közvetlen napfényben hamar túlmelegedhetnek, ezért a strandon – amikor nem használjuk – érdemes a táskánkban, árnyékos helyen tartani. Amennyiben úgy érezzük, már megtörtént a baj és túlmelegedett a mobilunk, azonnal kapcsoljuk ki, és lassan hűtsük le.
Habár vonzóak lehetnek a reklámokban látott búvárkodós képek, fontos hangsúlyozni, hogy nem minden készülék alkalmas a víz alatti fotózásra. A legtöbb mobil esetében a vízállóság azt jelenti, hogy nem történik baj, ha eső éri, vagy mosogatás közben ráfröccsen a víz. Mielőtt azonban úszni indulnánk a telefonunkkal, érdemes alaposan utánanézni a készülék tulajdonságainak, ugyanis még a csúcskategóriás, valóban vízálló telefonokat sem feltétlenül vihetjük magunkkal órákra a vízbe.
3. Készülékbiztosítás – mielőtt megtörténne a baj
Bár fontos az elővigyázatosság, néha így sem tudjuk elkerülni, hogy megtörténjen a baj. Épp ezért érdemes készülékbiztosítást kötni, így hazaérkezve megkönnyebbülés lehet, ha a költekezések után nem egy új telefonért kell venni az irányt a repülőtérről. A Yettel készülékbiztosítása a választott csomagtól függően fedezetet nyújthat lopásra, véletlenszerű mechanikai károsodásra, például törésre, elázásra, vagy akár rongálásra, belső meghibásodásra és párásodásra is.
4. Applikációkkal a teljes kényelemért
Érdemes már előre utánanézni, hogy milyen applikációkkal tudjuk könnyebbé tenni a külföldi tartózkodásunkat. Hasznosak lehetnek például a különböző közlekedési alkalmazások, mint a helyi közösségi közlekedési applikáció, vagy az Uber, de a Tripadvisor és a Google Fordító is kapóra jöhet. Néha a legnagyobb kikapcsolódást az jelenti, ha utazás közben be tudjuk hozni a lemaradásunkat a kedvenc sorozatunkból. Nem szabad azonban elfelejteni, hogy a streamingszolgáltatók kínálata országonként változhat, ezért lehet, hogy a sorozatunk nem lesz elérhető az adott régióban.
5. Néha kapcsoljunk ki
Bár a mobiltelefon valóban remek társ lehet az utazás során, fontos megtalálni az egyensúlyt a digitális és az online világ között, és érdemes tudatosan használni a készüléket. Ha hajlamosak vagyunk pihenés közben is rápillantani a munkahelyi e-mailekre, már indulás előtt kapcsoljuk ki az értesítéseket, sőt, bizonyos alkalmazások segítségével akár le is zárhatunk applikációkat, hogy kisebb legyen a kísértés.
Kapcsolódó cikkek
- Megduplázott támogatással segíti az elavult mobilok lecserélését az NMHH
- Yettel: Tudatos utazási tippek
- Magyar diákok által fejlesztett önvezető autónak drukkolhatunk Nogaro városában
- Így töltik az idei vakációt a gyerekek
- 5 hasznos tipp: így vigyázz a mobilodra nyáron
- A Telekom újra az első helyen a mobileszközök online értékesítésében
- 5G-s otthoni internetszolgáltatást indít a Yettel
- Az EVOLVEO három új modellje helymeghatározó funkcióval és SOS gombbal is rendelkezik
- Zöldebbé válik a mobilvásárlás Magyarországon
- Ügyfélelégedettségi igazgatóságot alapított a Yettel
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.